Ketting er vaak af
Hier is gelukkig veel parate kennis aanwezig......eigenlijk beetje vreemd dat dit niet in het instructie "boekje" staat best wel belangrijk puntje......
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
- Lamkram
- Veteraan
- Berichten: 1052
- Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
- Locatie: Almere
- Merk SP: Stromer ST7 ARBR
- Km-stand: 53.000
Wanneer alles in het instructieboekje zou staan kwam je niet meer aan fietsen toe.
Groet Mark
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km
25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Zat er een handleiding bij dan?
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De handleiding (die je pas kunt afdoen als geneuzel als je 'm gelezen hebt) is een gebruikershandleiding, geen fietsmonteurshandleiding.
Stromer gaat er vanuit dat eigenaren voor fietstechnische zaken, waaronder ook het correct afstellen van de drivetrain, naar de dealer gaan. Ik vind dat terecht en ik snap dat fietstechniek geen onderdeel van de gebruikershandleiding is. Als fietstechniek niet binnen iemands kennis/expertise valt, dan moet iemand er niet aan beginnen, of eerst assistentie vragen aan de dealer of op dit forum en het zelf gaan leren, met vallen en opstaan soms.
Ik hoorde het toevallig onlangs ook weer bij een Stromer dealer, dat b.v. het gros van de ST5 eigenaren helemaal niet naar zijn bike om wil kijken. Die betalen 10k, die willen erop rijden en als er iets mee is, dan verwachten ze dat de dealer dit voor ze oplost.
Op de één of andere manier werkt dit toch anders dan bij bijvoorbeeld racefietsen of MTB's. Daar is zelfredzaamheid m.b.t. fietstechniek gangbaarder.
De Stromer is meer een vervoermiddel, dan een sportmiddel. Dat je er gratis de nodige lichaamsbeweging bij krijgt is mooi meegenomen. Maar je ziet onder Stromeraars toch vooral dat met name de mensen met een achtergrond in de race- of MTB wereld a: de Stromer ook gebruiken om serieus mee te trainen en b: verstand hebben van fietstechniek. De rest niet/minder.
Stromer gaat er vanuit dat eigenaren voor fietstechnische zaken, waaronder ook het correct afstellen van de drivetrain, naar de dealer gaan. Ik vind dat terecht en ik snap dat fietstechniek geen onderdeel van de gebruikershandleiding is. Als fietstechniek niet binnen iemands kennis/expertise valt, dan moet iemand er niet aan beginnen, of eerst assistentie vragen aan de dealer of op dit forum en het zelf gaan leren, met vallen en opstaan soms.
Ik hoorde het toevallig onlangs ook weer bij een Stromer dealer, dat b.v. het gros van de ST5 eigenaren helemaal niet naar zijn bike om wil kijken. Die betalen 10k, die willen erop rijden en als er iets mee is, dan verwachten ze dat de dealer dit voor ze oplost.
Op de één of andere manier werkt dit toch anders dan bij bijvoorbeeld racefietsen of MTB's. Daar is zelfredzaamheid m.b.t. fietstechniek gangbaarder.
De Stromer is meer een vervoermiddel, dan een sportmiddel. Dat je er gratis de nodige lichaamsbeweging bij krijgt is mooi meegenomen. Maar je ziet onder Stromeraars toch vooral dat met name de mensen met een achtergrond in de race- of MTB wereld a: de Stromer ook gebruiken om serieus mee te trainen en b: verstand hebben van fietstechniek. De rest niet/minder.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Daar hebben we inderdaad hier en vooral op Facebook al een paar prachtige voorbeelden van mogen zien....Stromeur schreef: ↑08 aug 2019, 11:53
Ik hoorde het toevallig onlangs ook weer bij een Stromer dealer, dat b.v. het gros van de ST5 eigenaren helemaal niet naar zijn bike om wil kijken. Die betalen 10k, die willen erop rijden en als er iets mee is, dan verwachten ze dat de dealer dit voor ze oplost.
c. de stromer en de keuzes die stromer maakt regelmatig anders benaderen (is geen verwijzing naar goed of fout!)Maar je ziet onder Stromeraars toch vooral dat met name de mensen met een achtergrond in de race- of MTB wereld a: de Stromer ook gebruiken om serieus mee te trainen en b: verstand hebben van fietstechniek. De rest niet/minder.