En past jaar geleden was er ook al Corona , daarmee kun je ook veel verkloten
Ongoing review: de Klever 1200Wh accu
-
- Rookie
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 21 jul 2021, 01:41
- Locatie: Gent
- Merk SP: Klever Pure X-Speed
- Km-stand: 8000
Hoi allemaal,
sinds een tweetal weken rij ik ook met een speedpedelec, namelijk de Klever X-speed Pure met dus de 1200 Wh batterij.
eventjes een aantal gegevens:
WW enkel: 57km
gewicht: 92kg (geen onepack)
lengte: 1m82
Na ongeveer 1000km kan ik zeggen dat ik na een rit (57km dus) op het werk of thuis toekom met nog
een resterende SOC van 20-25%.
De X-speed rijdt echt lekker, al heb ik totaal geen ervaring met een ander merk. Wel vind ik soms dat als je 48 aan
het rijden bent, dan even de cadans stopt om bv uit te kijken voor iets en dan terug aanzet, je precies tegen een afremmende motor duwt.
Na terugschakelen en vertragen komt dit weer goed. Misschien is dit wel gewoon logisch?
Alleszins, zeer tevreden!
sinds een tweetal weken rij ik ook met een speedpedelec, namelijk de Klever X-speed Pure met dus de 1200 Wh batterij.
eventjes een aantal gegevens:
WW enkel: 57km
gewicht: 92kg (geen onepack)
lengte: 1m82
Na ongeveer 1000km kan ik zeggen dat ik na een rit (57km dus) op het werk of thuis toekom met nog
een resterende SOC van 20-25%.
De X-speed rijdt echt lekker, al heb ik totaal geen ervaring met een ander merk. Wel vind ik soms dat als je 48 aan
het rijden bent, dan even de cadans stopt om bv uit te kijken voor iets en dan terug aanzet, je precies tegen een afremmende motor duwt.
Na terugschakelen en vertragen komt dit weer goed. Misschien is dit wel gewoon logisch?
Alleszins, zeer tevreden!
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Is een bekend probleem bij Klever helaas en hoort eigenlijk niet zo. Wat (iets) helpt is terugschakelen voordat je weer aanzet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Het is niet een afremmende motor maar de ondersteuning die langzaam vanaf ongeveer 50% terug oppikt. Je kan het zien aan het balkje bovenaan het display dat de mate van ondersteuning weergeeft.Delima schreef: ↑22 jul 2021, 09:21 Wel vind ik soms dat als je 48 aan
het rijden bent, dan even de cadans stopt om bv uit te kijken voor iets en dan terug aanzet, je precies tegen een afremmende motor duwt.
Na terugschakelen en vertragen komt dit weer goed. Misschien is dit wel gewoon logisch?
Alleszins, zeer tevreden!
Het mag voor mij ook wel wat vlotter terug omhoog, je verliest enkele km/h. Misschien kan Klever een extra instelling voorzien (ramp-up) zodat iedereen het naar smaak kan finetunen.
Nee, de controller zit in zijn “ramp up” en die is wat het is. Als je echt remt en vertraagd is dat “probleem” er niet, direct volle ondersteuning bij het opnieuw trappen. Het is een (nog) niet in te stellen software issue.
Ik weet niet op welke stand jij zover komt en nog 20 %overhoudt. Ikzelf ww enkel 43 km. Met de stand op 3 en intern kun je ook nog eens alles op max zetten en deze staat bijna op alles max. Haal ik dus de 43 km met nog een soc op 20 %. Nu is het nog niet koud ❄ dus ik ben benieuwd hoeveel ik dan ga overhouden. Moi 1m76 en ietsje meer dan 80 kilo (maar daar wordt aan gewerkt ). Bijna 2 maanden de x speed pure met 3600 km op de tellerDelima schreef: ↑22 jul 2021, 09:21 Hoi allemaal,
sinds een tweetal weken rij ik ook met een speedpedelec, namelijk de Klever X-speed Pure met dus de 1200 Wh batterij.
eventjes een aantal gegevens:
WW enkel: 57km
gewicht: 92kg (geen onepack)
lengte: 1m82
Na ongeveer 1000km kan ik zeggen dat ik na een rit (57km dus) op het werk of thuis toekom met nog
een resterende SOC van 20-25%.
De X-speed rijdt echt lekker, al heb ik totaal geen ervaring met een ander merk. Wel vind ik soms dat als je 48 aan
het rijden bent, dan even de cadans stopt om bv uit te kijken voor iets en dan terug aanzet, je precies tegen een afremmende motor duwt.
Na terugschakelen en vertragen komt dit weer goed. Misschien is dit wel gewoon logisch?
Alleszins, zeer tevreden!
-
- Veteraan
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 25 apr 2018, 00:10
- Locatie: Geel/Antwerp
- Merk SP: Klever X-Speed 1200Wh
- Km-stand: 10500
Komt met mij overeen wat Delima schrijft.
Temperatuur doet wel veel heb ik al gemerkt.
Toch bij temperaturen van 10 graden en dan 50km op de teller hou ik nog 30% batterij over. Stand 3, alles open.
Stand 2 lijkt ook aardig wat verschil te maken zonder weinig aan snelheid onder te doen.
P.S : het lastige probleem van de controller zit in zijn “ramp up”, kennen we allemaal wel denk ik.
Wachten of terug schakelen verder weinig aan te doen.
Temperatuur doet wel veel heb ik al gemerkt.
Toch bij temperaturen van 10 graden en dan 50km op de teller hou ik nog 30% batterij over. Stand 3, alles open.
Stand 2 lijkt ook aardig wat verschil te maken zonder weinig aan snelheid onder te doen.
P.S : het lastige probleem van de controller zit in zijn “ramp up”, kennen we allemaal wel denk ik.
Wachten of terug schakelen verder weinig aan te doen.
Check je accu spanning eens na het opladen. Een paar 10den minder is al een behoorlijk Wh verschil. Voordeel is dan wel dat de accu minder stress heeft want niet volledig opgeladen en dus langer meegaat. Nadeel is dat je niet de volle capaciteit kan benutten.