Het is gelukt, DIY richtingaanwijzers op mijn ST3

Stromance
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jan 2020, 20:40
Locatie: Midden Nederland

Sinds eind maart ben ik de trotse eigenaar van een witte ST3 en ik verklaarde mijzelf tot langzaamste Stromeraar ooit, tussen het sportieve geweld van sommige forummers. Dankzij de goede info en de enthousiaste, maar tegelijkertijd ook realistische verhalen, ben ik overgegaan tot de aanschaf en nog geen seconde spijt!
Vanwege de Covid-ellende kon ik de fiets niet gebruiken voor woon-werkverkeer, dus ben er veelvuldig op uit getrokken om ervaring op te doen met mijn aanwinst en wat een geweldige fiets heb ik gekocht en wat een plezier beleef ik eraan! Woorden schieten eigenlijk tekort :bp: .
Ik heb inmiddels ruim 1300 km op de teller staan, heb wederom dankzij dit forum, beter leren fietsen, voel mij inmiddels zelfverzekerder en comfortabel tijdens iedere rit en mijn gemiddelde op de omni is intussen gestegen naar een gemiddelde van 28 km/uur vanaf dag 1.
Wel miste ik een veilige manier van richting aangeven, waarna mijn lief aan de slag is gegaan met elektronica en twee extra schakelaars (originele claxonknoppen) en nu heb ik running richtingaanwijzers, volledig weggewerkt in het frame!
Ik ga proberen een foto of filmpje hiervan te plaatsen.
Witte ST3 met langer spatbord tegen de blub, verend zadel voor mijn algeheel welzijn, handige tassen en DIY running lights om richting aan te geven :D

Woonwerk ritten 4 a 5 keer per week tussen 12 en 25 km enkele reis en vele omwegen voor de fun! :hy:
Stromance
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jan 2020, 20:40
Locatie: Midden Nederland

Afbeelding
Bijlagen
20200628_164647.mp4
(33.34 MiB) 1254 keer gedownload
Witte ST3 met langer spatbord tegen de blub, verend zadel voor mijn algeheel welzijn, handige tassen en DIY running lights om richting aan te geven :D

Woonwerk ritten 4 a 5 keer per week tussen 12 en 25 km enkele reis en vele omwegen voor de fun! :hy:
Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

Ziet er mooi uit! :ay
Heb je ook een filmpje waarin ze werken? :D
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Benieuwd welke impact deze montage heeft op de garantie.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Stromance
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jan 2020, 20:40
Locatie: Midden Nederland

Ik ga opnieuw proberen het filmpje te plaatsen.
Met betrekking tot de garantie: Er is nergens geknipt, alles dmv originele stekkers.
Witte ST3 met langer spatbord tegen de blub, verend zadel voor mijn algeheel welzijn, handige tassen en DIY running lights om richting aan te geven :D

Woonwerk ritten 4 a 5 keer per week tussen 12 en 25 km enkele reis en vele omwegen voor de fun! :hy:
Gebruikersavatar
Blaadieblaa
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 mei 2020, 17:07
Locatie: Roosendaal

Gaaf! Petje af voor dit keurige hobbywerk!

Vertel ons meer:
Hoe kom je aan de orginele drukknoppen?
Wat voor besturing zit erachter?
Waar heb je deze geplaatst?
Welke onderdelen heb je gebruikt?
Waar heb je de voeding vandaag gehaald/hoe aangesloten?
ST1X 2019 20" sand
- accu 614Wh & 983Wh
- Kinect 2.1 zadelpen
- Verende voorvork
- ALI knipperlichten
- Spadbordverlengers
- Homemade beugel voor karretje
- Homemade accubox
- fietsbel van de winkel die men voor €100,- leeg kan kopen...
Stromance
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jan 2020, 20:40
Locatie: Midden Nederland

Sorry, had een calamiteit binnen de familie, vandaag nu pas reactie.

Het ontwerp is van mijn man, die elektronica als hobby en beroep heeft. De knoppen hebben we besteld bij de FM, het zijn claxonknoppen, waarvan de logo's nog wat aandacht behoeven.
De bedrading is door het frame geleid en de besturing ingebouwd in het frame. De stekkers zijn gekocht, deze zijn zelfs via Ali bestelbaar. De naam zal ik navragen, maar deze worden veel gebruikt voor motoren en auto's. De leds zijn gekocht en in alu framepjes gelijmd, waarna deze zwart zijn gespoten.
Voor de bedrading zijn extra stekkertjes op de bestaande aangesloten en via de opening van de Omni is alles geplaatst.
Het printontwerp is bedacht door mijn man en de leds zijn instelbaar qua kleur en lichtsterkte.
Bijlagen
20200710_154923.jpg
20200710_154923.jpg (3.17 MiB) 5097 keer bekeken
20200710_155041.jpg
20200710_155041.jpg (2.72 MiB) 5097 keer bekeken
Witte ST3 met langer spatbord tegen de blub, verend zadel voor mijn algeheel welzijn, handige tassen en DIY running lights om richting aan te geven :D

Woonwerk ritten 4 a 5 keer per week tussen 12 en 25 km enkele reis en vele omwegen voor de fun! :hy:
Stromance
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jan 2020, 20:40
Locatie: Midden Nederland

Ter aanvulling:

De stekkers zijn van het type JST automotive, 2 en 3 pins.
Witte ST3 met langer spatbord tegen de blub, verend zadel voor mijn algeheel welzijn, handige tassen en DIY running lights om richting aan te geven :D

Woonwerk ritten 4 a 5 keer per week tussen 12 en 25 km enkele reis en vele omwegen voor de fun! :hy:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Leuk project.

Hoe wordt de verlichting gevoed?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromance
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 jan 2020, 20:40
Locatie: Midden Nederland

De richtingaanwijzers verbruiken tijdens knipperen ca 100 mA en zijn aangesloten met stekkertjes op de continue draad van de koplamp, deze is 12 V.
De aansturing staat geheel los van de fiets en vindt plaats in een kastje ter grootte van een lucifersdoosje in het frame achter de Omni. In het kastje bevindt zich een zelf ontwikkeld printje met een microprocessor, die vrij te programmeren is. In mijn geval wordt via de linkerschakelaar op het stuur de linker richtingaanwijzer geactiveerd; deze knippert dan automatisch 15 seconden. Voor de rechterkant bedien ik dus de schakelaar rechts op het stuur. Tussentijds corrigeren is mogelijk. Beide schakelaars tegelijk bedienen levert alarmlichten op, voor wanneer ik tussen de file doorrijd :D .
De knipperlichten zijn zonder zagen of boren gemonteerd, aan de voorkant via de schroeven van de koplamp en aan de achterzijde via de twee bestaande gaten in de bagagedrager.
Witte ST3 met langer spatbord tegen de blub, verend zadel voor mijn algeheel welzijn, handige tassen en DIY running lights om richting aan te geven :D

Woonwerk ritten 4 a 5 keer per week tussen 12 en 25 km enkele reis en vele omwegen voor de fun! :hy:
Plaats reactie