Park Spoor Noord Antwerpen verboden voor speed pedelecs

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Daniel1975 schreef: 04 okt 2018, 08:55
Probleem is dat iedereen die exessen eruit pikt en niet naar de massa kijkt. Het vervelende is dat de 'zwakkeren' zo hard schreeuwen en zoveel medelijden opwekken dat een hele groep in een kwaad daglicht wordt gezet.
Er rijden nergens ter wereld zoveel speed-pedelecs rond als in Antwerpen. 50% van de in België ingeschreven speed-pedelecs worden ingeschreven in de provincie Antwerpen, en het leeuwendeel van deze inschrijvingen zijn fietsen in lease-plan van bedrijven in 't Antwerpse. En ik hoor van veel mensen die in 't Antwerpse werken dat een flink deel van die mensen zich als echte hooligans gedragen op de weg.
Als we overal SP's aan gaan pakken, wanneer gaan we dan eens een fatsoenlijke rijvaardigheidstraining voor 65+'s op de ebike invoeren, een verbod op muziekoortjes bij scholieren, voetgangers beboeten als ze niet op de stoep lopen?
Je kan geen overtreding vergoedelijken omdat anderen ook overtredingen maken
Ik ben er een beetje klaar mee dat ik overal negatief weggezet wordt:
- op de atb mag ik op veel plaatsen niet (meer) komen terwijl de voetgangers vrij spel hebben want ik verstoor de natuur (joehooe, ik heb op de fiets meer wild gezien wat mij bekeek en niet vluchtte dan tijdens wandelingen)
- op de racefiets ben ik per definitie een aso (ik heb gewoon een bel en koersen doe je op een parcours en niet op de weg)
- SP: ik ben zo'n type die 45km/u als een recht ziet ipv een mogelijkheid (NOT!!)
Je gaat echt vanzelf schijt krijgen aan de regels en gewoon je eigen weg zoeken. Maar ja, dan voldoe je weer aan alle bovenstaande stereotyperingen.... :bu:
Ik voel dat probleem niet zo. Ik probeer ook iedereen vriendelijk te groeten, "dankjewel en nog een prettige dag" wanneer iemand plaats voor mij maakt. Veel mensen zijn door dat soort gedrag aangenaam verrast;)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

k voel het ook niet tegen mij persoonlijk zo, maar dat is wel hoe de genoemde groepen worden aangekeken en behandeld. De verdraagzaamheid is zo laag hier.
Ik reed paar jaar geleden in 6dg met een klein groepje van Digne Les Bains naar Cannnes met de ATB over de Grand Randonnees (wandelroutes waar atb is toegestaan). Waanzinnige tocht. Wat bleef mij bij van de wandelaars die je tegen kwam? Na een ringeltje van de bel en wat afremmen deden ze stapje opzij, wij gaven aan hoeveel er nog achter mij fietsen en met
een BonCourage vervolgden beide groepjes telkens hun weg. Moet je in NL eens voetgangers tegenkomen op een atb route....
Waar het mij om gaat is dat de groepen die ik in het vorige bericht op doelde vaak negatief worden benaderd en met regels worden aangepakt. Dit terwijl de overige weggebruikers ook niet altijd heilige boontjes zijn. Ik probeerde zeker niet om overtredingen te vergoeielijken, maar het irriteert mij wel dat mijn hobbies veel strakker worden aangepakt door de wetgevers. Waarom kunnen we niet met z’n allen een klein beetje verdraagzamer zijn en gewoon de ander zijn ruimte geven?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 05 okt 2018, 07:02 Waarom kunnen we niet met z’n allen een klein beetje verdraagzamer zijn en gewoon de ander zijn ruimte geven?
Antwoord voor NL: omdat we hier een fietsersbond hebben met veel macht en veel conservatieve oude leden die bang zijn voor alles wat modern of snel is.
Dát is de reden wat wij hier op de rijbaan moeten. Oh ja, wel in combinatie met de drukte op fietspaden in 2 of 3 grote steden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 05 okt 2018, 08:54 Antwoord voor NL: omdat we hier een fietsersbond hebben met veel macht en veel conservatieve oude leden die bang zijn voor alles wat modern of snel is.
Aanvulling:

... totdat die ouderen zelf op een 25km/u e-bike stappen, altijd op volle snelheid willen rijden terwijl dat niet meer past bij hun reactievermogen en balans, weigeren om een helm te dragen omdat hun watergolfje ervan in de war raakt, driekwart stokdoof is dus ze hebben geen benul van wat het verkeer om hen heen allemaal moet uithalen om ze te ontwijken, maar op hun e-bike zijn ze helemaal king of the road. Gaat er iets niet naar hun zin op het fietspad waar zij op rondzwalken, dan moet iedereen voor hen wijken want ze zijn zo zwak en "wij" zijn zo gemeen en brengen hun in gevaar. Al ben je duizend keer galant en rustig en voorkomend, het zal nooit genoeg zijn want het fietspad is van hen alleen. (Net als het lokale zwembad hier: spetterbak voor bejaarden waar je niet rustig je baantjes kunt trekken omdat zij met zes naast elkaar willen ronddobberen en weigeren om een rechte lijn aan te houden.)

*Rant uit

Ik vind het geen enkel probleem om rekening te houden met ouderen en andere zwakkere verkeersdeelnemers, oprecht niet. Maar soms is het wel een beetje eenrichtingsverkeer in houding en gedrag. Met name bij ouderen en jeugd is het nemen, nemen, nemen en niks geven. Dat stoort me.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 05 okt 2018, 09:07 Aanvulling:
... totdat die ouderen zelf op een 25km/u e-bike stappen, ...

*Rant uit
Alles goed Sylvia? :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nu wel :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik heb daarstraks eens gekeken bij het inrijden van park spoor noord en ik zie nergens geen bordjes, helemaal niks. Zelfs niet dat je een park inrijdt.
Of is er één of andere wet die zecht dat je niet in een park mag met een bromfiets klasse P

Nog een opmerking, mag de politie zomaar een foto van je ID nemen. Vind dit op zijn minst een rare actie van de politie.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Dit is de ingang aan de Halenstraat. Deze borden staan voor zover ik weet aan elke ingang. Elders zie je soms ook de borden C9 in de buurt staan, maar ik weet niet of die ook op de fietspaden van het park slaan.
De groene bordjes vermelden vermoedelijk meer info over het park en de gedragsregels. Het is lang geleden dat ik nog daar geweest ben, dus ik weet het niet zeker.

Met fietser wordt bedoeld: bestuurder van een fiets. En wij zijn bestuurders van een motorvoertuig, hoe graag we het ook anders willen zien.

Wat Tomasj beschrijft kan ik, als werknemer van een groot chemisch bedrijf in het Antwerpse en één van de eerste bedrijven die begon met een fietsplan in het Antwerpse, alleen maar beamen. Helaas. Ik rijd nu een goed jaar met een ST1X en heb de SP's in het verkeer exponentieel zien toenemen, en daar zitten helaas een hoop idioten tussen.
De situatie in Antwerpen is ondertussen zodanig scheefgegroeid dat men van mening is dat fietsers niets verkeerd kunnen doen. Ze zijn immers zwakke weggebruiker. En terwijl men nog steeds spreekt over de auto als heilige koe, heeft de fietser stiekem die plek ingenomen. Al wie daarop wijst, of vindt dat ook fietsers of voetgangers zich aan de wetgeving moeten houden (in casu de NVA) worden weggezet als aanbidders van voornoemde heilige koe.
Bijlagen
PSN.JPG
PSN.JPG (197.46 KiB) 3066 keer bekeken
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Stromeur schreef: 05 okt 2018, 09:07 Ik vind het geen enkel probleem om rekening te houden met ouderen en andere zwakkere verkeersdeelnemers, oprecht niet. Maar soms is het wel een beetje eenrichtingsverkeer in houding en gedrag. Met name bij ouderen en jeugd is het nemen, nemen, nemen en niks geven. Dat stoort me.
Dit dus!

Waargebeurd: pling..... nog eens pling...... pling pling..... e-bejaarden blijven naast elkaar fietsen. Dan maar roepen ‘Pardon!’ Reactie: heb je geen bel??

En dan ben ik weer die lompe wielrenner waar over geklaagd wordt. (En ja er zijn wielrennende horken en ook assertieve fitte ouderen)

(En banenzwemmenuur kan beter worden omgedoopt tot ‘zwemmend slalommen’ of ‘theekranstutjes-uur)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 05 okt 2018, 09:07(Net als het lokale zwembad hier: spetterbak voor bejaarden waar je niet rustig je baantjes kunt trekken omdat zij met zes naast elkaar willen ronddobberen en weigeren om een rechte lijn aan te houden.
50 meter vlinderslag trekken en je hebt je baantje vrij ;-)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie