Aanloopgeluid achterwiel

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Daniel1975 schreef: 24 jun 2019, 16:24 Dat geluid is het hier ook ja. Niet een harde tik.
Meer het geluid van een aanlopende schijfrem, maar dat is het niet.
Klopt dit dacht ik in eerste instantie ook maar zonder blokken maakte hij hetzelfde geluid.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Hahaha, zo heb ik het ook getest. Blokken eruit en rondje door de straat.
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

Geen steentjes of andere rommel in het profiel van de band? Kan ook getik veroorzaken...
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Heb zelf de kentekenhouder (binnenkant spatbord) gehad waar de band soms tegen aan liep; het achterspatbord zat er toen nog vrij dicht op. Als het geluid uit de richting van de motor komt en alleen bij belasting tijdens het fietsen, dan ben ik nu toch wel benieuwd wat de oorzaak is.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Tijn
Pro
Pro
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 apr 2019, 13:54

ik heb een st5 sinds twee maanden met 1800 km op de teller en heb hetzelfde euvel. Heb met enig gevaar al fietsend een video gemaakt, omdat alleen fietsend het te horen is. Komt echt van achter vandaan, dus was hele toer.

Ik heb het voorgelegd bij FM, die heeft as donderdag een meeting staan met servicemanager van Stromer en gaat het dan bespreken.

TBC
ST5 / Ortlieb Classic / Kinekt 2.1 / woon-werk Den Haag - Leiden dagelijks 45 km
Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

Ik had tot voor kort ook een tikkend geluid maar volgens mijn fietsenmaker zou het komen door de lasnaad van de velg.
Het geluid was er ook telkens als die lasnaad "op de grond" stond terwijl ik fietste. Anders hoorde ik het ook niet.
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
BLACKSTROMER
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 10:52
Locatie: Waregem Deerlijk

Mijn vrouw haar st3 maakt een schurend dof geluid ter hoogte van het voorwiel bij scherpe bochten... rechtuit rijden geen probleem (+-1100 km), doet het sedert dag 1.
m2ss180
Tijn
Pro
Pro
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 apr 2019, 13:54

Tijn schreef: 25 jun 2019, 16:34 ik heb een st5 sinds twee maanden met 1800 km op de teller en heb hetzelfde euvel. Heb met enig gevaar al fietsend een video gemaakt, omdat alleen fietsend het te horen is. Komt echt van achter vandaan, dus was hele toer.

Ik heb het voorgelegd bij FM, die heeft as donderdag een meeting staan met servicemanager van Stromer en gaat het dan bespreken.

TBC
FM heeft nieuwe motor besteld, want hij vertelde mij dat er gevallen van bekend zijn dat deze geluid zou maken. Twee weken wachten en weet ik of het irritante geluid weg is.
ST5 / Ortlieb Classic / Kinekt 2.1 / woon-werk Den Haag - Leiden dagelijks 45 km
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

BLACKSTROMER schreef: 04 jul 2019, 13:09 Mijn vrouw haar st3 maakt een schurend dof geluid ter hoogte van het voorwiel bij scherpe bochten... rechtuit rijden geen probleem (+-1100 km), doet het sedert dag 1.
Dat is je remschijf die sleept tegen je remblokjes. Wanneer je in de bocht gaat ‘zet’ je wiel zich een beetje waardoor de schijf sleept tegen de blokjes die heel nauw gemonteerd zijn langs je schijf.
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ondertussen zijn we 28 berichten verder en zitten we bij een voorwiel ... :mrgreen:

Waar blijft onze TS ? ... long time no see ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie