Stromer-ontmoetingen in het wild

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Gisteren rond 11u een vriendelijk teruggroetende man op een oranje ST1x gekruist op de Molenheide in Pulderbos.
Tomasj schreef: 11 aug 2019, 07:34 Bij racefietsers ligt dat anders, mensen die mij kunnen volgen, hebben echt wel behoorlijk wat fietservaring.
Bij een noodstop ligt die ervaren racefietser gegarandeerd in je nek ... ik speel voor niemand locomotiefje.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Kijk tijdens de Tour de France bijvoorbeeld maar in het peleton of bij een sprint, hoeveel er bij de professionals niet in staat zijn om op tijd te remmen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Golvas schreef: 11 aug 2019, 07:51 Bij een noodstop ligt die ervaren racefietser gegarandeerd in je nek ... ik speel voor niemand locomotiefje.
Ik rijd zelf ook met de racefiets in 't week-end, ik ken de signalen die je aangeeft aan de mensen achter je in een peleton. En op plekken waar het niet veilig is, zorg ik er wel voor dat er niemand in mijn wiel zit.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Addow
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2019, 15:41
Locatie: Ravels, BE

Jins schreef: 10 aug 2019, 17:50 Rij er naast en doe een babbel. Zo doe ik dat ook met SP' ers (ongeacht het merk ze rijden) die ik onder weg tegenkom.
Hij was niet precies niet zo in de "mood" voor een babbeltje. Hij knikte kort zijdelings en nam de kop. Nochtans ben ik altijd bereid om een babbeltje te slaan en kijk ik verrevan boos. Probeer het vaak ook met wielertoeristen die ik mee in m'n zog neem. Meestal sympathieke reacties nadat ze een tijdje in 't poepke hebben gereden. Geef dan ook signalen net zoals in het wielertoeristengroepen. Minste wat je kan doen. Je wil elkaar toch niet naar de haaien rijden. ;p
:bike: ST3 - “Stromboli” - sinds 5 juli 2019
Deep Black - Sport XL - 983 Wh
59 km Ravels - Edegem | 28 km Ravels - Malle
Gebruikersavatar
Addow
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2019, 15:41
Locatie: Ravels, BE

Werd er nog nooit een Stromerforumgroet bedacht? Toeter kort - kort - kort (letter S in Morse) ofzo? :bp:
:bike: ST3 - “Stromboli” - sinds 5 juli 2019
Deep Black - Sport XL - 983 Wh
59 km Ravels - Edegem | 28 km Ravels - Malle
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Addow schreef: 11 aug 2019, 16:33 Werd er nog nooit een Stromerforumgroet bedacht? Toeter kort - kort - kort (letter S in Morse) ofzo? :bp:
Ik groet elke SP die ik tegenkom met een handgebaar of een vriendelijke groet.

Toeter? Dat kan pas sinds 2018, pas vanaf toen waren die dingen verplicht... Los daarvan wordt dat wellicht onhandig als je op een druk traject een paar Stromers achter elkaar tegenkomt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Henry schreef: 11 aug 2019, 10:28 Kijk tijdens de Tour de France bijvoorbeeld maar in het peleton of bij een sprint, hoeveel er bij de professionals niet in staat zijn om op tijd te remmen.
LOL, dat is natuurlijk geen vergelijk.
Klein zwiepertje voorin peloton, 3 renners verder is dat een enorme zieper geworden met alle gevolgen van dan. Idem met een remactie.
wdvill
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jun 2019, 09:54
Locatie: BE-9000

In Antwerpen: altijd leuk te bekijken welke lading SP's er tegemoet zal komen als de (Kattendijk-)brug gesloten is tijdens het spitsuur. Vandaag omstreeks 17h 6 Stromers vs 7 Klever X-speeds en 2 Superchargers. Een mix van St3 en St2's en een enkele witte St1x. Vooral verrast van het aantal Klevers! :ay
🇧🇪 ST3 983Wh
Gent - Antwerpen
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

wdvill schreef: 20 aug 2019, 21:40 In Antwerpen: altijd leuk te bekijken welke lading SP's er tegemoet zal komen als de (Kattendijk-)brug gesloten is tijdens het spitsuur. Vandaag omstreeks 17h 6 Stromers vs 7 Klever X-speeds en 2 Superchargers. Een mix van St3 en St2's en een enkele witte St1x. Vooral verrast van het aantal Klevers! :ay
Gezien de staat van de Belgische fietsinfrastructuur verschiet ik daar niet van... spijtig maar waar. Ik ben momenteel in NL en tja, dan weet je het wel als je hier met de fiets rondrijd... Hier mis ik die vering ook niet zo hard, uiteraard in goed weer en op goede wegen. Daar kunnen ze in BE nog veel van leren.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Jins schreef: 20 aug 2019, 21:59 Gezien de staat van de Belgische fietsinfrastructuur verschiet ik daar niet van... spijtig maar waar. Ik ben momenteel in NL en tja, dan weet je het wel als je hier met de fiets rondrijd... Hier mis ik die vering ook niet zo hard, uiteraard in goed weer en op goede wegen. Daar kunnen ze in BE nog veel van leren.
Ach, er zijn in België ook echt wel goede wegen. De weg die ik iedere dag naar mijn werk afleg is gewoon aangenamer dan de fietspaden die ik tijdens mijn vakantie in Nederland (omgeving Loosdrechtse plassen) te verwerken kreeg.
En een stromer zonder vering is meer dan comfortabel genoeg, ook op de wat mindere wegen :mrgreen:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie