Ongoing review: de Klever X SPEED PINION

Lampo
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2020, 19:45
Locatie: Leiden
Merk SP: Klever X-Speed Pinion 1200Wh
Km-stand: 250

Dankjewel voor je uithebreide review Stromeur!
Golvas schreef: 01 jun 2020, 20:28 Destijds - toen de X Speed enkel met de 570 Wh verkrijgbaar was maar de 850 Wh wel al was aangekondigd - bestond de mogelijkheid om de X Speed te bestellen met de 850 Wh en hem met de 570 Wh te laten afleveren ... ondertussen kon je al rijden en toen de 850 Wh beschikbaar was kon je je 570 Wh omruilen voor de 850 Wh.

Voorziet Klever dit ook voor de X Speed Pinion 850 Wh -> 1200 Wh ?
Dit vind ik een interessante suggestie, zou je dat misschien ook willen vragen aan de mensen van Klever? Mijn ww verkeer is 36 km en met wat accudegeneratie over tijd wordt dat in de winter nogal krap... Daarnaast ben ik benieuwd wanneer de Pinion leverbaar is, ik zie wel dat er demo's langs de dealers gaan, maar de daadwerkelijke levering is nog onduidelijk...
propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

Wat leuk kom hier pinion tegen.
Volgens mij mooie techniek.
De fm waar ik mijn Stromer heb gekocht moest er niks van hebben.
Ik denk onkunde.
Ben altijd al gecharmeerd geweest van belt aandrijving.
Heb tijdje een Buell gereden maar ook veel Harley,s rijden ermee rond.
En Heeft Santos het niet standaard op z.n fietsen?
Ga deze test eens goed doorlezen.
Welke olie gaat erin de bak?
Wellicht valt daar ook nog wat wrijvings verlies te winnen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lampo schreef: 12 jun 2020, 09:48 Dankjewel voor je uithebreide review Stromeur!
Golvas schreef: 01 jun 2020, 20:28 Destijds - toen de X Speed enkel met de 570 Wh verkrijgbaar was maar de 850 Wh wel al was aangekondigd - bestond de mogelijkheid om de X Speed te bestellen met de 850 Wh en hem met de 570 Wh te laten afleveren ... ondertussen kon je al rijden en toen de 850 Wh beschikbaar was kon je je 570 Wh omruilen voor de 850 Wh.

Voorziet Klever dit ook voor de X Speed Pinion 850 Wh -> 1200 Wh ?
Dit vind ik een interessante suggestie, zou je dat misschien ook willen vragen aan de mensen van Klever? Mijn ww verkeer is 36 km en met wat accudegeneratie over tijd wordt dat in de winter nogal krap... Daarnaast ben ik benieuwd wanneer de Pinion leverbaar is, ik zie wel dat er demo's langs de dealers gaan, maar de daadwerkelijke levering is nog onduidelijk...
Dit had ik n.a.v. de vraag van Golvas al aan Klever gevraagd en toevallig deze week antwoord op gekregen:

"Er komt geen inruil actie voor deze batterijen. Er kan alleen een extra grote batterij bijbesteld worden wanneer deze beschikbaar zijn. De prijs van de 1200Wh accu is nog niet bekend. Zodra deze bekend wordt laten we je dat direct weten."

Over de levertijd heb ik van Klever eind juni/begin juli gehoord. Dat was 3 weken geleden toen ze de testbike bij mij kwamen afleveren. Of dit inmiddels is opgeschoven is mij niet bekend.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

propje schreef: 12 jun 2020, 10:16 En Heeft Santos het niet standaard op z.n fietsen?
Santos maakt, net als een aantal andere merken waaronder Kettler en MTB Cycletech, gebruik van een configuratie achterwiel+PINION die Neodrives in de markt heeft gezet.

Of deze combi in gerebrande variantt (Klever BIACTRON V2) ook op X-Speed PINION zit weet ik niet en ga ik aan Klever vragen. Als ze dat tenminste prijs willen geven mocht het inderdaad zo zijn, geen idee. De ervaringen van een Nederlandse MTB Cycletech dealer de de Code verkoopt zijn vooralsnog in elk geval positief (nul storingen tot nu toe, ondersteuning vergelijkbaar met die van de nieuwe ST1).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

60ml bij bakverversing das lkr weinig.
Pinion raad om het te laten doen door dealer.
Ach ik had niet anders verwacht :ay
Ben wel benieuwd welke olie het is.
Als het al net zo geheimzinnig is als Magura blood :P
Lampo
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2020, 19:45
Locatie: Leiden
Merk SP: Klever X-Speed Pinion 1200Wh
Km-stand: 250

Dankjewel voor het navragen! Hopelijk komt de 1200 Wh accu snel op de markt...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De 1,2kWh accu wordt eind 2020 verwacht.

Eerst zien dan geloven natuurlijk. De introductie van de Klever 850Wh accu verliep niet bepaald soepel en probleemloos.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

propje schreef: 12 jun 2020, 11:42 Pinion raad om het te laten doen door dealer.
Ach ik had niet anders verwacht :ay
Vanuit PINION en Klever gezien is dat volstrekt begrijpelijk, gezien de garantie die ze op de onderdelen geven.

Maar je kunt het best zelf doen, als je maar bereid bent de consequenties te aanvaarden als er wat fout gaat. Zie een stukje terug in dit topic:

viewtopic.php?p=81879#p81879
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

Het zou toch van de zotte zijn dat je geen olie mag vervangen.
Of ik het zelf wil of laten doen even apart daarvan.
Ga je ook naar je garage als je een auto bezit,om de tank te laten vullen?
Kijk maar uit de ventieltjes zijn ook gemerkt.
En owee als je ze verdraaid.
Want garantie voorbij er is bijgevuld met verontreinigende lucht.

Ik vind het weinig 60 ml.
Maar ja er zal wel op gewicht gelet worden.
En de olie krijgt niet veel voor z.n kiezen zoals warmte of hoge toerentallen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

propje schreef: 12 jun 2020, 13:53 Het zou toch van de zotte zijn dat je geen olie mag vervangen.
Of ik het zelf wil of laten doen even apart daarvan.
Ga je ook naar je garage als je een auto bezit,om de tank te laten vullen?
Nee, maar verreweg de meesten onder ons gaan wél naar de garage om de olie van hun auto te laten verversen, dus die analogie gaat niet op.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie