Ongoing review: de Klever X SPEED PINION

Lampo
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2020, 19:45
Locatie: Leiden
Merk SP: Klever X-Speed Pinion 1200Wh
Km-stand: 250

Dankjewel voor.het navragen, ik wilde ze nog bellen, maar was daar nog niet aan toegekomen...

Het is wel voor de meeste mense hier te hopen dat Continental dan een keer wat bredere banden zou gaan maken, staat toch net wat beter en dan heb je ook niet zo'n verschil in wielomtrek.
Bca1984
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 nov 2020, 17:27
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Nog te beslissen

Stromeur schreef: 05 jan 2021, 20:46
Bca1984 schreef: 30 dec 2020, 00:06 Ik lees toch weer dat de schwalbe banden op de klever bijna ondermaats zijn bij regenweer. Ik was wel van plan om op de pinion ook in de regen te rijden, maar als ik dit allemaal lees, is het om schrik te krijgen bij nat weer. Zijn er dan geen alternatieven voor de schwalbe super moto-x? Pirelli?
Onderstaande banden zijn vanuit Klever goedgekeurd voor montage op de X-Speed PINION:

Schwalbe Supermoto X 27.5*2.4
Schwalbe Supermoto X 27.5*2.4, with reflex
Continental Contact plus city 27.5*2.2
Continental Top Contact Winter II Premium 27.5*2.0
Schwalbe Smart Sam Plus 27.5*2.25
Schwalbe Smart Sam 27.5*2.35
Schwalbe Hurricane 27.5*2.4
Schwalbe Nobby Nic 27.5*2.35
Schwalbe Super MOTO 27.5*2.4

Uit dit lijstje zou ik zonder twijfel kiezen voor de Continental Contact Plus City als standaard band, die redt zich ook heel goed in de regen. Als je doorrijdt in serieus winterweer, dan voor die periode de Continental Top Contact Winter II Premium.

Als je niks van je gading vindt in bovenstaand lijstje: elke ECE-R75 goedgekeurde 27,5" band die tussen de 2.0 en 2.4 ligt zal erop passen (maar dan dus op eigen risico).

Alle 27,5" banden van de huidige Stromer Vloot passen ook. Persoonlijk ben ik erg enthousiast over de Pirelli Cycle-e for Stromer (zit standaard op de ST5) en de Stromer E-Gridlock by Vee Tire (zit standaard op de ST2).
Al bij al vind ik het precies weinig “officiële” keuze. Ik vond de pirelli’s ook wel interessant, maar als het op eigen risico is, dan moet het niet.

Bedankt voor de lijst! Heel nuttig.
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Even met je FM overleggen, desnoods een vraag aan Klever, want bij dezelfde maten en SP goedkeuring zie ik het eigen risico niet.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De vraag is aan Klever gesteld, en bovenstaand lijstje is het antwoord van de TD van Klever.

Dat je het risico niet ziet snap ik. Dat zie ik ook niet en ik zou er persoonlijk rustig een andere ECE-R75 gekeurde band met de juiste maten op durven leggen. Liefst de Stromer E-Gridlock by Vee Tire, superbanden.

Dat je het 'eigen risico' niet ziet: dat is gewoon een feit zodra je er een band op legt die niet door Klever is goedgekeurd. Dat geldt voor montage van elk onderdeel dat niet op de lijst van door de fabrikant goedgekeurde onderdelen staat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 05 jan 2021, 20:46 Continental Contact plus city 27.5*2.2
Continental Top Contact Winter II Premium 27.5*2.0
+ 1 ... zou - zoals reeds eerder gemeld - ook mijn keuze zijn : nieuwe Klever kopen = sowieso af te leveren op CCPC.

Nu, binnen het Continental gamma is er ook nog de Continental Contact Urban verkrijgbaar in de maat 55-584 / 27.5 X 2.20
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Gewoon je rijstijl aanpassen aan de omstandigheden....beetje slip is mooi, vooral goed voor je ervaring en op prut, blerf, ijs,sneeuw etc. maakt het niet uit wat je eronder hebt als het maar geen slicks zijn en speel wat met de druk in je banden dat kan enorm veel verschil maken voor je gevoel met een fiets.

Ik rij zomer en winter, nat en droog op de 1e montage Pirellis en wil geen andere deze bandjes "klauwen" aan de weg echt uitzonderlijk.

Op de gravellbike heb ik nu een setje groene DuGast gelegd om oa. goed in Schoorl en Robbenoordbos te kunnen rijden(onverhard, zand, prut en gladde boomwortels
......ok das wat anders in tegenstelling tot de standaard Chinese/Taiwnese speciliazed banden maar die mogen weer niet op een SP en zijn met 400km glad.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

WFVst5 schreef: 06 jan 2021, 19:22 Ik rij zomer en winter, nat en droog op de 1e montage Pirellis en wil geen andere deze bandjes "klauwen" aan de weg echt uitzonderlijk.
Er zijn tig (veel)rijders die dit al lang geleden tegenspraken, ik herinner me hier ook nog altijd de eerste schuiver met zo'n "klauw" ... hier zullen er alvast nooit Pirelli's gemonteerd worden, dat was zo al jaren op de auto's en dat is ook zo op de fietsen / SP.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik zou ook aan WfVst5 de vraag willen stellen waarom hij dit vindt. Dat geeft meer zinvolle info dan alleen meningen tegenover stellen.
Met vriendelijke groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Golvas schreef: 06 jan 2021, 20:46
WFVst5 schreef: 06 jan 2021, 19:22 Ik rij zomer en winter, nat en droog op de 1e montage Pirellis en wil geen andere deze bandjes "klauwen" aan de weg echt uitzonderlijk.
Er zijn tig (veel)rijders die dit al lang geleden tegenspraken, ik herinner me hier ook nog altijd de eerste schuiver met zo'n "klauw" ... hier zullen er alvast nooit Pirelli's gemonteerd worden, dat was zo al jaren op de auto's en dat is ook zo op de fietsen / SP.
"handigheid en behendigheid" op twee wielen kun je niet kopen.....zelfs met "vermeende" superbanden lees ik hier dat mensen op hun plaat gaan.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Maar je kunt de kans wel aanzienlijk verkleinen met de juiste band.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie