Klever X-Speed PINION Alpha

MarkSpartaan
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Merk SP: Sparta
Km-stand: 25000

Hallo Ik weer
Ben donderdag voor het eerst naar mijn werk gefietst onder winderige omstandigheden.De actieradius van de Alpha met 1200 watt accu is al eerder onderwerp van discussie geweest op het forum en mijn 1e ervaringen zijn positief.Op de heenweg van 31 km met flinke stukken behoorlijk wind tegen ( mijn route heeft een knik met 2 verschillende richtingen qua wind) na aankomst op mijn werk nog 52% over.Terug ook 31 km, met bft 6 a 7 vol op mijn kop voor zeker 13 a 14 km. Voor een belangrijk deel bovenaan een rivierdijk gereden ( langs de Amer) en een fietspad van 4 km richting het tochtgat van de Moerdijkbrug 48% over op de accu. Weeg zelf 90 kg en al te wetenschappelijk is het allemaal niet maar het geeft mij wel een positief gevoel over de actieradius.
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 4323

MarkSpartaan schreef: 02 mei 2021, 15:54 Hallo Ik weer
Ben donderdag voor het eerst naar mijn werk gefietst onder winderige omstandigheden.De actieradius van de Alpha met 1200 watt accu is al eerder onderwerp van discussie geweest op het forum en mijn 1e ervaringen zijn positief.Op de heenweg van 31 km met flinke stukken behoorlijk wind tegen ( mijn route heeft een knik met 2 verschillende richtingen qua wind) na aankomst op mijn werk nog 52% over.Terug ook 31 km, met bft 6 a 7 vol op mijn kop voor zeker 13 a 14 km. Voor een belangrijk deel bovenaan een rivierdijk gereden ( langs de Amer) en een fietspad van 4 km richting het tochtgat van de Moerdijkbrug 48% over op de accu. Weeg zelf 90 kg en al te wetenschappelijk is het allemaal niet maar het geeft mij wel een positief gevoel over de actieradius.
Goed dat je eerste ervaring positief is.
Om het beeld compleet te maken helpt het misschien om te vermelden wat de ondersteuning stand was waar je in reed en de gemiddelde snelheid van de ritten !
:cool2:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 :cool2:
MarkSpartaan
Runner-up
Runner-up
Netherlands

Ondersteuningstand was overwegend maximaal , behalve de 1e 2,5 km heen en de laatste 2,5 km terug door woonwijk , daar ec. om het veilig te houden.Gem snelheid moet ik even kijken als ik weer thuis ben , zit nu elders😭
MarkSpartaan
Runner-up
Runner-up
Netherlands

Kan volgens mij geen gemiddelde snelheid aflezen , en heb ook de rit tijden niet bijgehouden .Kan de gemiddelde snelheid dus niet aangeven.Voor wat het waard is heb vandaag de accu na donderdag leeggereden
op 8% na onder vergelijkbare winderige omstandigheden en over beide dagen 60 km gehaald.Bij benadering 72% Max ondersteuning ,20% toer en 8% economy.En het was op beide dagen echt straf met de wind en wind tegen sowieso hoogste ondersteuning gepakt .Vind trouwens die knipperlichten echt geinig maar of mijn medeweggebruikers ze overdag opmerken ?
Plaats reactie