probleempje met achterwiel

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Stromeur schreef: 12 okt 2019, 13:02 En een M99 PRO, en vouwbanden... Zo werkt het niet.
Ik snap niet wat je wilt zeggen, kan hem op meerdere manieren uitleggen.


Overigens is het verschil tussen de 1/3/5 nog steeds duidelijk imho.
Alleen ben ik het niet altijd eens met de kwaliteit van de gekozen onderdelen, maar dat is een compleet andere discussie. Het is soms een gekunseld verschil.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 12 okt 2019, 20:28
Stromeur schreef: 12 okt 2019, 13:02 En een M99 PRO, en vouwbanden... Zo werkt het niet.
Ik snap niet wat je wilt zeggen, kan hem op meerdere manieren uitleggen.
Wat ik bedoel is dat die verschillen, hoe klein en gekunsteld ze soms ook lijken, voor de Stromer marketing het verschil betekenen tussen de ST3 en de ST5. Al je zegt: ze kunnen de ST3 makkelijk op DT wielen zetten, dan kunnen ze net zo makkelijk vouwbanden erop leggen en de M99 PRO monteren.

En dan zit je al bijna aan de ST5, maar dat is dus precies wat Stromer niet wil. Wil je al die spullen wel (plus Di2 en strakker design en nog wat van die dingen), dan moet je wat Stromer betreft gewoon de ST5 kopen.

We weten allemaal dat de som van de meerprijs van de duurdere onderdelen het prijsverschil tussen de ST3 en de ST5 niet goedmaakt. Dat was bij de ST2 en de ST2 S ook al zo. Zo zit de line-up nu eenmaal in elkaar, en dat gaat Stromer echt niet veranderen na één defect achterwiel.

Laten we vooral hopen dat er geen kapotte wielen meer volgen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ach, ik heb geen moeite met de positionering van de 5. Ziet er zoveel strakker uit dan de 3 di2, en met de bouwlamp; prima.
Ik heb alleen moeite met het bezuinigen op essentielere onderdelen zoals velgen.

En wat ik niet begrijp vanuit supply oogpunt is de keuze voor 3 verschillende banden voor de 1-3-5. Vooral omdat het geen standaard banden zijn maar speciaal gemaakt. Ik denk dat het duurder is (ontwikkelkosten, voorradbeheer, etc) dan 1 goede band voor alle 27.5. Hooguit 2 verschillende lijkt mij logischer.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 12 okt 2019, 22:09 dan moet je wat Stromer betreft gewoon de ST5 kopen.
Tja, op zich te volgen. Maar als je géén 5 wil (vanwege kleur, stuur of wat dan ook) maar wel graag een van de andere opties...

Met andere woorden: Stromer mag van mij eens haar hoofd uit het zand halen en beseffen dat de 5 op een bepaald vlak wellicht het summum is, maar dat niet iedereen daarin geïnteresseerd is... Ofwel, het zou mooi zijn als ze de modellijn anders zouden opbouwen. Dan hoeven ze niet meer van die gekunstelde bezuinigingen te doen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

De ST2 had DT Swiss velgen. Eén van de pluspunten van Stromer ST2 boven de Klever (naast de Omni) voor mij.
Stromer snijdt hier mee gewoon in eigen vlees. Er zijn hier nog mensen geweest die een kapotte velg op hun ST3 hadden. Dit is gewoon spelen met de veiligheid van klanten, dat hoeft geen DT Swiss velgt te zijn op de ST3, maar zou wel wat beter mogen zijn dan de velg van den Aldi die ze nu blijkbaar gebruiken.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Tomasj schreef: 13 okt 2019, 11:24 zou wel wat beter mogen zijn dan de velg van den Aldi die ze nu blijkbaar gebruiken.
Opletten voor beledigingen ... :mrgreen: :lol: ;p
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Nerror
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 okt 2019, 18:16

Tomasj schreef: 13 okt 2019, 11:24 De ST2 had DT Swiss velgen. Eén van de pluspunten van Stromer ST2 boven de Klever (naast de Omni) voor mij.
Stromer snijdt hier mee gewoon in eigen vlees. Er zijn hier nog mensen geweest die een kapotte velg op hun ST3 hadden. Dit is gewoon spelen met de veiligheid van klanten, dat hoeft geen DT Swiss velgt te zijn op de ST3, maar zou wel wat beter mogen zijn dan de velg van den Aldi die ze nu blijkbaar gebruiken.
Is dit een gekend probleem bij de ST3?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tot nu toe is het aantal gevallen op één hand te tellen (incidenten dus).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
thorVN
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 mar 2019, 06:23
Locatie: belgië

Die stromer fiets begingt me ondertussen een duur grap te worden.
ruim 1000€ kosten op 8 maanden tijd.
Ze gingen het nog verder opnemen met stromer om na te gaan of zij zouden tussenkomen ivm garantie.
zou het nuttig zijn als ik zelf met stromer contact opneem of wacht ik beter nog even af ?
Bijlagen
factuur.PNG
factuur.PNG (30.61 KiB) 2805 keer bekeken
Stromer ST3 (2019) wit 983Wh battery fietstassen : Ortlieb Back Roller Plus
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

thorVN schreef: 16 okt 2019, 17:49 Die stromer fiets begingt me ondertussen een duur grap te worden.
ruim 1000€ kosten op 8 maanden tijd.
Ze gingen het nog verder opnemen met stromer om na te gaan of zij zouden tussenkomen ivm garantie.
zou het nuttig zijn als ik zelf met stromer contact opneem of wacht ik beter nog even af ?
Wat waren je andere kosten?

Hoe vreemd, normaal vervangt stromer geen velgen, iets aan de motor: volledig nieuw wiel met motor. Iets aan de velg: volledig nieuw wiel met motor. Vreemd dat dit nu enkel een nieuwe velg betreft.

Anderzijds begrijp ik ook niet dat dit niet onder garantie zou vallen. Je hebt de fiets gekocht in 2019 dus dat is nog geen jaar geleden. Velg die kraakt valt niet onder normale slijtage dus zou onder garantie moeten vervangen worden.

Ik zou geen contact opnemen met stromer, maar dit gewoon afhandelen met FM, die moet maar zorgen dat stromer tussenkomt voor garantie. Als je samsung tv defect is binnen het jaar neem je dat toch ook op met de winkel waar je die kocht en niet met samsung zelf?
ST3 black 983wh
Plaats reactie