Woon-werk 120 km haalbaar?

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Blue schreef: 23 aug 2019, 17:38
Wordt lid van de VWB, dan heb je gratis pechbijstand
Telt niet voor een speedelec normaal.
Ik heb mijn geld teruggestort gekregen daardoor.

Via Enra heb ik nu ook unlimited pech bijstand (Omnium)
Je hebt wel een pechverzekering bij de vwb, ook met een speed-pedelec
https://vwb.be/58/verzekering :
GRATIS PECHVERHELPING
Dit geldt voor RECREATIEVE – SPORTIEVE- WOON/ WERKFIETSERS. ALLE types fietsen vallen onder deze bijstand, inbegrepen E-bikes en Speedbikes.

Ook de algemene verzekering is geldig wanneer je met een speed-pedelec rijdt.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Ik zal de emails nog eens erbij zoeken want vwb heeft me toen teruggemailed dat het voor een Stromer niet telde en ik het geld terug kreeg.
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik heb de pechbijstand al gebruikt :mrgreen: dus ik ben vrij zeker van mijn gelijk ;) .
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

JeroenDG schreef: 23 aug 2019, 16:06 De CR245 en CR190 krijg je nu, afhankelijk van welk model Stromer je koopt, er standaard bij.
Maar documentatie over de nieuwe ST1 vermeld een CR246, een nieuw model lader.
Volgens de geruchten zou deze goedkoper, stiller en degelijker zijn.
Ik kan alleen maar hopen dat het waar is...
De nieuwe lader CR246 staat nu ook vermeld als lader bij bij de ST3 en ST5: Specificaties ST3
CR246 402251 259 EUR (De CR245 gaat voor 329 EUR)
CR65 400873 249 EUR (pocket-charger)
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
norw
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2019, 13:36

Ik rijd zelf 50 km enkel, maar ben vermoedelijk niet zo afgetraind als de anderen hier. Die 50 lukt me tot nu toe vrij goed op een enkele batterij. De winter heb ik nog niet mee mogen maken, maar merk wel dat tegenwind een flinke impact kan hebben. Wat ‘gas’ terugnemen en doseren (eventueel naar 2) helpt dan om met nog wat reserve aan te komen. (Trapsensor staat bij mij nog op ca. 80, wat ook een invloed heeft)

De prijs van de nieuwe cr246 lijkt me niet verkeerd. Binnenkort een keer naar informeren voor de collega’s het op de heupen krijgen :D
Freyne
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 jan 2019, 11:37
Locatie: Gent
Merk SP: ST1X
Km-stand: 11000

Hallo

Ik rij zelf nu een 4tal maanden 2 à 3 keer in de week een ww rit van 65 km enkel. Hierbij heb ik wel 2 batterijen mee, waarbij ik de tweede wel vaak nodig heb. Ik heb wel redelijk wat lichten op mijn route en moet dus veel stoppen en aanzetten. (51 lichten om precies te zijn)
In de regen fietsen vind ik niet erg, want hiervoor kan je uw kleden.
In de winter zal ik echter niet fietsen, maar dit is een persoonlijke keuze.
Veel stromer plezier.
ST1X-17"-983Wh en 618Wh-Charcoal Comfort-65 km WW enkel- cane creek zadelpen
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedenavond WDS67,

Tomasj had me al ingemeld.....ook ik leg vrijwel dagelijks grote afstanden met de ST3 af.
Sinds enkele weken is mijn standaard woonwerk-traject 65~66 km enkel.
enkeltje woonwerkverkeer
enkeltje woonwerkverkeer
Screenshot_20190826-071323_Stromer OMNI.jpg (21.1 KiB) 4931 keer bekeken
Het KAN korter maar ik heb een voorkeur voor lange rechte stukken zonder al te veel verkeerslichten of andere onderbrekingen. Ik lees dat Freyne hierboven 51 stoplichten heeft....AAARRGHHHHH.

Ik rijd altijd in ondersteuning "3" en vooral de weersinvloeden bepalen mijn gemiddelde snelheid. Ik zit met mijn ST3-achtergrond nu op bijna 40 km/h. Daarvoor moet je best meewerken en je haalt het zeker niet op een enkel blauwtje. Ik heb bijna 20.000 km met zo'n 2e accu in de zijtas gereden maar ook Ortlieb's scheuren gewoon door als zo'n 5 kilo blok vrolijk begint te stuiteren. Jroen/van Zijp's accutransporter is dan ook een prima dingetje voor mij.
accutransporter
accutransporter
20190624_190421.jpg (355.52 KiB) 4931 keer bekeken
Ben dus per dag bijna 3 1/2 uur onderweg en verbruik 2 douches per dag. En een tweede ontbijt.
Daar staat tegenover dat ik het abonnement van de sportschool maar heb opgezegd, ik nooit file-problemen heb, geen parkeerproblemen in Utrecht, etc. Daarnaast hoef ik nooit nee te zeggen bij een traktatie !
Met de auto zou ik ruim 2 uur onderweg zijn ALS er geen ellende op de A12 is. En da's een dingetje......

Een aantal jaar geleden zonder enige fietsconditie begonnen en nu vreet ik de kilometers weg. Die 130 km/dag doe ik zo'n 3 a 4 keer in de week; hangt nogal van mijn werk af. Als ik dit 5 keer zou doen kan m'n lichaam niet genoeg herstellen (heb de 50 jaar reeds ruim gepasseerd).

Zoals de bovenstaande schrijvers ook al gemeld hebben: er is tegenwoordig zulke goede kleding te krijgen dat ook regen/sneeuw je niet tegen hoeft te houden. Alleen bij ijzel ga ik niet fietsen maar voor de rest boeit regen, hagel (lang leve de Abus-helm met vizier) en wind me niet zoveel. Het vertraagd.....en vervolgens zie ik op de A12 of A28 weer de file en rijd stug door.

Mijn enige echte zorg is het gegeven dat dit vervoermiddel zonder enige voorlichting de Nederlandse wegen is toegelaten. Er is daarmee hoopjes onbegrip bij mede-weggebruikers. Vandaar dat ik dus bewust een stille omrij-route heb die me wel meer kilometers/tijd kost maar vooral ontzorgd.

Veel veilige kilometers toegewenst. Je Stromer is in staat dit soort afstanden weg te werken; het is aan jou om te zien wat JIJ het lekkerste vind rijden (fietsschoenen met clips, accutransporter, kleding, vering, etc......).
Grtz, Reinout
janvriend
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2019, 17:13

Goedemiddag,
Ik leg iedere dag gemiddeld 75 kilometer af voor woon-werkverkeer en vindt dit persoonlijk wel de max. een uurtje heen en een uurtje terug. Het blijft overigens fantastisch om iedere dag op de fiets te stappen i.p.v. in de auto en het scheelt ook nog eens in de portemonnee ;-) groeten Jan
Flukker
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 apr 2019, 09:28
Locatie: Kempen

Ik doe 94km heen en terug. Ik doe eveneens een omweg om het verkeer te vermijden. Anders zou ik er “slechts” 78 per dag moeten doen.
Of dat ik met die 78km sneller op mijn bestemming zou zijn betwijfel ik. Via de omweg die ik nu neem kan ik wel doorrijden en dit op een veiligere manier. De bedoeling was om maar een paar keer week voor de fiets te kiezen, maar ondertussen rij ik nu elke dag met de fiets naar het werk. Zoals je in de vorige berichten al kon lezen: het is een beetje verslavend om filevrij van en naar het werk te rijden 😉. Ik doe dit wel nog maar sinds februari 2019, dus heb nog geen winterseizoen gefietst.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik zie trouwens in mijn geval ook het tijdsverlies niet.
[*]Met de wagen doe ik in totaal 105 minuten over het traject heen en terug
[*]Met de speedpedelec is dat 160-200 min per dag

Ik doe de afstand gemiddeld 4 keer per week met de fiets en heb dan 12 uur gesport, waarbij ik 7 uur puur tijdsverlies (in de auto zitten) heb uitgespaard. In 't week-end ga ik dus nog zelden sporten, gewoon niet nodig.
Ik beschouw dat stromeren dus eerder als een grote tijdswinst :cool2:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie