Stalling stromer in Almere

Plaats reactie
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Schermafbeelding 2018-08-28 om 17.42.02.png
Schermafbeelding 2018-08-28 om 17.42.02.png (115.32 KiB) 6882 keer bekeken
enkele maanden gelden wilde ik 's avonds mijn Stromer stallen in de bewaakte fietsstalling van Almere centrum die tot 01:00 uur zou open blijft.

de over ijverige dienstdoende bewaarder van de fietsstalling weigerde de Stromer omdat er een geel kentekenplaat op zat en het dus een brommer was (?) en brommers mogen niet binnen :bu:

Nog even gediscussieerd maar tegen de muur van domheid was geen kruid gewassen.

Wel diezelfde avond nog even een klacht ingediend bij de gemeente Almere.

Een en ander heeft na telefonisch overleg en toelichting tgv klacht, inmiddels geleid tot aanpassing van de algemene voorwaarden zodat voortaan de Stromer (epedelecs) ook veilig in de bewaakte stalling mogen :cool2:
[attachment=0]Schermafbeelding 2018-08-28 om 17.42.02.png[/attachment
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Goede actie! En jammer dat het nodig is geweest... [sarcasm]Het is ook zó ontzettend logisch dat wij bromfietsen hebben :ck: [/sarcasm]

Ik heb hetzelfde gehad in Eindhoven. Heel lang geleden ben ik een keer die stalling in gegaan om mijn band op te pompen. Ik had mijn fiets in Eindhoven staan en iemand was zo leuk geweest om mijn band leeg te laten :aq

Afijn, ik bij de Bijenkorf die stalling in en vraag naar een pomp. Ging helemaal goed. Dus ik raak met die man in gesprek, en die bekijkt mijn fiets eens goed en ziet die gele plaat. De grote grap is: ik zag het conflict op zijn gezicht afgetekend staan...
Zegt hij: "hmm, een geel kenteken mag hier eigenlijk niet binnen". Ik trigger dan gelijk op "eigenlijk", want dat geeft aan dat er ruimte is tot discussie.
Dus ik zeg tegen die man: "oh, je bedoelt bromfietsen". "Ja", zegt hij. Dus ik antwoord: "maar dit is toch gewoon een fiets?". Die man moest echt even denken en zegt vervolgens: "daar heb je wel gelijk in".

Een week later moest ik weer in het centrum zijn, dus ik ga die fietsenstalling weer in. Staat diezelfde man er. Hij herkende me gelijk en zei, nog voor ik iets kon inbrengen: "jij bent welkom hier hoor" :lol:
Dus officieel zal het nog steeds niet mogen, maar ik heb geen enkele keer last ondervonden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

Het personeel van gratis stallingen is me ook een volk... ik schat in dat het dan om uitkeringsgerechtigden gaat die een kans krijgen om te laten zien dat ze echt willen werken. En ik moedig dat graag aan door die jongens steevast een fooi te geven. Als ik nu in een 'bekende' stalling kom wordt nog net niet de rode loper uitgerold... de fiets wordt een speciale plaats toegewezen, mijn spullen mag ik op kantoor leggen en als ik het plakbonnetje weer eens kwijt ben dan wordt dat met de mantel der liefde toegedekt.

Mijn advies is dan ook om deze dames en heren een fooi te geven, ze worden er vrolijker van en je fiets wordt met alle zorg omringd... :ba
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lomito schreef: 28 aug 2018, 18:58 Mijn advies is dan ook om deze dames en heren een fooi te geven, ze worden er vrolijker van en je fiets wordt met alle zorg omringd... :ba
Hoeft niet eens. Ik spreek ze gewoon netjes aan en maak een babbeltje met ze. Ofwel: ik behandel ze als mensen, zoals ik zelf ook behandeld wil worden. Het is triest om te merken dat ze dat niet gewend zijn, en ook dan behandelen ze je al als koning. Ik heb zelfs een keer mijn accu op het kantoortje opgeladen, terwijl dat echt niet mag :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

FreddyH schreef: 28 aug 2018, 23:00 Hoeft niet eens.
Netjes behandelen spreekt voor zich, de fooi vind ik ook vanzelfsprekend en wordt door het personeel steeds zeer gewaardeerd. Voor die jongens is het salaris bepaald geen vetpot, een paar tientjes aan fooi per dag erbij is dan een heel leuke aanvulling.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lomito schreef: 28 aug 2018, 23:31 Netjes behandelen spreekt voor zich,
Ik ben bang dat dat voor heel veel mensen niet geldt... Maar je hebt een goed punt over de fooi, ik zal een volgende keer wat muntgeld meenemen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Een fooi wordt zeer gewaardeerd is ook mijn ervaring bij de onoverdekte fietsenstalling Gele Rijdersplein/Willemsplein in Arnhem.
Wat is €2,- terwijl je voor €11,- met de auto parkeert waar je gratis het risico op een deuk loopt.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Lomito

Ha Steven, ik bedoel inderdaad die stalling, maar ook de stalling aan het Johnny van Doornplein (inpandig) en die onder winkelcentrum Kronenburg. Echt bij elk van deze gratis fietsenstallingen wordt je als niet betalende klant netjes behandeld door de medewerkers en staan ze klaar om om jouw dure fiets met extra zorg te bewaken. Een paar euro fooi maakt echt wel het verschil voor deze jongens en ze vinden zo'n Stromer sowieso geweldig... het kost me steeds 5 minuten extra om weg te komen want ze willen er alles van weten!
Plaats reactie