Route Boechout-Hove-Edegem (BE)

Ice.S04
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 aug 2019, 22:00

Hallo,

Sinds begin deze week doe ik mijn woon-werk verkeer met mijn ST3.
Hiervoor moet ik de gemeentes Boechout, Hove en Edegem doorkruisen.

Nu lijkt het mij dat ze in Boechout en Hove iedereen met een SP langs de drukke verkeersas Hovesteenweg-BoechoutsteSteenweg-Kapelstraat proberen te sturen, met dan als kanttekening dat je daar niet op de fietspaden mag.
Elke ochtend staan daar heel wat auto's aan te schuiven. Braaf mee in de rij gaan staan doet heel het voordeel van "naar het werk met de fiets" teniet. Vanochtend reed ik dan ook een stukje over het fietspad om wat wagens voorbij te steken. Daardoor werd ik tegengehouden en gewezen op de vekeersborden. Er werd mij gezegd dat ik de wagens dan maar langs links moest voorbijsteken, wat mij levensgevaarlijk lijkt.

Een groot deel van deze weg vermijd ik momenteel door een parallelle route te nemen langs Holle Weg-J. Coverliersstraat-Leon Durmortierstraat. Dit is een mooie rustige weg langs een dreef en wat velden. MAAR eigenlijk mag ik daar ook weer niet langs door onderstaand verkeersbord:

Afbeelding

Bovenstaand bord kom ik helaas op veel plaatsen tegen, wat het haast onmogelijk maakt om via een veilige weg op mijn werk te geraken. Wat doen jullie hiermee?

Bovenstaande "rant" heb ik even neergepend om uiteindelijk tot deze vraag te komen: Zijn er mensen die mij een aangename en veilige route kunnen aanraden door Boechout en Hove? En dit eventueel meteen met een mooie aansluiting door Edegem richting het UZA.
ST3 814 Wh
Woon-Werk 18km enkel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Is het een optie om om dat dorp heen te rijden?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

Hove is een drama, voorlopig veeg ik er men **** aan buiten de zone 30. Heb nog geen waarschuwing of boete gekregen, maar zal er wel eens van komen. Echter, op de weg rijden daar weiger ik. Nog liever mijn plaat eraf.
Ik begrijp echt niet waar die gemeentes hun verstand zit, ze hebben waarschijnlijk liever meer files?
Ice.S04
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 aug 2019, 22:00

FreddyH schreef: 18 sep 2019, 18:20 Is het een optie om om dat dorp heen te rijden?
Niet echt. Het zijn allemaal dorpen die tegen elkaar aan liggen.
ST3 814 Wh
Woon-Werk 18km enkel
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

RudydG schreef: 18 sep 2019, 18:26 Hove is een drama, voorlopig veeg ik er men **** aan buiten de zone 30. Heb nog geen waarschuwing of boete gekregen, maar zal er wel eens van komen. Echter, op de weg rijden daar weiger ik. Nog liever mijn plaat eraf.
Ik begrijp echt niet waar die gemeentes hun verstand zit, ze hebben waarschijnlijk liever meer files?
Laat ons hopen dat je een boete krijgt als je zonder plaat mocht gaan rijden, lijkt me niet meer dan een logisch gevolg van ... :cool2:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik ben niet zover er vandaan geboren, het zijn gewoon gemeentes waar bekakt volk woont.
Is het geen optie om langs Lint naar de fietssnelweg te rijden? Je wilt gewoon niet door die dorpen heen ;)
Laatst gewijzigd door Tomasj op 18 sep 2019, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ice.S04 schreef: 18 sep 2019, 20:16 Niet echt. Het zijn allemaal dorpen die tegen elkaar aan liggen.
Ah, da's zuur. Wellicht dat een van die andere dorpen minder erg is?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Ice.S04
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 aug 2019, 22:00

Tomasj schreef: 18 sep 2019, 20:28 Ik ben niet zover er vandaan geboren, het zijn gewoon gemeentes waar bekakt volk woont.
Is het geen optie om langs Lint naar de fietssnelweg te rijden?
Lijkt me niet echt interessant. Ik moet vanuit Ranst komen, dus zou een heel eind om zijn om gewoon terug in Hove terecht te komen.

Toch bedankt voor het mee denken.
ST3 814 Wh
Woon-Werk 18km enkel
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

Golvas schreef: 18 sep 2019, 20:21
RudydG schreef: 18 sep 2019, 18:26 Hove is een drama, voorlopig veeg ik er men **** aan buiten de zone 30. Heb nog geen waarschuwing of boete gekregen, maar zal er wel eens van komen. Echter, op de weg rijden daar weiger ik. Nog liever mijn plaat eraf.
Ik begrijp echt niet waar die gemeentes hun verstand zit, ze hebben waarschijnlijk liever meer files?
Laat ons hopen dat je een boete krijgt als je zonder plaat mocht gaan rijden, lijkt me niet meer dan een logisch gevolg van ... :cool2:
Ik weet het wel, maar je moet je een beetje inleven hier, ik woon hier, en moet er dagelijks "omheen"
Wij hebben hier fietsostrades, die mooi tussen de steden lopen, en sommige stukken, moeten we er dan af, en in dat dorp (Hove met name), is het dan een drama. Want in Belgie zijn de automobilisten nog niet mee met het fietsen op de rijbaan, en je komt ook die 5km te kort in snelheid, waardoor het flink stressen is.
Overigens, mijn plaat is er nooit af geweest;-)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Best dat je het gemeentebestuur misschien eens een letter stuurt, je weet maar nooit. Verder lijkt me het bovenstaande verkeersbord toch ook voor SP's toegang te verlenen.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie