Stromer-ontmoetingen in het wild

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat botst helemaal niet als je alle drie de punten meeneemt die ik eerder vermeldde.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ocra

Dan zal het wel aan mij liggen, maar die jongen die nam alvast de keuze vrijheid daar word hij op aangesproken ivm verwarring bij de automobilisten daar reageer jij op dat de rijbaan pakken de enige manier is om voor automobilisten aan de SP te wennen (= geen keuze vrijheid) en daarna zeg je dat je voor keuze vrijheid bent :ck:

Maargoed ben volledig eens met de 3 punten.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die jongen deed drie dingen en ik vel mijn oordeel op basis van de combinatie van die drie. Daarnaast baseer ik mijn mening op drie pijlers: ik ben tégen asociaal gedrag, voor voorlichting en voor vrije keus. Je kunt er één onderdeeltje uitpikken en daarop blijven schieten, maar dan heeft discussie weinig zin.

Als SP-ers die niet met het verkeer kunnen of willen meekomen het fietspad kiezen en hun snelheid daar aanpassen aan de rest van het verkeer (zeg 20 a 25km/u, max 30km/u maar niet als het tjokvol is, gewoon je gedragen dus), als de SP-ers die wel volle bak rijden de rijbaan pakken, en als er goed voorgelicht wordt, dan is er geen verwarring.

Wanneer ik met 45km/u op de rijbaan rij en een andere SP-er jakkert daarnaast met 45km/u over het fietspad, dan geeft dat verwarring en irritatie onder alle andere weggebruikers, ongeacht of ze op het fietspad of de rijbaan rijden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Er is een verschil tussen keuzevrijheid bij wet en keuzevrijheid in de huidige wetgeving.

In de huidige wetgeving heb je die keuzevrijheid niet. Het beste wat we zonder wetswijziging kunnen hebben is dat automobilisten aan ons gaan wennen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Boeiende discussie. Alleen we spreken de hele tijd ook over de situatie die Mathijs beschrijft. Als Mathijs er zin in in heeft mag hij eens reageren. :ay We noemen namelijk wel steeds zijn naam.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Feitelijk hebben we Matthijs niet nodig bij deze discussie. De discussie gaat immers niet over Matthijs, maar over de situatie die hij beschrijft. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat hij niet mág reageren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Wie is Matthijs ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mhuibers, wier relaas aanleiding vormde voor deze discussie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Slowracer
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 mei 2020, 13:35
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 1326.7

Vandaag zowel 's ochtends als 's middags een Stromer rijdster (ST1X Sand) tegengekomen bij Hazerswoude Dorp.
Off topic: ook een ... op een SP (geen Stromer) zonder helm.
ST1X Sport Ocean 983 Wh
Gebruikersavatar
Blaadieblaa
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 mei 2020, 17:07
Locatie: Roosendaal

Welke Stromeraar had er vandaag rond 17:15 zo'n haast om de stuw bij Grave over te komen? Je had waarschijnlijk niet door dat je mij voorbij reed toen ik de toerist uit hing.
ST1X 2019 20" sand
- accu 614Wh & 983Wh
- Kinect 2.1 zadelpen
- Verende voorvork
- ALI knipperlichten
- Spadbordverlengers
- Homemade beugel voor karretje
- Homemade accubox
- fietsbel van de winkel die men voor €100,- leeg kan kopen...
Plaats reactie