Een kleine update van mijn problemen (zie viewtopic.php?f=24&t=2657) en een vraagje.
De problemen van onregelmatige ondersteuning zijn helaas nog steeds niet van de baan. Ik heb de fiets een tweetal weken geleden binnengebracht bij de FM en hij heeft blijkbaar een update van de batterijsoftware gedaan. De ST3 reed een week weer zoals in het begin. Echt zalig. Echter na een week begon de onregelmatige ondersteuning opnieuw. Op bepaald momenten kon ik niet sneller dan 30km/u en bergop zelfs maar 25km/u. Het vervelende is dat het af en toe wel weer perfect gaat (en je zelfs hoopt dat de problemen eindelijk achter de rug zijn), maar helaas na enkele ritten is het terug naar af.
Morgen breng ik de fiets opnieuw binnen bij de FM (hij was helaas 2 weken in verlof).
Ik heb hierbij nog een vraag met filmpje. Als ik mijn achterwiel laat draaien (zowel in wijzerzin met de pedalen als in tegenwijzerzin) dan draait het wiel naar mijn mening niet zo lang door en hoor ik ook, per omwenteling op hetzelfde moment, een slepend geluid. Ik hoor dat geluid ook als ik de fiets verplaats. Voor zover ik dit kan inschatten, lijkt met me niet de remblokjes (maar ik ben niet helemaal zeker).
In onderstaande filmpjes zie je dat het wiel relatief snel stopt met draaien. Het slepend geluid hoor je niet zo goed. Is dit bij jullie ook zo (en is dit dus normaal) of draait het wiel langer bij jullie?
Achterwiel geluid
Kan het zijn dat je achterwiel niet helemaal goed vast zit. Ik heb hier al gelezen dat het cruciaal is voor de goede werking dat het wiel met het juiste draaimoment wordt vast gezet.
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door.
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Ik heb eens geprobeerd met dezelfde kracht als jij deed (voor zover ik dat kan inschatten) aan mijn achterwiel gedraaid en mijn wiel blijft niet langer draaien dan het jouwe. Ik hoor een mini piepje op jouw video of is dat een vogeltje?
Dus de beperkte vrijloop is bij mij ook, dus zal wel normaal zijn.
Dus de beperkte vrijloop is bij mij ook, dus zal wel normaal zijn.
ST3 black 983wh
Remblokjes demonteren en dan met het wiel draaien geeft je meteen zekerheid daarover.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Bedankt voor de antwoorden en de tips. Het wiel heb ik recent nog op het juiste aandraaimoment vastgezet. Dit zou het dus niet mogen zijn.
Ik ga zeker eens proberen met de remblokjes gedemonteerd.
In het filmpje is het aanlopen inderdaad moeilijk te horen (door de vele achtergrondgeluiden).
De fiets gaat vandaag sowieso eerst naar de FM voor de onregelmatige ondersteuning.
Ik ga zeker eens proberen met de remblokjes gedemonteerd.
In het filmpje is het aanlopen inderdaad moeilijk te horen (door de vele achtergrondgeluiden).
De fiets gaat vandaag sowieso eerst naar de FM voor de onregelmatige ondersteuning.
Ik heb zelf ook last van een veranderende ondersteuning na ongeveer een weekje fietsen,
In het service menu bij de sensors zie ik wel eens dat het gecalibreerde voltage dan hoger ligt dan het huidige
bijv dat het huidige 0,89 is en de gecalibreerde 0,94
Hij moet dus steeds die eerste nulwaarde overbruggen en dit geeft dus een onregelmatige ondersteuning.
Volgens FM geen probleem dat die tmm sensor soms andere waardes doorlaat. maar moet ook niet te gek zijn
In het service menu bij de sensors zie ik wel eens dat het gecalibreerde voltage dan hoger ligt dan het huidige
bijv dat het huidige 0,89 is en de gecalibreerde 0,94
Hij moet dus steeds die eerste nulwaarde overbruggen en dit geeft dus een onregelmatige ondersteuning.
Volgens FM geen probleem dat die tmm sensor soms andere waardes doorlaat. maar moet ook niet te gek zijn