Mijn FM heeft dat met de tape ook eens gedaan, daar werd toen lacherig over gedaan. Als ik dit nu lees was het toch zo dwaas niet.rubenv schreef: ↑27 mar 2020, 13:34de fietsenmaker heeft het gedaan. Tijd erna was de beschermtape wat losgekomen. Toen was de ondersteuning weer beetje onregelmatig. Wel niet zo fel. Toen heb ik de tape eraf gedaan, sensor proper geblazen met compressor en opnieuw tape geplakt. Was terug in orde en erna geen problemen meer gehad.
Volgens mijn FM deed het probleem zich elke keer voor als de tape gelost was waardoor de sensor vuil was
Zo wat van alles ..... om gek van te worden.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast.
Misschien een naïeve vraag maar kan iemand eens een fotootje posten van de sensor, de tape en de rod stip waarover sprake in dit topic.
Kwestie dat ik voorbereid ben als de ST3 ooit raar begint te doen.
Kwestie dat ik voorbereid ben als de ST3 ooit raar begint te doen.
Stromer ST3 sport black xl - 983W / Cratoni Smartride black / Abus Bordo Granit 110cm / spatbordverlengers voor / Vaude aqua back / New Looxs Varo Racktime
Gisteren 40 km gefietst met een extern opgeladen batterij. Alles weer normaal, ondersteuning adequaat, geen tegenwerking ondervonden. Enkel het omni scherm heb ik één keer zien knipperen. Geen idee wat het probleem met de ondersteuning triggert..... Elke dag is een verrassing .
viewtopic.php?f=15&t=2815&start=40#p71420
Bladzijde 5 staat een foto van hoe de FM dit bij mij gedaan had. Of het goed is laat ik in het midden.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast.
Ik volg dit topic mee, maar las nergens iets over een rode (?) stip ... waar precies kan ik dat terugvinden ?
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Oei, inderdaad niets over een rode stip te vinden. Moet het gedroomd hebben.
Bestaat er toch nog een mogelijkheid dat iemand de sensor waarover sprake wat nader toelicht?
Ik heb net nog de ST3 gepoetst maar niks gevonden dat wijst op een sensor met tape erover.
Bestaat er toch nog een mogelijkheid dat iemand de sensor waarover sprake wat nader toelicht?
Ik heb net nog de ST3 gepoetst maar niks gevonden dat wijst op een sensor met tape erover.
Stromer ST3 sport black xl - 983W / Cratoni Smartride black / Abus Bordo Granit 110cm / spatbordverlengers voor / Vaude aqua back / New Looxs Varo Racktime
Je ziet het ook pas goed als je het wiel eruit haalt. Het zit langst de lockring van de cassette als het wiel gemonteerd is.
Als je kijkt naar de foto in de link die ik hierboven plaatste zie je dat de sensor tegen het frame aanzit, aan de zijde van de cassette.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast.
Henry had hierover contact met IDbike, de fabrikant van de TMM4 sensor die op onze Stromers zit (zie deze link) en uit de reactie bleek duidelijk dat je de sensor best met rust laat :
Ik had deze week nog contact met IDbike (zelfde contactpersoon als Henry) en daaruit blijkt dat hun standpunt niet gewijzigd is ... hieronder een quote uit de mail die ik mocht ontvangen :Henry schreef: ↑02 sep 2019, 17:57 De sensor hoeft nooit te worden schoongemaakt! Wij raden service centers, dealers en consumenten (gebruikers) aan om de sensor volledig met rust te laten. De sticker aan de achterzijde van de sensor is zelfs niet bedoeld om de uitsparingen af te schermen van vuil en vocht, maar is juist bedoeld om de sensor aan nieuwsgierige blikken te onttrekken. Immers, het gaat hier om een elektronisch precisie meetinstrument.
Het standpunt van de IDbike is vrij duidelijk denk ik en werd nog maar eens bevestigd.De sensor mag onder geen beding worden schoongemaakt, sterker nog de sensor is een hi-tech elektronisch meetinstrument dat in het frame is weggewerkt, blijf er svp van af.
Ook is het zeer de vraag of, zoals je hieronder beschrijft, het schoonmaken van de sensor de echte reden is geweest voor het oplossen van ondersteuningsproblemen. Het ligt eerder voor de hand dat het ontkoppelen en vervolgens weer aansluiten van onderdelen van het E-drive systeem een automatische kalibratie routine heeft geactiveerd, waarna het systeem weer de juiste mate van ondersteuning geeft.
Overigens, door de sensor schoon te maken of te demonteren vervalt de Stromer + IDbike-garantie.
De sensor heeft een uitzonderlijk duurzame conformal coating die de elektronica beschermt tegen de zwaarst denkbare weersomstandigheden met regenwater, pekel, olie, vuil, zand, modder en ander ongerief. Op de eerste generaties TMM4 sensoren zat zelfs helemaal geen sticker en we hebben regelmatig sensoren gezien die waren dichtgeslibd met een combinatie van olie, vet en zand en die probleemloos bleven functioneren.
De sticker is destijds om andere redenen dan bescherming aangebracht: om als OEM-leverancier een QR-code voor ons kwaliteitsmanagementsysteem aan te kunnen brengen en om het interieur van de sensor aan het oog te onttrekken.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ja, zeer duidelijk verhaal. Dank voor het delen. (Niet zelf aan die sensor gaan prutsen dus...)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023