Foutmelding ...

Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Ik _denk_ dat die xxxx208 komt door een klein tijdelijk raar signaal, omdat er even wat troep op een contractje van de accu zit, of (more likely) dat de stekker van de accu er uit getrokken wordt tijdens het opladen, maar niet helemaal 'recht'.

Er zitten pinnetjes op voor de stroom, en voor de digitale communicatie. Als de communicatie pinnetjes opeens geen verbinding maken tijdens het opladen ziet de fiets dat als een communicatie fout.

Ik denk dat ik het krijg als ik een beetje lomp over de oplaadkabel struikel en de magneetstekker schiet los.

Dit allemaal is een gok want ik weet er niet veel vanaf :). Maar 'communicatie storing in de CAN-bus' dan denk ik dat dit mijn simpele uitleg is :).

Die 210110 uitleg snap ik ook niet helemaal.
Heb het idee dat ze alle twee met opladen te maken hebben, en alle twee kunnen komen omdat ik de kabel per ongeluk uit de fiets trek.

Sinds ik de schuur een beetje beter heb ingericht en m'n Stromer nu een goede plek heeft met een vaste charger die niet meer mee hoeft struikelt niemand van het huis hier meer over de kabel en ik heb geen foutmelding meer gehad, en de fiets wel vaker en vaker gebruikt.
bvv
Pro
Pro
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 okt 2019, 18:46

Ik heb gisteren ook een 210208 gehad. Fiets even helemaal uit gezet en weer aan. En foutmelding was weg.
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

zelfde hier gewoon reset :ay
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik betrap me er wel eens op dat ik de fiets al naar buiten rol tijdens het opstarten (Pietje ongeduld) dan geeft het systeem ook regelmatig een fout weer dit is afhankelijk van de opstartfase.........de ene keer kan ik resetten dmv. afsluiten en de andere keer moet toch echt even de batterij los van de contactpinnetjes. :ck:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie