Ketting er vaak af

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

:cool2:
Witte ST3 van maart 2019
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Hier is gelukkig veel parate kennis aanwezig......eigenlijk beetje vreemd dat dit niet in het instructie "boekje" staat best wel belangrijk puntje......
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1052
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

WFVst5 schreef: 07 aug 2019, 22:01 Hier is gelukkig veel parate kennis aanwezig......eigenlijk beetje vreemd dat dit niet in het instructie "boekje" staat best wel belangrijk puntje......
Wanneer alles in het instructieboekje zou staan kwam je niet meer aan fietsen toe. :mrgreen:

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Op dit forum zijn er volgens mij precies twee personen die de handleiding lezen. Als die nog dikker wordt, dan vraag ik me af of een van die twee of alle twee zullen gaan afhaken... :)
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Zat er een handleiding bij dan? :dwarf:
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Henry schreef: 07 aug 2019, 22:22 Op dit forum zijn er volgens mij precies twee personen die de handleiding lezen. Als die nog dikker wordt, dan vraag ik me af of een van die twee of alle twee zullen gaan afhaken... :)
3. Alleen heeft 1 van die 3 personen geen Stromer ;p
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Beetje kritisch kijken mag toch wel, heren, dames, er staat zo veel geneuzel in zo'n handleiding........ dit is basale informatie.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De handleiding (die je pas kunt afdoen als geneuzel als je 'm gelezen hebt) is een gebruikershandleiding, geen fietsmonteurshandleiding.

Stromer gaat er vanuit dat eigenaren voor fietstechnische zaken, waaronder ook het correct afstellen van de drivetrain, naar de dealer gaan. Ik vind dat terecht en ik snap dat fietstechniek geen onderdeel van de gebruikershandleiding is. Als fietstechniek niet binnen iemands kennis/expertise valt, dan moet iemand er niet aan beginnen, of eerst assistentie vragen aan de dealer of op dit forum en het zelf gaan leren, met vallen en opstaan soms.

Ik hoorde het toevallig onlangs ook weer bij een Stromer dealer, dat b.v. het gros van de ST5 eigenaren helemaal niet naar zijn bike om wil kijken. Die betalen 10k, die willen erop rijden en als er iets mee is, dan verwachten ze dat de dealer dit voor ze oplost.

Op de één of andere manier werkt dit toch anders dan bij bijvoorbeeld racefietsen of MTB's. Daar is zelfredzaamheid m.b.t. fietstechniek gangbaarder.

De Stromer is meer een vervoermiddel, dan een sportmiddel. Dat je er gratis de nodige lichaamsbeweging bij krijgt is mooi meegenomen. Maar je ziet onder Stromeraars toch vooral dat met name de mensen met een achtergrond in de race- of MTB wereld a: de Stromer ook gebruiken om serieus mee te trainen en b: verstand hebben van fietstechniek. De rest niet/minder.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Stromeur schreef: 08 aug 2019, 11:53
Ik hoorde het toevallig onlangs ook weer bij een Stromer dealer, dat b.v. het gros van de ST5 eigenaren helemaal niet naar zijn bike om wil kijken. Die betalen 10k, die willen erop rijden en als er iets mee is, dan verwachten ze dat de dealer dit voor ze oplost.
Daar hebben we inderdaad hier en vooral op Facebook al een paar prachtige voorbeelden van mogen zien....
Maar je ziet onder Stromeraars toch vooral dat met name de mensen met een achtergrond in de race- of MTB wereld a: de Stromer ook gebruiken om serieus mee te trainen en b: verstand hebben van fietstechniek. De rest niet/minder.
c. de stromer en de keuzes die stromer maakt regelmatig anders benaderen (is geen verwijzing naar goed of fout!)
Plaats reactie