Een paar opvallende zaken:
- spatbord vóór resoneert enorm, zelfs als ik stilsta tegen de wind bleef het ding trillen en rammelen. Toen ik met een beetje wind in de rug mij even strekte en het stuur even los liet, begon ook het stuur te trillen. Dat is niet goed, maar zit hem waarschijnlijk in dit demo model.
- zithouding is voortreffelijk, zelfs nog iets beter dan op het 2019 model
- stijfheid van de fiets is verbeterd tov het 2019 model
- de positieve- en negatieve punten van mijn eerdere test van de X Speed 2019 staan overeind
- dan het PINION systeem: werkt goed, maar je moet wel precies schakelen, ik had al snel dat ik 2 versnellingen tegelijk pakte. Zeker als je van 10 naar 9 wilt en je komt in 8 terecht dan wordt de trapfrequentie in één keer wel heel hoog . Op het moment dat ik weer aanzet na de benen even stil te hebben gehouden, voel je een klik, alsof de versnelling even oppakt.
De Klever is wel een fantastische SP, het 2020 model echt een verbetering tov het 2019 model. Een overweging voor mij als tourfietser is om een 1200 Wh accu als eerste accu aan te schaffen en een 850 Wh voor erbij.
Als het meezit kan ik dit weekeinde een Stromer ST3 testen.
Een paar foto's van vandaag