ST3 opvolger

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1599
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@Dentista, het klopt dat een goede service belangrijk is. Wat ik zo hoor en met name lees dat alle sp's zo hun nukken hebben. Een goede fm die voor je klaar staat is dan alles. Punt twee is altijd langdurig testen. Geen half uur maar minstens een hele dag of langer. Hier kun je ook de servicebereidheid van een fm aan aflezen. Wil die jou twee dagen een fiets uitlenen. Ben wel benieuwd naar de R&m, een mooie fiets. Heeft echter een middenmotor en mij fm geeft aan dat de riem toch wel om de 10.000 km vervangen moet worden. Laatst reed Ik een 10tal km op met iemand met een gloedje nieuwe R&M met riem en ik dacht roholfnaaf. Kon me aardig bijhouden, viel niet tegen.
Suc6
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Hage
Pro
Pro
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 sep 2019, 21:22

Ben benieuwd hoe je het fietsen met de Riese&Muller zal ervaren.
Ik heb enkele weken geleden uit pure nieuwsgierigheid een lange testrit met de Supercharger 2020 gedaan.
Ik miste echter de krachtige en snelle power van de Stromer achterwielmotor. Bovendien vond ik dat de BOSCH motor van de supercharger nogal wat lawaai maakte bij ietwat hogere snelheden.
Sterk aan deze fiets was voor mij wel het rijcomfort.
Dentista
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 feb 2020, 14:28

Ben ook erg benieuwd. De gen 4 Bosch schijnen een grote verbetering te zijn tov gen 3.
Dentista
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 feb 2020, 14:28

Vandaag op 3 fietsen en flink stuk gereden

Riese Müller supercharger met enviolo HS.
Leuke touring fiets. Maar mis het sportieve gevoel weinig trek kracht in de motor.

Riese Müller delite met ketting.
Vette fiets veel meer trekkracht en de vering is wel heel gaaf.

Stromer st3
Wat een fiets heeft je echt meer een duw in je rug. Veel sportiever vanwege de zithouding. Echt een monster. Hier gaat nu zeker mijn voorkeur naar uit.

Mijn lokale fietsenwinkel heeft een demo model staan met 300km op de teller met grote accu,helm,slot,verende zadel en plaat. Deze bied hij aan voor 6990. Geen idee hoe oud deze fiets is.

Nu heeft QicQ dezelfde aanbieding maar een splinternieuwe fiets. Maar deze fietsenwinkel zit natuurlijk niet bij mij om de hoek. Waar doe ik nu goed aan. Service is fijn om de hoek maar een splinternieuwe fiets ook.

Ik moet nog even wennen aan het op de weg fietsen maar dat zal vast lukken. Wil de fiets voor korte stukken gaan gebruiken. Maar wel stukken waar ik veel plezier wil hebben.

Wil ook nog de mtb code gaan testen.

Hoe zijn jullie ervaringen met QicQ en service aan huis? Of zal ik toch voor demo model gaan?
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1599
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

300 km is niet veel. Dit kan geen oude fiets zijn. Op meer plekken stunten ze met de accessoires bij een fiets. Van een fm hoorde ik dat de verkoop van nieuwe fietsen praktisch is stilgevallen door corona. Dit kan voor jou een sterke onderhandelingspositie betekenen bij de fm met z'n demo. Wat betreft service zou ik gaan voor de fm om de hoek mits je daar vertrouwen in hebt. Met qicq heb ik in zoverre ervaring dat ze me goed hebben geholpen bij de aankoop van een lamp via de webshop. Voor wat het waard is bij de aankoop van een nieuwe fiets.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Peerke1960 schreef: 21 apr 2020, 17:40 Van een fm hoorde ik dat de verkoop van nieuwe fietsen praktisch is stilgevallen door corona.
Mijn collega verkocht vorige week 7 nieuwe e-bikes terwijl de fietsenwinkels in BE officieel gesloten zijn.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1599
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@Galvas, dat is heel mooi. Ik geloof daarentegen dat de markt een tik heeft gekregen omdat het woonwerk verkeer nu grotendeels wegvalt. Verkoop zal minder zijn. Of het werkelijk zo is, ik ken uiteindelijk de macro cijfers ook niet maar ik zou dit wel in mijn achterhoofd hebben wanneer ik een fiets in deze tijd zou kopen.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Wie is Galvas ?

In BE willen velen de fiets op "dankzij" de lockdown en dat vertaalt zich in de verkoopcijfers.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1599
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Het is wat Golvas........
Maar ik ben er blij om dat dit zo in België werkt. Ik hoop ook bij ons. Maar dat was niet het punt, het is de onderhandeling.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik sprak begin deze week een Nederlandse Stromer dealer, die overigens veel meer doet dan alleen Stromers en elektrisch, en die heeft het tietendruk. Ik ben blij voor ze.

Reden voor zijn telefoontje was trouwens ook funny: er belden en mailden allemaal mensen om te vragen of zij wisten wat er met het Stromer Forum aan de hand was :D
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie