Body Stromer St3 bestelling

Gebruikersavatar
Bulck
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 mei 2019, 00:11
Locatie: Itegem
Merk SP: Stromer St3
Km-stand: 6100

Golvas schreef: 30 aug 2019, 13:35
Bulck schreef: 30 aug 2019, 12:20 Ik heb hem daar besteld via lease ook dus en is besteld
Waarom bestelt je verkoper die body dan niet bij iemand die hem wél op voorraad heeft ? ... :bn:
Tja denk dat het daar het schoentje wring zeker ... de ene heeft het wel in stock de andere niet ....
Stromer st3 L ,Garmin 1030 ,Quadlock Mount for iPhone , iPhone XS Max ,Bazil fietstas

Strava : https://www.strava.com/athletes/20207082
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Mijn roots liggen in de automotive ... bij ons stond de klant immer centraal : hij moest zo snel mogelijk (!) weer de baan op met zijn perfect herstelde auto.

Wanneer we de originele onderdelen niet op voorraad hadden dan waren ze er hoe dan ook binnen de 24u, daar werd daar hemel en aarde voor bewogen door het ganse team en door connecties.

Jouw verkoper stelt mobiliteit ten toon in zijn vitrine maar daar stopt het helaas ... er zijn tig (creatieve) mogelijkheden om binnen de kortste keren aan dat onderdeel te geraken.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1122
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Body, body... wat bedoelen jullie met een body :bn:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1598
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Tony Mb schreef: 30 aug 2019, 23:00 Body, body... wat bedoelen jullie met een body :bn:
De "body" is waar de cassette op gaat.

PS : niet het bandje maar de tandwielen achteraan
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Waarom repareer je zelf je band als je een leasefiets hebt? Hoe zit dat met lease van een Stromer? Is dat anders dan autolease?
Ik heb 18 jaar een leaseauto gereden en het enige wat ik zelf deed was tanken en schoonmaken. De rest deed de dealer. Altijd passend vervangend vervoer. Bij pech belde ik de leasemaatschappij. Lekker ontzorgd
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Tony Mb schreef: 30 aug 2019, 23:00 Body, body... wat bedoelen jullie met een body :bn:
Een geleend plaatje...
Afbeelding

Als je bij de ST3 en ST5 het achterwiel demonteert, komt de body al heel snel iets uit de motor. Voor het juist terugplaatsen is een “handigheidje” nodig, die Lamkram en ik op film hebben vastgelegd. Vergeet je dit te doen, dan draai je de veertjes en palletjes stuk. Die palletjes maken bij het terugtrappen het ratelende geluid en zorgen er voor dat het wiel bij vooruittrappen wordt meegenomen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Bulck
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 mei 2019, 00:11
Locatie: Itegem
Merk SP: Stromer St3
Km-stand: 6100

mboelis schreef: 31 aug 2019, 01:09 Waarom repareer je zelf je band als je een leasefiets hebt? Hoe zit dat met lease van een Stromer? Is dat anders dan autolease?
Ik heb 18 jaar een leaseauto gereden en het enige wat ik zelf deed was tanken en schoonmaken. De rest deed de dealer. Altijd passend vervangend vervoer. Bij pech belde ik de leasemaatschappij. Lekker ontzorgd
Ja bij leasefiets zit bij KBC hier in België VAB Pechverhelping erbij .. maar voor een band te maken ga je dat toch niet opbellen dacht ik ... en zelf geprobeerd ... maar ja nu dis body stuk gedaan ...
Stromer st3 L ,Garmin 1030 ,Quadlock Mount for iPhone , iPhone XS Max ,Bazil fietstas

Strava : https://www.strava.com/athletes/20207082
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1122
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Kijk het weekeind is nog maar pas begonnen en ik heb weer al wat bijgeleerd :cool2:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 30 aug 2019, 19:22 Mijn roots liggen in de automotive ... bij ons stond de klant immer centraal : hij moest zo snel mogelijk (!) weer de baan op met zijn perfect herstelde auto.
Wat dat betreft zijn sommige Stromer dealers echt nog teveel "de fietsenmaker op de hoek". Geen leenvoertuig, geen courante onderdelen op de plank, geen same-day of innight transport zoals in de automotive gangbaar is, en je niet schamen als je een klant 3 weken laat wachten op een onderdeel van een paar tientjes dat werkelijk overal te bestellen is.

Ik was laatst in Groningen, daar meldde een klant zich op zaterdagmiddag in een volle winkel met een lekke band. Binnen tien minuten reed ze de deur weer uit op een leen-Stromer (en dat had vijf minuten kunnen zijn als het niet even zoeken naar het sleuteltje was geweest) en de mededeling dat ze haar bike maandag einde dag weer op kon halen. Zo moet het dus: niet miepen en piepen en de klant altijd mobiel houden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bulck schreef: 31 aug 2019, 09:58 Ja bij leasefiets zit bij KBC hier in België VAB Pechverhelping erbij .. maar voor een band te maken ga je dat toch niet opbellen dacht ik
VAB herstelt je lekke band ter plaatse. ;)
Stromeur schreef: 31 aug 2019, 10:26 je niet schamen als je een klant 3 weken laat wachten op een onderdeel van een paar tientjes dat werkelijk overal te bestellen is.
Ik kan echt niet begrijpen dat je zo'n courant onderdeel (de ST1X, de ST2, de ST2S, de ST3 en de ST5 gebruiken immers allemaal dezelfde body !!!) niet in huis hebt én dat je dan nog niet eens de moeite doet om zo'n courant onderdeel binnen de kortste keren in huis te hebben ... :bu:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie