Ongoing review: de Klever X SPEED PINION

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 22 jun 2020, 16:59 De officiële optionele geveerde zadelpen die Klever toestaat op de X-Speeds is een Satori ELEGANCE-LT. (Heb ik nagevraagd.) Dat is een budget-pogo-stick type veerpen waar ik persoonlijk niks van moet hebben.


Idem. Zijn nutteloze prut dingen.

Stromeur schreef: 22 jun 2020, 16:59Paralellogram geveerde zadelpennen zoals de Cane Creek Thudbuster, Kinekt Seatpost, Suntour SP12-NCX etc. gaan 'm niet worden op de X-Speed. Los van dat het niet mag van de wetgever en van Klever, is het risico dat de boel het begeeft echt te groot bij dit specifieke frame-ontwerp.
Grappig... De X-Speed waarop ik heb testgereden had dat Crane Creek ding erop zitten. Dat was wel in 2018, wellicht dat er daarna dingen veranderd zijn (of de winkel in kwestie luisterde niet naar het Klever standpunt).
Op zich geen ramp dat die Crane Creek Thudbuster niet mag, daar mis je weinig aan :ck:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 22 jun 2020, 18:38 of de winkel in kwestie luisterde niet naar het Klever standpunt
Dat zou heel goed kunnen. Werd door Stromer dealers immers ook massaal gedaan totdat de Kinekt Seatpost (destijds BodyFloat) gehomologeerd werd. Alleen met het Stromerframe waren/zijn de risico's op een gescheurd frame vele malen kleiner. Er rijden honderden Stromer-eigenaren probleemloos rond met een BodyFloat op hun ST1 X, ST2 en St2 S (waaronder ikzelf).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Wat is het probleem van een verende zadelpen? Als je met en vaste of verende pen rijdt zit je horizontaal en verticaal op dezelfde afstand vanaf het frame. De uitgeoefende krachten op het frame zijn dan ook gelijk.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bij de Satori ELEGANCE-LT wordt het frame op dezelfde manier belast als bij een vaste zadelpen : in de richting van de zadelbuis.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Hallo,

ich habe mich extra hier angemeldet, um Danke für die tollen Berichte zu sagen.

Viele Grüße.


Hallo,

Ik heb me speciaal hier geregistreerd om je te bedanken voor de geweldige rapporten.

Beste wensen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Zo word ik bijvoorbeeld onzettend blij van het smalle stuur (66cm) met lichte backsweep: het rijdt comfortabeler, is beter voor je polsen en je zit aerodynamischer dan met een (breder) MTB stuur. (Niet voor niks dat Stromer inmiddels ook overstag is en dit soort sturen aanbiedt.)
Op het gemak de reviews aan het lezen.
Deze zin kwam ik tegen op pagina 1 :mrgreen: ; Stromer biedt toch alleen een flatbar, de standaard en een 20mm riser aan? Of is er nog iets smallers bij gekomen?
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Stuur gewoon links en rechts inkorten Met een pijpensnijder tot de gewenste maat? Fysisch is het stuur dan zelfs steviger. Bij veel sturen staan er zelfs afkortstreepjes op gedrukt.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Edgecrusher schreef: 30 jun 2020, 13:30 Stuur gewoon links en rechts inkorten Met een pijpensnijder tot de gewenste maat? Fysisch is het stuur dan zelfs steviger. Bij veel sturen staan er zelfs afkortstreepjes op gedrukt.
Dag garantie, dag typegoedkeuring.


Daniel1975 schreef: 30 jun 2020, 10:40
Zo word ik bijvoorbeeld onzettend blij van het smalle stuur (66cm) met lichte backsweep: het rijdt comfortabeler, is beter voor je polsen en je zit aerodynamischer dan met een (breder) MTB stuur. (Niet voor niks dat Stromer inmiddels ook overstag is en dit soort sturen aanbiedt.)
Op het gemak de reviews aan het lezen.
Deze zin kwam ik tegen op pagina 1 :mrgreen: ; Stromer biedt toch alleen een flatbar, de standaard en een 20mm riser aan? Of is er nog iets smallers bij gekomen?
Nee, niks smallers, maar wel meer toegespitst op de wensen van gebruikers en een gezonde fietshouding op een commuter-bike, qua soort stuur.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
JanR
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
Locatie: Noord-Brabant
Merk SP: Stromer St2 pinion
Km-stand: 24048

Stromeur schreef: 30 jun 2020, 20:01
Edgecrusher schreef: 30 jun 2020, 13:30 Stuur gewoon links en rechts inkorten Met een pijpensnijder tot de gewenste maat? Fysisch is het stuur dan zelfs steviger. Bij veel sturen staan er zelfs afkortstreepjes op gedrukt.
Dag garantie, dag typegoedkeuring.
Hoi, fijn stuur.
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
Plaats reactie