Ongoing review: de Klever X SPEED PINION

Surfer
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2020, 16:42
Merk SP: Klever X Speed Pinion

Stromeur schreef: 07 sep 2020, 13:21
Surfer schreef: 07 sep 2020, 13:16 -Het voorste spatbord sleept tegen de voorband en zeker op een hobbelige weg is het alsof je met een goedkope rammelbak rondrijdt.
Sleept het spatbord bij jou continu aan? Dat had ik niet. Bij mij gebeurde het alleen op hobbelige klinkerwegen (kinderkopjes e.d.)
Surfer schreef: 07 sep 2020, 13:16 -Er staat speling op mijn balhoofd, de dealer heeft het proberen vaster te zetten maar er blijft speling opstaan waardoor het stuur er precies gaat afvallen als je remt bij hoge snelheid.
Balhoofd moet goed afgesteld kunnen worden. Er is niks exotisch aan het balhoofd van de PINION. Heeft je FM de lagers er al uit gehad en gecontroleerd?
Surfer schreef: 07 sep 2020, 13:16 Ik vind ook dat zo'n ringslot standaard mag zijn voor die prijs, toch iets handig als je bvb aan de bakker een korte tussenstop maakt.
Logisch dat Klever dit niet doet. Welk slot voldoet hangt immers (mede) af van de eisen van de verzekeraar die de verzekering aan het slot stelt. De de eigenaar kiest zelf een verzekering/verzekeraar uit.
-In het begin wel, ondertussen is de band al wat afgesleten en is het enkel nog als er oneffenheden zijn in het wegdek.

-Het balhoofd gingen ze terug nakijken als ik hem nog eens binnen doe, ik hoop dit volgende week te doen.

-Ik vind dat persoonlijk niet logisch, bij men vriendin haar riese en muller zit er wel een standaard ringslot op. Je moet sowieso een bijkomend slot kopen om de fiets te verankeren, dit kan je dan conform je verzekeraar zijn vereisten doen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Surfer schreef: 07 sep 2020, 13:36 -In het begin wel, ondertussen is de band al wat afgesleten en is het enkel nog als er oneffenheden zijn in het wegdek.
Dat is echt niet goed. Ik zou toch eens vragen aan je FM of ze het spatbord niet nog een tikkie omhoog kunnen drukken via dat bevestigingsplaatje.
Surfer schreef: 07 sep 2020, 13:36 -Het balhoofd gingen ze terug nakijken als ik hem nog eens binnen doe, ik hoop dit volgende week te doen.
Vraag ze om door te zoeken totdat het echt weg is. Misschien zijn de balhoofdlagers niet goed, maar het kan net zo goed wat anders zijn: stuurpen niet lekker aangedraaid, voorwiel etc.
Surfer schreef: 07 sep 2020, 13:36 Je moet sowieso een bijkomend slot kopen om de fiets te verankeren, dit kan je dan conform je verzekeraar zijn vereisten doen.
Voor de meeste verzekeraars (in NL) volstaat een ART** ringslot en is verankering aan de aarde geen vereiste. In dat geval is een bijkomend slot dus niet iets wat per se moet. Je kunt je Klever trouwens ook locken via de display.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Surfer
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2020, 16:42
Merk SP: Klever X Speed Pinion

Stromeur schreef: 07 sep 2020, 13:56
Surfer schreef: 07 sep 2020, 13:36 -In het begin wel, ondertussen is de band al wat afgesleten en is het enkel nog als er oneffenheden zijn in het wegdek.
Dat is echt niet goed. Ik zou toch eens vragen aan je FM of ze het spatbord niet nog een tikkie omhoog kunnen drukken via dat bevestigingsplaatje.
Surfer schreef: 07 sep 2020, 13:36 -Het balhoofd gingen ze terug nakijken als ik hem nog eens binnen doe, ik hoop dit volgende week te doen.
Vraag ze om door te zoeken totdat het echt weg is. Misschien zijn de balhoofdlagers niet goed, maar het kan net zo goed wat anders zijn: stuurpen niet lekker aangedraaid, voorwiel etc.
Surfer schreef: 07 sep 2020, 13:36 Je moet sowieso een bijkomend slot kopen om de fiets te verankeren, dit kan je dan conform je verzekeraar zijn vereisten doen.
Voor de meeste verzekeraars (in NL) volstaat een ART** ringslot en is verankering aan de aarde geen vereiste. In dat geval is een bijkomend slot dus niet iets wat per se moet. Je kunt je Klever trouwens ook locken via de display.
Ja het probleem is dat je aan dat houdertje waar het spatbord vast hangt aan de voorvork je niets kan instellen/verschuiven. Dat zou dus moeten ingekort worden en dan is het opgelost..
IMG_3830.jpg
IMG_3830.jpg (70.11 KiB) 3486 keer bekeken
IMG_3829.jpg
IMG_3829.jpg (70.34 KiB) 3486 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Surfer schreef: 07 sep 2020, 14:11 Ja het probleem is dat je aan dat houdertje waar het spatbord vast hangt aan de voorvork je niets kan instellen/verschuiven. Dat zou dus moeten ingekort worden en dan is het opgelost.
Ja, eens. Klever had dit beugeltje moeten inkorten voorafgaand aan de release. Alles opgelost.

Voor nu hoopte dat het schroefgaatje misschien een mm of wat ruimte biedt om het geheel nét iets omhoog te drukken, zodat het aanlopen tot een minimum beperkt blijft.

Ik vind het zo vreemd dat andere beta-testers net als ik alleen last van hadden van aanlopen bij serieuze hobbels, en jij hebt dit continu gehad. Ik kan me ook niet voorstellen dat het profiel van de banden in deze korte tijd al dermate hard is afgesleten dat het nu al van continu aanlopen tot alleen soms aanlopen is gegaan. Is het niet gewoon zo dat de banden bij aflevering kneiterhard opgepompt waren en nu wat minder op druk staan?

Of liepen alleen de giethaartjes maar een beetje aan?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Surfer
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2020, 16:42
Merk SP: Klever X Speed Pinion

Stromeur schreef: 07 sep 2020, 15:17
Surfer schreef: 07 sep 2020, 14:11 Ja het probleem is dat je aan dat houdertje waar het spatbord vast hangt aan de voorvork je niets kan instellen/verschuiven. Dat zou dus moeten ingekort worden en dan is het opgelost.
Ja, eens. Klever had dit beugeltje moeten inkorten voorafgaand aan de release. Alles opgelost.

Voor nu hoopte dat het schroefgaatje misschien een mm of wat ruimte biedt om het geheel nét iets omhoog te drukken, zodat het aanlopen tot een minimum beperkt blijft.

Ik vind het zo vreemd dat andere beta-testers net als ik alleen last van hadden van aanlopen bij serieuze hobbels, en jij hebt dit continu gehad. Ik kan me ook niet voorstellen dat het profiel van de banden in deze korte tijd al dermate hard is afgesleten dat het nu al van continu aanlopen tot alleen soms aanlopen is gegaan. Is het niet gewoon zo dat de banden bij aflevering kneiterhard opgepompt waren en nu wat minder op druk staan?

Of liepen alleen de giethaartjes maar een beetje aan?
Ik denk dat het in het begin inderdaad de giethaartjes waren die constant tegen de band sleepte, dat probleem was dus weg wanneer de band was ingereden. De bandendruk kan mssh ook meespelen.. Maar toch het zou niet mogen..

Ik denk dat er ook een groot verschil is tussen NL en BE wegen waardoor jullie het probleem minder ervaren. Telkens ik in Nederland kom is het alsof ik op een biljarttafel aan het rijden ben :)

Hieronder een filmpje voor wat ik vaak ervaar als ik niet op 'gladde asfalt' rij:
IMG_3168.MOV
(1.26 MiB) 282 keer gedownload
Verder ben ik wel tevreden over de fiets hoor.. 't zijn kleine details die de ervaring wat verpest hebben.. Ik hoop dat Klever dit leest zodat ze er iets aan doen want voor de rest is het inderdaad een goede fiets...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Surfer schreef: 07 sep 2020, 15:45 Ik denk dat het in het begin inderdaad de giethaartjes waren die constant tegen de band sleepte, dat probleem was dus weg wanneer de band was ingereden. De bandendruk kan mssh ook meespelen.. Maar toch het zou niet mogen.
Helemaal met je eens, dit hoort niet. Ik heb je filmpje bekeken en beluisterd en dit geluid herken ik inderdaad van mijn testperiode als ik over klinkerweggetjes reed.

Mensen van Klever hebben dit topic gedurende de testperiode massaal meegelezen. Of ze er nu nog steeds strak op zitten weet ik niet, maar in principe hanteert Klever sowieso dezelfde communicatiemethode als Stromer: bij problemen contact opnemen met je dealer, dealer bespreekt het met Klever. Ik zou dit daarom zeker ook bij je dealer neerleggen, want dit moet worden opgelost.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stijnemans
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 sep 2020, 20:06
Locatie: Noord Brabant
Merk SP: Stromer ST3

Wellicht al eerder in dit draadje langsgekomen, maar voor de zekerheid: hierbij nog een review-filmpje van onze Duitse vrienden.

ST3 Cool white - 983Wh - 25km enkel ww
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stijnemans schreef: 29 sep 2020, 16:32 een review-filmpje
Dit is geen "review-filmpje", dit is bezahlte werbung (= betaalde reclame): de makers worden hiervoor dus betaald.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Stijnemans
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 sep 2020, 20:06
Locatie: Noord Brabant
Merk SP: Stromer ST3

Golvas schreef: 29 sep 2020, 19:06
Stijnemans schreef: 29 sep 2020, 16:32 een review-filmpje
Dit is geen "review-filmpje", dit is bezahlte werbung (= betaalde reclame): de makers worden hiervoor dus betaald.
Fair enough. Desalniettemin is het interessant om te zien.
ST3 Cool white - 983Wh - 25km enkel ww
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Op Youtube staan nauwelijks nog echte reviews. 95% is productpresentatie, al dan niet meebetaald door de fabrikant en andere belanghebbenden.

Zelfs bij EBR zie je tegenwoordig dat voor de vorm nog maar één of twee minimale puntjes van "kritiek" worden aangestipt, waar de fabrikant die het product beschikbaar stelt prima mee kan leven (oh de trapper komt tegen de standaard als je je bike parkeert en oh, de fietsbel is niet heel luid). Consumenten geloven dat ze een Heuse Kritische Consumenten Review zien, terwijl het niet zo is.

Wat dat betreft hulde voor Klever's beta-test programma.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie