Te kleine maat fiets gekocht?

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromer zou zich ook kunnen richten op de binnenbeenlengte, dat zegt al wat meer dan de lichaamslengte.

We zijn ondertussen bijna een week verder ... waar blijft onze TS ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Henry schreef: 06 feb 2020, 05:55 Tja... het zegt allemaal niet zoveel. Sinds het moment dat bedrijven zijn overgestapt op flexplekken waarbij je eenvoudig de hoogte van het bureaublad en de stoelzitting kon (en voor een juiste zitpositie moest) veranderen, viel het mij op dat ik volgens de richtlijnen iets lager zat dan vele andere collega’s van mijn lengte.
Dat is inderdaad een verschil in lichaamsbouw en een verschil doordat het gros van het kantoorpersoneel geen flauw benul heeft hoe ze hun werkplek gezond/ergonomisch moeten afstellen.

En ik denk dat hetzelfde is gebeurd met deze Stromer in maat M.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 06 feb 2020, 18:33 Stromer zou zich ook kunnen richten op de binnenbeenlengte, dat zegt al wat meer dan de lichaamslengte.
Gaan ze niet doen. Dat doet geen enkel merk dat slechts drie maten in herenmodel en twee maten in damesmodel aanbiedt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

mboelis schreef: 06 feb 2020, 14:07 Dus meten is weten
Klopt, dan finetunen en wennen aan je nieuwe zitpositie maar ik zie soms fietsen/configuraties.......... :bh: :bh: zelfs bij Bikefitting ben je soms overgeleverd aan de ervaring en kundigheid van de adviseur en voorkomen is beter dan genezen. Het is natuurlijk ook een kwestie van verhoudingen we zijn allemaal uniek.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Hage
Pro
Pro
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 sep 2019, 21:22

Denk inderdaad dat je gewoon moet voelen hoe je zit.
Ik ben 1,85m en had een XL, maar vond dat ik daar toch behoorlijk voorovergebogen op zat.
Daar omstandigheden van ST3 moeten wisselen en dan maar een L genomen.
Wel, die maat zit perfect. Zeker in combinatie met het Riser stuur van Ergotec. Niet zo rechtop als de typisch recreatieve fietsen, en toch nog een beetje sportieve houding. Bovendien moet ik ook men hoofd niet permanent zo ver achterover houden als in een meer kromme houding om onder men CAMDEN helm (die nogal ver uitsteekt) te kunnen kijken.
Plaats reactie