Tienen-Leuven

hendrickxm
Pro
Pro
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 mar 2019, 09:00

De snelheid die ik vermeldde, is via de app. Ik heb een aantal ritten gedaan met GPS en het verschil is 2%, tijdens het rijden let ik er zo niet op en meestal fiets ik zonder GPS op de Stromer.
Komende van Sint-Truiden steek ik de ring over aan de suikerfabriek en ga ik linksaf tot net voor de Gete en volg ik tot aan de Goossensvest, dan via de Astridvest en Leuvenselaan naar Leuven. Dat deel is veelal zone 30 en daar houd ik me aan.
Vanaf Korbeek-Lo via de Oude Baan tot de Tivolibrug (die nu tijdelijk is afgesloten) is ook grootendeels zone 30.
Met mijn Trek 520 fiets ik op hetzelfde traject 10min langer en heb ik minder bagage bij en heb ik schoenen met klikpedalen aan ook.
Wat de snelheid betrfet, had ik ook iets meer verwacht maar met de Stromer kan ik met relatief gewone kledij en normale schoenen minstens zo snel rijden en heb ik veel betere verlichting. Vorige week zaterdag kwam ik rond middernacht thuis van Mechelen (50km). Die rit zou ik niet gedaan hebben met mijn koersfiets of fiets voor woon-werk.
Robke81
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jun 2020, 19:22
Locatie: Tienen
Merk SP: Stromer st1
Km-stand: 4200

Hallo,

Ikzelf woon in Tienen en in blijde verwachting van len eerste SP een Stromer ST1 via leasing werk.
Mijn bedoeling is om Ww verkeer zoveel mogelijk met de Stromer af te leggen.

Ik rij dus van Tienen naar Haasrode, heb dit al een paar keer met de MTB gedaan, wel steeds op zondag.
Heb ondervonden dat er veel verschillende routes mogelijk zijn.

Ik begin tussen 7 en 9u s morgens te werken, dus rond 6uur a 6u30 in Tienen vertrekken.
Nu wilde ik aan jullie eens vragen hoe het op die uren zit met drukte (verkeer) op de weg.

Bedoeling is om ofwel via binnenwegen kumtich/ Willebringen / Neervelp / Bierbeek te rijden? Er zijn hier 10 tallen mogelijkheden, heb al een keer of 6 op en af gereden en steeds via verschillende routes.


En winter/ herfst eventueel langs de Leuvenselaan ivm geen verlichting op bepaalde plaatsen binnendoor.
Is deze route goed te doen?

Greetz Rob
DavyD
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 aug 2020, 10:57
Locatie: Sint-Truiden
Merk SP: ST3

Sinds enkele weken ben ik ook in het bezit van het Stromer ST3. Maar ben voorlopig nog tochtjes aan het maken met de koersfiets om de (voor mij) meest ideale route te zoeken. Wat betreft Tienen-Leuven, hangt het ervan af waar ge precies woont in Tienen, voor mij lijkt het best Kumtich-Willebringen-Honsem-Opvelp-Bierbeek-Haasrode. Kwestie van rode lichten, korte bochten, kruispunten, … te vermijden.

Zelf ben ik zoek naar de ideale route van Velm (Sint-Truiden) tot Evere. Tot Heverlee (36,6 km) is geen probleem. Ik dacht verder een doenbare weg gevonden te hebben evenwijdig met de E40. Maar na mijn testrit van gisteren blijkt deze allesbehalve ideaal.
https://www.routeyou.com/nl-be/route/vi ... -woon-werk

Is er iemand die me kan zeggen welke de meest aangewezen weg is (met een SP) van Haasrode tot fietsostrade Leuven-Brussel ?
Stromer ST3 2020 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 08/2020
Woon-werk : 64 km enkel (Velm - Evere)
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Ze hebben in Leuven juist nieuwe tunnels en bruggen geopend voor fietsers, je kan vanaf Haasrode naar Station Leuven rijden en dan richting F3.
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

DavyD schreef: 05 aug 2020, 09:48 Zelf ben ik zoek naar de ideale route van Velm (Sint-Truiden) tot Evere.
De N3 tot Leuven is dat te doen ? ... ik vrees via een moordstrookje ?

N3 -> Leuven centrum -> N2, in Veltem duik je de Graafschapslaan naar beneden en aan het rond punt neem je naar links, zo kan je aansluiten op de F3 ... je kan de F3 volgen tot in Nossegem, daar kan je via de Mechelsesteenweg weer aansluiten op de N2 tot in Evere.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
DavyD
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 aug 2020, 10:57
Locatie: Sint-Truiden
Merk SP: ST3

Golvas schreef: 07 aug 2020, 19:02
De N3 tot Leuven is dat te doen ? ... ik vrees via een moordstrookje ?

[/quote]

Momenteel ben ik bezig met het uitstippelen van een alternatieve route via Breisem-Kerkom-Lubbeek-Pellenberg. Maar deze dient eerst nog uitvoerig getest te worden om de meest ideale route te vinden.
Stromer ST3 2020 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 08/2020
Woon-werk : 64 km enkel (Velm - Evere)
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Op je route overzicht heb je een alternatieve route tot Haasrode, daar kan je F24 tot het station pakken. Ik ben niet heel bekend met de oostkant van Leuven. De F3 is verbeterd met fietstunnels en een nieuwe strook langs het spoor. Het valt me op dat de gemeente Kortenberg hier goed werk levert en andere gemeentes (Zaventem) achterblijven.
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
DavyD
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 aug 2020, 10:57
Locatie: Sint-Truiden
Merk SP: ST3

Vandaag uit nieuwsgierigheid toch de N3 (Tienen-Leuven) genomen. Ik begrijp de frustraties van sommige mensen, dit is echt geen aangename weg om op te rijden. Aanvankelijk had ik geen last van de rode lichten, maar als je wat dichter in de buurt van Leuven komt dan staan er meerdere dicht bij elkaar, en op Stromer-snelheid dien je toch enkele keren te stoppen.

Mijn persoonlijke favoriete route blijft Tienen-Oorbeek-Hoksem-Willebringen-Honsem-Opvelp-Bierbeek-Heverlee (en dan via Gasthuisberg binnendoor richting F3, alhoewel ik over het laatste gedeelte richting Evere nog niet 100% tevreden ben).
Stromer ST3 2020 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 08/2020
Woon-werk : 64 km enkel (Velm - Evere)
Robke81
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jun 2020, 19:22
Locatie: Tienen
Merk SP: Stromer st1
Km-stand: 4200

Ik rij sinds een 3 tal weken ook van Tienen naar Haasrode RP.

Ik vind het meevallen langs de N3, moet meestal enkel (lang) wachten aan de lichten in Korbeek Lo.

Rij wel enkel langs de steenweg op woensdag en vrijdag ivm drukte.

Voor de rest rij ik binnendoor ik rij dan Tienen achterkant stationsparking aan het rond punt
links het veldbaantje in en dan via kumtich naar Willebringen en dan aan Aveve rij ik terug het veld in en kom dan uit aan de T in Boutersem waar je naar Opvelp rijdt.
Dan rij ik even rechts tot aan het kapeletje (katspoelstraat) vind dit veiliger dan door Bierbeek centrum te rijden.
Hangt er natuurlijk vanaf om welk uur je er passeert.

Er zijn meerdere routes mogelijk vanuit Tienen, denk dat deze korter is dan via Oorbeek te rijden, maar das een goesting uiteraard. 😀
Plaats reactie