Stromer-ontmoetingen in het wild

Lomito

Tijdens fietstochten kom je af en toe collega-speedbikers tegen, gezien het relatieve snelheidsverschil van ca. 70 km/uur is de beschikbare tijd voor herkenning, begroeting en het uitwisselen van ervaringen en andere wetenswaardigheden beperkt tot enkele milliseconden en wordt de communicatie noodgedwongen gereduceerd tot een vriendelijk knikje met het hoofd.

Zo reed ik vandaag over de Waalbandijk bij Druten en trof daar om 16:20uur een man en vrouw, beide op een ST2 (ne zwarte en witte), te herkennen aan het v-vormige dagrijlicht. Kwartiertje later kwam ik op de Waalbrug (Tacitusbrug) nog een speed pedelec tegen, een man op een Riese&Müller(???)...

Er zijn weken dat ik niet één snelle fiets tref en nu in 15 minuten maar liefst 3. Nu was het vandaag ook wel erg mooi weer, hoewel warm maar dat is op een speed pedelec niet zo'n probleem vanwege de ondersteuning en de perfecte rijwind die voor verkoeling zorgt.

Misschien lezen de betreffende bestuurders de berichten hier en kunnen we de uitwisseling hier in het Stromercafé dunnetjes overdoen. Ik zit inmiddels aan de bar met een Tap6 MeinAventinus binnen handbereik... :D
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb tot nu toe exact één andere Stromer gezien, in Harlingen. Maar die reed stapvoets (langs de havens in het centrum) en de berijder droeg geen helm, dus zou zomaar ook een 25km/u variant kunnen zijn. Ik zat in de auto dus heb die meneer niet van zijn fiets kunnen sleuren om hem grondig te ondervragen :twisted: .

Stromers herken ik zeker weten binnen een nanoseconde, met een half oog én op grote afstand. Met die andere merken pedelecs heb ik meer moeite, want ik ken de koplampen die daarop zitten niet uit mijn hoofd en het silhouet van die bikes is beduidend minder markant.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Vanuit de auto op de A325 heb ik regelmatig Stromers gespot op de F325. Sinds ik zelf regelmatig rondstromer over de F325 heb ik er geen één meer gezien... :lol:
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Lomito schreef: 30 mei 2017, 00:54 Vanuit de auto op de A325 heb ik regelmatig Stromers gespot op de F325. Sinds ik zelf regelmatig rondstromer over de F325 heb ik er geen één meer gezien... :lol:
Rij er dagelijks bij redelijk tot goed weer.
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Lomito

Dan zullen we elkaar zeker een keer tegenkomen... 8-)
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Ik zag er laatst twee achter elkaar op de binnenroute oostelbeers - middelbeers - diessen. Ik ga zelf langs het kanaal fietsen dus zal ze alleen tegen komen als ik met de auto ga ;)
Lomito

Vandaag bij een plaatsgenoot geweest voor m'n werk, blijkt hij een Stromer ST1 in de schuur te hebben staan met 20K op de teller... :D
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Geen Stromer ontmoeting in het wild, vooralsnog lijk ik mijn regio echt de enige te zijn die daarop rond scheurt. Maar ik kwam vandaag wel een leuke racefietser tegen. Hij reed al een tijdje in de verte voor me. Het duurde veel langer dan dat ik inmiddels gewend ben met racefietsers voordat ik hem had bijgehaald. Tegen het zonlicht in zag ik het silhouet van een indrukwekkend stel kuiten langzaam dichterbij komen, dus ik verwachtte al wel een beetje tegenstand.

Recht achter hem aan haalde ik een wat ouder fietsend koppel in en ik dacht huppekeetje: erop en over. Ik kijk in mijn koekenpan en zie hoe meneer op zijn pedalen gaat staan en volle bak achter me aan komt. Dat laat ik me natuurlijk niet gebeuren, want denkt-ie wel niet, tsk! Dus ik begin -bepaald niet zonder moeite want windkracht 4 tegen- rond de 46km/u te rijden. Maar mooi niet dat ik hem weet te lossen zeg. Schaterend kijk ik om: ja, jij wint!

We hebben kort een praatje gemaakt. Deze jongen doet zijn 30km woon-werkverkeer op zijn racefiets en hij rijdt wedstrijden. Vandaar dat ik hem er niet af kon rijden, al moest hij daar ook wel flink zijn best voor doen. Uiteindelijk heb ik hem een 42km/u vlotte lift gegeven in de slipstream van mijn Stromer, en hem 10km verderop in afgezet bij zijn plaats van bestemming: Dronrijp. Vrolijk leeg getrapt ben ik de resterende 20km naar huis gereden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Zo heb ik een racefietser een keer meegenomen van Nijmegen naar Arnhem via de F325, dat hele stuk (7 km) rondgedraaid op 48 km/uur bij windkracht 3 schuin tegen om zijn elastiekje te testen. Niks mis mee... :lol: en hij bedankte me vriendelijk voor de lift bij de splitsing F325 L/R.

En gisteren reed ik op de F325 en zag een speed pedelec (nee) rijden als locomotief voor een treintje met 3 wielrenners. :shock:
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

'S ochtends vroeg lijkt toch de beste tijd om mede stromers tegen te komen.. Heb er vandaag drie gespot langs het Wilhelmina kanaal tussen Tilburg en Eindhoven.
Plaats reactie