Stromer ST3 laadt niet op. Wel wanneer de batterij uit de fiets is

Plaats reactie
Gino92
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2019, 15:57

Ik heb afgelopen week mijn st3 mogen afhalen. Ga deze nu voor de eerste keer opladen. Blijkt dat de batterij niet wild opladen wanneer de batterij in de fiets zit. In hoor een klik. En de lader gaat in error. Wanneer ik de lader rechtstreeks aan de batterij koppel laad hij wel op. Dus er is nier mis met de batterij. Heef iemand hier ervaring mee ?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Eerst de stekker in het stopcontact doen, daarna de lader op je Stromer aansluiten.

Goed controleren of er niks piepkleins aan de contactpunten van de lader, Stromer of accu is blijven kleven, want die contactpunten zijn magnetisch.

Werkt dat niet: proberen of een andere lader wel wil laden met de accu in de Stromer. Zo ja, dan zit het probleem in je lader. Zo nee, dan zit het probleem in je Stromer. In beide gevallen: dealer raadplegen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gino92
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2019, 15:57

Alles dubbel gecontoleerd. Geen vuil aanwezig. De lader laad mijn st1x wel op. Maar st3 niet. Zal morgen eens een andere lader proberen. Maar denk dat dit niet gaat helpen. Ik neem maandag wel contact op met mijn dealer
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Ik heb hetzelfde met de ST5
Gisteren naar de FM gebracht. Zegt dat de connector op de fiets defect is. Had hij van t stromer portal. Gaat een nieuwe bestellen kan wel 2 weken duren 🤷🏾‍♂️
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Stromeur schreef: 13 jun 2020, 22:45 Eerst de stekker in het stopcontact doen, daarna de lader op je Stromer aansluiten.

Goed controleren of er niks piepkleins aan de contactpunten van de lader, Stromer of accu is blijven kleven, want die contactpunten zijn magnetisch.

Werkt dat niet: proberen of een andere lader wel wil laden met de accu in de Stromer. Zo ja, dan zit het probleem in je lader. Zo nee, dan zit het probleem in je Stromer. In beide gevallen: dealer raadplegen.
Fietsenmaker zegt dat t andersom moet.
Maar bij mij maakt dat geen verschil.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Patrikius schreef: 14 jun 2020, 19:17
Stromeur schreef: 13 jun 2020, 22:45 Eerst de stekker in het stopcontact doen, daarna de lader op je Stromer aansluiten.

Goed controleren of er niks piepkleins aan de contactpunten van de lader, Stromer of accu is blijven kleven, want die contactpunten zijn magnetisch.

Werkt dat niet: proberen of een andere lader wel wil laden met de accu in de Stromer. Zo ja, dan zit het probleem in je lader. Zo nee, dan zit het probleem in je Stromer. In beide gevallen: dealer raadplegen.
Fietsenmaker zegt dat t andersom moet.
Maar bij mij maakt dat geen verschil.
Het was altijd zoals ik hierboven omschreef. Voor de nieuwe CR246 lader zijn twee handleidingen in omloop, die (uiteraard want we hebben het over Stromer) allebei het tegenovergestelde voorschrijven.

In verreweg de meeste gevallen maakt de aansluitvolgorde helemaal niks uit. Het zou ook niet uit moeten maken en bovendien druist eerst-stekker-in-stopcontact in tegen alle gangbare elektrotechnische adviezen.

Maar als er wél laadproblemen zijn, is dit één van de eerste dingen die iemand kan proberen om het probleem op te lossen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Ik heb het probleem ook gehad, even een telefoontje naar de fm en zij hebben mij nieuwe software gestuurd.
Deze heb ik na het binnen halen geïnstalleerd en daarna werkte het opladen weer perfect, in en buiten de fiets.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
dreirie
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2020, 10:14

Toeval of niet, maar had net hetzelfde op mijn nieuwe ST3. Kreeg ook een foutcode.
Even langs de FM gefietst en die dacht aan defecte ‘wicked’ of controller. Maar bij het uitspuiten van de connectoren met de compressor was probleem al opgelost.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

dreirie schreef: 28 jun 2020, 22:04 ‘wicked’
Wicket cable.

De oplossing voor een contactprobleem is soms heel simpel (contacten reinigen) en soms moet er wat vervangen worden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie