Voor het eerst vreemde problemen met m'n nieuwe ST3

Plaats reactie
Ziriax
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2020, 16:34

Vandaag heb ik voor het eerst wat vreemde problemen met mijn ST3 van een paar maanden oud. Ik vraag me af of dit door een software upgrade komt.

Ik parkeerde 's ochtends mijn fiets op't werk, en merkte dat de plastic cover onderaan wat los zat, ik kon de electronica met het blote oog zien. Dit is blijkbaar een gekend probleem, de dealer gaat dit oplossen.

Om te checken of de batterij okay was, haalde ik deze er even uit, en die bleek in orde. Dus plaatste ik de batterij terug in de ST3. De batterijstand was 70%. Ik zette de ST3 op "lock".

Toen ik 's middags iets wou gaan eten, was de batterij 5%... WTF??? Het was een heel zware tocht terug naar huis met een platte batterij!

Nu probeer ik de batterij terug op te laden, en die blijft steken op 2%. Ik trok de kabel van de lader er eens uit, en terug er in, en plots springt ie naar 68%?

Iemand anders die deze vreemde problemen heeft ondervonden?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Ziriax
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2020, 16:34

Bedankt! Dit ziet er een serieuze blunder uit.

In't algemeen kan ik zeggen: Stromer = prima hardware, maar de software, die zuigt .

Ik ben zelf al 35 jaar software ontwikkelaar, dus ik besef dat het niet makkelijk is, maar toch...
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb bij de meeste problemen juist niet de indruk dat het software is (dit geval is anders)... Dus de hardware lijkt mij niet helemaal prima.

Maar goed, ik heb zelf geen Stromer dus kan alleen maar interpreteren wat ik hier langs zie komen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Wat ik heel vreemd blijf vinden is dat als er software issues zijn, waarom die dan niet bij iedereen voorkomen. Software updates zijn bij iedereen exact dezelfde, waarom geeft de ene stromer dan problemen en de andere niet? De hardware is overigens ook exact hetzelfde, maar daar kan ik mij een voorstelling bij maken: mensen die de fiets niet onderhouden, mensen die de fiets oneigenlijk gebruiken, mensen die heel zwaar zijn en aan volle snelheid een put pakken (==> lagers kapot ofzo). Maar dat de één batterijproblemen of ondersteuningsproblemen heeft na een update en de andere niet is voor mij (als niet IT-er) moeilijk te begrijpen.
Iemand een insight?
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De hardware is niet volledig hetzelfde. Er zijn b.v. meerdere versies controllers, TMM-sensoren en motoren in omloop, en in diverse samenstellingen gemonteerd. Verder zijn er veel "dubbeltje op zijn kant" storingen, die soms wel en soms niet voorkomen en moeilijk reproduceerbaar zijn. Ik denk dat de accu/acculading hierin ook een rol speelt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Stromeur schreef: 15 mar 2020, 10:48 De hardware is niet volledig hetzelfde. Er zijn b.v. meerdere versies controllers, TMM-sensoren en motoren in omloop, en in diverse samenstellingen gemonteerd. Verder zijn er veel "dubbeltje op zijn kant" storingen, die soms wel en soms niet voorkomen en moeilijk reproduceerbaar zijn. Ik denk dat de accu/acculading hierin ook een rol speelt.
Dat verklaart inderdaad mogelijk onmiddellijk alles.
ST3 black 983wh
Plaats reactie