Tienen-Leuven

Vraag en wijs de weg. Deel je routes of plan een gezamenlijke rit.
hendrickxm
Pro
Pro

Re: Tienen-Leuven

Bericht door hendrickxm » 16 mei 2019, 22:43

De snelheid die ik vermeldde, is via de app. Ik heb een aantal ritten gedaan met GPS en het verschil is 2%, tijdens het rijden let ik er zo niet op en meestal fiets ik zonder GPS op de Stromer.
Komende van Sint-Truiden steek ik de ring over aan de suikerfabriek en ga ik linksaf tot net voor de Gete en volg ik tot aan de Goossensvest, dan via de Astridvest en Leuvenselaan naar Leuven. Dat deel is veelal zone 30 en daar houd ik me aan.
Vanaf Korbeek-Lo via de Oude Baan tot de Tivolibrug (die nu tijdelijk is afgesloten) is ook grootendeels zone 30.
Met mijn Trek 520 fiets ik op hetzelfde traject 10min langer en heb ik minder bagage bij en heb ik schoenen met klikpedalen aan ook.
Wat de snelheid betrfet, had ik ook iets meer verwacht maar met de Stromer kan ik met relatief gewone kledij en normale schoenen minstens zo snel rijden en heb ik veel betere verlichting. Vorige week zaterdag kwam ik rond middernacht thuis van Mechelen (50km). Die rit zou ik niet gedaan hebben met mijn koersfiets of fiets voor woon-werk.

Plaats reactie