Ongoing review: de Klever X Speed Alpha

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 26 mar 2021, 20:35 viewtopic.php?p=92157#p92157
Of vermogen vloeiender opbouwen, dat verhoogt niet perse de efficiency van de motor naar wel die van de aansturing daarvan.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Dank voor deze interessante review.

Denk je dat een extra Klever accu kan opgeborgen in een Ortlieb backroller?
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kan inderdaad in die Ortlieb van Klever, of in de Backroller Classic waar veel mensen mee rondrijden. Hou je nog een heleboel plek over ook:

Klever 1200Wh accu.jpg
Klever 1200Wh accu.jpg (198.27 KiB) 4304 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever N Rogue / Grace easy IG
Km-stand: 40

Klever selbst bietet eine Tasche von Ortlieb an, die auch mit Klever beschriftet ist. Zusätzlich ist in der Tasche ein Einsatz aus Schaumstoff, der den Akku in der Tasche fixiert und zusätzlich schützt.

Ich fahre mein B-Speed mit einem angeschlossen Extenderakku. So bin ich mit 1500Wh unterwegs. :d3:

https://www.pedelecforum.de/forum/index ... kku.76149/


Klever biedt zelf een Ortlieb-tas aan die ook het label Klever draagt. Daarnaast zit er een schuimrubberen inzetstuk in de tas die de batterij in de tas fixeert en extra bescherming biedt.

Ik rijd mijn B-Speed ​​met een aangesloten extender-accu. Dus ik ben onderweg met 1500 Wh. :d3:
Jenkins
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2021, 09:50
Locatie: Limburg
Merk SP: Flyer
Km-stand: 3750

Stromeur schreef: 26 mar 2021, 21:34 Yup.
De 1200Wh accu heb ik hier al wel op de weegschaal gehad. Die weegt 7,4kg. Zonder accu kom je op papier dus op 29,1kg per Alpha.
Ik zal de Alpha binnenkort ook eens nawegen, want meten blijft toch weten. (Plus specs drager en kogel erbij pakken natuurlijk.)
:D
Met de 15 kg die de fietsdrager zelf weegt zit je daarmee dus aan het maximum wat een gemiddelde trekhaak mag dragen.

Thanks, but no thanks.
Zo’n tank vind ik absurd.
Hoewel... niemand schijnt er een probleem mee te hebben hoe zwaar elektrische auto’s zijn.

Dus eigenlijk: :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jenkins schreef: 28 mar 2021, 09:52 Hoewel... niemand schijnt er een probleem mee te hebben hoe zwaar elektrische auto’s zijn.
Geldt ook voor niet elektrische auto's. Mijn Ford Focus wagon heeft een leeg gewicht van 1049 kg. Probeer nu nog eens een auto van die grootte te vinden die zoiets weegt.
Maar zoals je het zelf al zegt: niemand schijnt het erg te vinden...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

FreddyH schreef: 28 mar 2021, 13:09
Jenkins schreef: 28 mar 2021, 09:52 Hoewel... niemand schijnt er een probleem mee te hebben hoe zwaar elektrische auto’s zijn.
Geldt ook voor niet elektrische auto's. Mijn Ford Focus wagon heeft een leeg gewicht van 1049 kg. Probeer nu nog eens een auto van die grootte te vinden die zoiets weegt.
Maar zoals je het zelf al zegt: niemand schijnt het erg te vinden...
Mensen gaan zich hier pas mee bezig houden als ze volledige wegenbelasting moeten betalen, de pruis en dat soort auto's worden niet meer veel verkocht nu die voordelen wegvallen.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt. Ik reed rond in een 'citybug' (Toyota Aygo) toen die nog wegenbelastingvrij was. Zodra dat overheidspotje leeg was en ik wegenbelasting mocht gaan betalen, verviel ook mijn behoefte om mezelf daarmee van de Afsluitdijk af te laten waaien.

Wat me wel altijd bleef aanspreken is dat-ie enorm zuinig reed.


Bij een SP hou ik van lichtvoetig en alert rijgedrag. Op het vlak van hanteerbaarheid vind ik alles boven de 30kg ook wat veel en lichter is bovendien beter voor je actieradius.

Gewicht van motor en accu daar doe je weinig aan, al zijn Stromer accu's lichter dan Klever accu's, dus er ís ruimte. Peperdure weight-weenie onderdeeltjes zetten geen zoden aan de dijk. Maar ik zou graag meer SP's zien met een carbon frame. En bij de voorvork en andere grote onderdelen zoals stuurpen, stuur, zadelpen, spatborden, zadel, pedalen e.d. valt best wat te halen.

Ik zou een kilo of 10 eraf fijner vinden. Mijn ST2 S met 983Wh accu woog 28,2kg, versus 36,5kg voor deze Alpha met 1200Wh accu. (Wel allebei met geveerde voorvork. Met de originele carbon vork was mijn ST2 S nog lichter.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Gewicht blijft wel een item maar ik denk dat een vol carbon frame nog wel even op zich laat wachten, hooguit sandwich constructie maar dat gaat weer ten koste van het gewicht zodat het verschil tussen tech-Alu en sandwich in de marge is.

Bovendien zal de eerste zich door het prijskaartje bij het grote publiek uit de markt prijzen.

De Specialized of S-Works Turbo Creo is zo'n fiets, "Hybrid" ondersteund tot 25 km/uur bij service Koers hadden ze vorig jaar deze geweldige Gravelbike, licht en door wat aanpassing meer ondersteuning (ondersteuning bouwde rustig af bij 30km/uur en valt dan in vrijloop) dus je kunt in goede mood doorrammen maar is als woon<>werk fiets voor ons niet interessant meer.

Ik meen dat de fiets met het L frame 11.5-12 kg was dus 4-5 kg meer dan een "human powered"

Dan kun je beter zelf een paar kilo afvallen ;p
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie