Verende voorvork / verhoogde stuurpen: ervaringen

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Was aanvankelijk wel zo aangekondigd door Stromer, maar gaat niet gebeuren. Zwart is de enige optie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Een spuitbus in de juiste kleur kost dan ook niet zo veel geld...maar 1% van de vork.
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Stromeur schreef: 22 jul 2019, 19:27 Was aanvankelijk wel zo aangekondigd door Stromer, maar gaat niet gebeuren. Zwart is de enige optie.
Zwart is dan ook de enige correcte kleurstelling voor deze mooie fiets ;p :lol: :bj
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Alle kleuren zijn mogelijk als het maar blinkend zwart is.

En eigenlijk past het ook op alles. Mijn st3 is matzwart en het blinkende zwart van de vork past bij de blinkende velgen.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Precies, blinkend zwart past overal bij, .....zullen ze bij Stromer denken. De aanschaf van die verende blinkend zwarte voorvork door klanten die niet over een blinkend zwarte Stromer beschikken, bewijst het gelijk van Stromer. Als het niet zou passen, dan werd dit artikel niet verkocht, toch? :bu:
Witte ST3 van maart 2019
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Het blijft persoonlijk maar ...
Waarom niet van begin de optie open houden om een geveerde vork (evt in kleur) te leveren. Duidelijk dat de vraag er is (was mij al lang duidelijk maar...), je begrijpt dat wel, merk, stijl, strak, in alles de beste,... behalve comfort (en bijhorende wegligging... want dat gaat samen). Ja ik ben kritisch maar dan ook niet merk gebonden. Misschien val ik wel voor Stromer als de puzzelstukken in elkaar vallen, wie weet...
Er is meer range en/of power op de markt dan Stromer. Dus als dat een issue is....dan kan je nog over het uiterlijk discuteren. Ik kijk uit naar de reactie hoe lang "looks" het gaan volhouden tov de concurrentie (wetende dat 95% "bevooroordeeld" is en er eigenlijk geen concurrentie is). Mensen die nu een "upgrade" van hun Stromer doen beseffen ook de nadelen/tekortkomingen van hun Stromer. Wat niet wil zeggen dat Stromer in zijn originele toestand "slecht" is, helemaal niet en voor sommige zelfs ideaal. Maar het feit dat die vork er nadien komt wil enkel zeggen dat ze initieel een foutje gemaakt hebben dat ze nu recht willen zetten, kwestie van niet te veel klanten te verliezen aan de concurrentie die er niet is.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jins schreef: 23 jul 2019, 00:22 merk, stijl, strak, in alles de beste,... behalve comfort (en bijhorende wegligging... want dat gaat samen).
Bij de modellen vóór de ST3 en de ST5 was comfort inderdaad voor veel Stromer-eigenaren een issue. Ik rijd zelf daarom ook op een ST2 S met BodyFloat en geveerde voorvork en bij de start van dit forum begin 2017 is er ook heel veel over te doen geweest.

Maar met die Pirelli banden is het comfort enorm verhoogd. De wegligging trouwens ook, als je van een oerstabiele bike houdt. Bij de ST3 komen daar nog eens twee stuurpennen en drie sturen bij, en bij de nieuwe ST1 straks drie stuurpennen, vier sturen en drie 10mm spacers die je boven of onder de stuurpen kunt plaatsen. Qua comfort heeft Stromer dus goed naar de klant geluisterd en er werk van gemaakt.

Het is niet voor niets dat je ST3 rijders (en die ST3 wordt serieus massaal verkocht) nauwelijks meer over gebrek aan comfort hoort, terwijl de ST2 terecht het imago had behoorlijk spartaans te zijn. Ik vind het dan ook niet meer dan terecht dat een geveerde voorvork optioneel is, want steeds minder Stromer-eigenaren hebben er behoefte aan.

Dat Stromer van de eerder aangekondigde kleuren van de geveerde voorvork is afgestapt, vind ik overigens echt schandalig.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromeur schreef: 23 jul 2019, 00:33
Jins schreef: 23 jul 2019, 00:22 merk, stijl, strak, in alles de beste,... behalve comfort (en bijhorende wegligging... want dat gaat samen).
Bij de modellen vóór de ST3 en de ST5 was comfort inderdaad voor veel Stromer-eigenaren een issue. Ik rijd zelf daarom ook op een ST2 S met BodyFloat en geveerde voorvork en bij de start van dit forum begin 2017 is er ook heel veel over te doen geweest.

Maar met die Pirelli banden is het comfort enorm verhoogd. De wegligging trouwens ook, als je van een oerstabiele bike houdt. Bij de ST3 komen daar nog eens twee stuurpennen en drie sturen bij, en bij de nieuwe ST1 straks drie stuurpennen, vier sturen en drie 10mm spacers die je boven of onder de stuurpen kunt plaatsen. Qua comfort heeft Stromer dus goed naar de klant geluisterd en er werk van gemaakt.

Het is niet voor niets dat je ST3 rijders (en die ST3 wordt serieus massaal verkocht) nauwelijks meer over gebrek aan comfort hoort, terwijl de ST2 terecht het imago had behoorlijk spartaans te zijn. Ik vind het dan ook niet meer dan terecht dat een geveerde voorvork optioneel is, want steeds minder Stromer-eigenaren hebben er behoefte aan.

Dat Stromer van de eerder aangekondigde kleuren van de geveerde voorvork is afgestapt, vind ik overigens echt schandalig.
Een band kan een zekere vorm van comfort geven maar daarvoor geen wegligging voor teruggeven. Dat is het verschil in vering en demping. Dat schijnt in de Stromer wereld precies niet door te dringen. Zelfs op een perfect circuit wordt in de competitie met vering en demping gereden... en dat is niet voor het comfort.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat is volgens jou het probleem met de wegligging van de banden van de ST3 en de ST5? Ik heb ze allebei meermaals uitgebreid getest onder verschillende omstandigheden (van Circuit Zandvoort tot zeiknatte Groningse klinkers) en ik had er weinig (lees: eigenlijk niks) over te mekkeren, behalve uitkijken bij regen, maar daar ontkom je niet aan volgens mij.

Die Pirelli's doen het zelfs beter dan de CTCII op mijn Es, waar ik toch echt heel erg tevreden over ben. Als de ST5 Pirelli in de maat van mijn Es leverbaar zou zijn, dan gingen ze er hier meteen onder.

Heb je zelf ook met de ST3/ST5 gereden en wat vond je ervan? En vooral: welke SP of welke band doet dit beter en hoe doen ze dat?

"De beste band" is echt een hot item onder SP rijders, dus ik ben oprecht benieuwd. Niet alleen naar de theorie, maar vooral ook naar praktijkervaringen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stromeur schreef: 23 jul 2019, 00:43 Wat is volgens jou het probleem met de wegligging van de banden van de ST3 en de ST5? Ik heb ze allebei meermaals uitgebreid getest en ik had er weinig (lees: eigenlijk niks) over te mekkeren. Die Pirelli's banden doen het zelfs beter dan de CTCII op mijn Es.

Heb je zelf ook met de ST3/ST5 gereden en wat vond je ervan? En vooral: welke SP of welke band doet dit beter?
Ik zeg niet dat het slechte banden zijn, enkel dat met vering EN demping de wegligging verbeterd als de omstandigheden slechter worden, lees weers omstandigheden/slechter wegdek. Je hebt mensen die hiervan niet willen horen, even goede vrienden. je hebt mensen die vinden dat ik uit mijn nek klets, even goede vrienden. Je kan echter niet om de realiteit hoe lang je die ook wil verbergen/tegenhouden.
Plaats reactie