Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Stromeur schreef: ↑31 aug 2019, 10:26...Wat dat betreft zijn sommige Stromer dealers echt nog teveel "de fietsenmaker op de hoek". Geen leenvoertuig, geen courante onderdelen op de plank, geen same-day of innight transport zoals in de automotive gangbaar is, en je niet schamen als je een klant 3 weken laat wachten op een onderdeel van een paar tientjes dat werkelijk overal te bestellen is.
Helemaal mee eens. Het vraagt naast andere kennis ook om een andere mindset.
Stromeur schreef: ↑31 aug 2019, 10:26...Ik was laatst in Groningen, daar meldde een klant zich op zaterdagmiddag in een volle winkel met een lekke band. Binnen tien minuten reed ze de deur weer uit op een leen-Stromer (en dat had vijf minuten kunnen zijn als het niet even zoeken naar het sleuteltje was geweest) en de mededeling dat ze haar bike maandag einde dag weer op kon halen. Zo moet het dus: niet miepen en piepen en de klant altijd mobiel houden.
Bulck schreef: ↑31 aug 2019, 09:58
Ja bij leasefiets zit bij KBC hier in België VAB Pechverhelping erbij .. maar voor een band te maken ga je dat toch niet opbellen dacht ik
Er zijn teveel fietsenmakers/winkels, die de Stromer er even "bij" doen; dode voorraad aan (dure) Stromer onderdelen liggen daar helaas niet als reserve op de plank. Zou graag zien dat Stromer dealers beter selecteert en deze verplicht een soort van basispakket op voorraad te hebben.
Daarnaast zou Stromer snel uit voorraad moeten kunnen leveren, liefst vanuit een magazijn/distributie in het land waar het dealernetwerk zich bevindt. Snel herstel en mobiliteit is dan beter gegarandeerd en de kwaliteitscontrole op dealers kan beter worden geborgd. Ik schat in dat de huidige afzet (nog) niet groot genoeg is om lokaal een dergelijk kwaliteitsnetwerk in te richten.
Hoezo? Nog niet groot genoeg? Stromers zijn flink aan de prijs, worden goed verkocht, dus.... waarom niet?
Denoods starten met een centraal magazijn voor de BENE(LUX). Onderdelen zijn dan altijd binnen 24 uur leverbaar.
Mijn fm is een kleine fietsenhandelaar, en die probeert toch alle belangrijke stromeronderdelen (controller, trapsensor,...) op voorraad liggen.
Minder courante onderdelen zijn soms een drama, maar dat is soms ook ten gevolge van een leverancier (bvb Supernova).
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Tomasj schreef: ↑31 aug 2019, 15:51
Mijn fm is een kleine fietsenhandelaar, en die probeert toch alle belangrijke stromeronderdelen (controller, trapsensor,...) op voorraad liggen.
Minder courante onderdelen zijn soms een drama, maar dat is soms ook ten gevolge van een leverancier (bvb Supernova).
Ja dat verwacht je toch een beetje als dealer van Stromer he
Stromer st3 L ,Garmin 1030 ,Quadlock Mount for iPhone , iPhone XS Max ,Bazil fietstas
Vandaag zelf beginnen rond bellen bij andere Stromer dealers ... en bij de 2de had ik al geluk deze had een kapotte moter liggen met nog een goede body ... en mocht deze komen afhalen ... aan de prijs van €50 ... weet nu niet of dit een goede prijs is geweest voor een bijna nieuwe tweedehands body
Stromer st3 L ,Garmin 1030 ,Quadlock Mount for iPhone , iPhone XS Max ,Bazil fietstas
Ik vrees dat dit wel eens duurder zou kunnen zijn dan wanneer je deze body rechtstreeks (gloednieuw) van DT Swiss koopt, dan situeert de prijs zich rond de € 40 à € 45 ... maakt op zich weinig (lees : niets) uit aangezien je een leasefiets hebt.