Wat was voor jou de reden om voor een ST3 te kiezen

strammermax
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2019, 16:01

Elke Stromergebruiker heeft de (moeilijke) keuze moeten maken,
Een Stromer of toch een ander merk. En welke Stromer(ST1, ST1x, ST2, ST3, ST5) past het best bij mij?
Ik ben benieuwd wat voor jou de reden was om voor de ST3 te kiezen en niet voor de andere mooie modellen
/Strammer Max
Opzoek naar een mooie Stromer met een accu van 983W.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Mmmmm ik had de 5 al in bestelling toen ik voor het eerst de 3 zag staan mooie met.groen, alles erop en eraan ik denk de launch edition ik vond hem eigenlijk veel mooier, heb het maar genomen zoals het is. Erg tevreden met de 5 en ga hem steeds mooier vinden ;p
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
RonCall
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 mei 2018, 20:44

Eerst andere fiets (flyer HS die toch tegenviel, motor stuk na 7 maand, te weinig kracht en veel lawaai).
Testrit met ST1 viel ook tegen, ritje met de ST3 vond ik overtuigend, prijsverschil met de ST5 voor mij te groot plus de ST3 was meteen beschikbaar bij de dealer. Het is nog vroeg dag maar de vijf weken dat ik hem heb al veel (4000km) genoten.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit is wel een leuk topic om door te lezen:

viewtopic.php?f=5&t=1467

Natuurlijk speelt budget ook een rol. Je kunt geen ST1 X van 5k vergelijken met een ST5 van 10k.

Maar grofweg: belangrijkste meerwaarde van de ST5 t.o.v. de ST3: bouwlamp, elektrisch schakelen, design (kwestie van smaak). Meerwaarde van de ST3 t.o.v. de ST5: mogelijkheid om je zitpositie aan te passen dankzij twee stuurpen- en drie stuur-opties.

De voorgaande modellen (ST1 X, ST2, ST2 S) hebben allemaal kleinere wielen dan de ST3/ST5 en hebben daarmee een totaal ander weggedrag. Je zult beide varianten (26" en 27,5" wielen) zelf moeten testen om te kunnen bepalen wat jouw voorkeur heeft, al kiest het gros voor de grotere wielen.

De ST1 Relaunch is er ook nog: leuke, hippe stadsbike voor korte tot middellange afstand voor minder dan de helft van de prijs van de Vijf, en met de helft van accu-capaciteit van de Vijf.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

RonCall schreef: 10 aug 2019, 15:39 Testrit met ST1 viel ook tegen
De oude ST1 of de nieuwe?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Juvazee
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 mei 2019, 20:19
Locatie: Zetten
Merk SP: Stromer
Km-stand: 7000

Toen ik bekend werd met het fenomeen SP ben ik me daar in gaan verdiepen. Veel fietsen bekeken op de internet sites van de verschillende fabrikanten. Ik vond de meeste SP's eindelijk te veel op een normale fiets lijken of een raar ontwerp hebben. daar zag ik me gewoon niet op rondrijden. Totdat ik een keer een plaatje van de Stromer tegen kwam. Daarbij had ik meteen zoiets van, wow dat ziet goed uit. Meteen de site van Stromer binnenstebuiten gekeerd. Ik wist van alle Stromers de specs uit mijn hoofd op te dreunen.
Mijn zoon zit in Herveld op jeugdtheater en wilde graag op de fiets daarnaar toe en ben de eerste paar keer met hem mee gefietst. En toevallig bleek daar een fietsenwinkel te zitten die Stromer verkocht. Dus maar gaan kijken daar en in het echt zagen ze er net zo mooi uit als op de foto. En voor je het weet zit je op een ST2 en maak je een proefrit en komt terug met een grote Stromersmile op je gezicht. Maar ja aanschaffen zat er even niet in en leasen was ook erg duur. Dus het bleef voorlopig bij dromen.
Toen de ST3 uitkwam heb daar ook een proefrit mee gemaakt. Ik vond het meteen een geweldige fiets. Het weggedrag komt naar mijn idee meer overeen met de snelheid die rijd.
Dit jaar had ik eindelijk de middelen om een ST3 aan te schaffen. Dus deze eind april gesteld in Herveld. Daar mijn eigen fiets stuk was gegaan kreeg voor zolang een ST1x mee zodat ik in ieder geval kon fietsen. Hoewel de ST1x een prima fiets is vind ik de ST3 de meerprijs waard. De upgrade naar de ST5 was me dan weer net te veel.
Vandaag na 3 maanden en bijna 2000km verder de fiets wegebracht voor de eerste servicebeurt. Gewoon zonder afspraak binnen gereden en kreeg een als leenfiets een ST3 mee. Ook werd mijn zadel met kinect en mijn bagagerek even op de leenfiets geschroefd. We bellen wel als hij klaar is.
ST3 2019, Deep Black, Sport L, BQ983, Kinect, Cratoni Vigor, reisafstand 32km v.v.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik heb de ST2 meerdere W-W ritten mogen gebruiken en toen blind toch voor de 3 gekozen. Had al jaren atb ervaring op grote wielen, dus wist wat ik kon verwachten.
Ben ik nog blij met de 3? Absoluut.
Zou ik weer een 3 kopen? Waarschijnlijk niet.
Zou toch proberen om nog een ST2s te vinden of door te gaan naar een ST5. Sportiever, mooier (subjectief) en de super koplamp.
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Na 1 week ST2 voor ww en 5 minuten op de ST3 gekozen voor de ST3. Niet voor de ST5. Prijsverschil met de ST5 net iets te veel van het goede voor enkele zaken die ik niet interessant vind. Hier volgt een bloemlezing ala Hans Dorrestijn:
De bouwlamp boeit mij niet want alle ww fietspaden zijn verlicht, elektrisch schakelen boeit ook niet want ik heb een hekel aan akku’s opladen voor iets wat ik ook handmatig kan doen, ik wil een bagagedrager voor mijn Ortlieb attachékoffer en dan is het design van de ST5 ook alweer om zeep geholpen. De ST2 met 26” wielen rijdt als een MBX, de 26” Big Apple janken als tractorbanden.
Dus een ST3😛. Rijdt heel fijn rechtuit, de 57-584 banden geven veel comfort op slechte wegen onder de rivieren en België met lage bandendruk 1,8/2,1 bar(v/a). Op de biljartlakens waar ik in Noord-Holland rij vind ik 2,5/3,0 bar(v/a) fijn
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik kan een mooi stukje techniek wel waarderen. Om die reden geef ik de voorkeur aan een topmodel.

Aan een aantal zaken ben ik bereid om veel geld uit te geven, simpelweg omdat ik daar veel plezier aan beleef. Een fiets is daar een van.

Ik vind 26 inch wielen net iets te klein. Dit werkt mijns inziens door op het frame. Alle 26 inch modellen vallen dus voor mij af.

Van een fiets vind ik het belangrijk dat je die goed moet kunnen afstellen op jouw lichaam, om die reden valt de ST5 af. Blijft de ST3 dus over.

Is de ST3 perfect? Nee, bij lange na niet! Voor de prijs van een ST3 had Stromer een betere kwaliteit fiets mogen leveren.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Henry schreef: 11 aug 2019, 00:22Is de ST3 perfect? Nee, bij lange na niet! Voor de prijs van een ST3 had Stromer een betere kwaliteit fiets mogen leveren.
een bevriende FM, niet mijn dealer, loopt misprijzend om mijn ST3 heen en zegt dat Stromer het beste van het slechtste wat er te koop is monteert. Weg illusie van van A-kwaliteit.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Plaats reactie