Aanloopgeluid achterwiel

AVN
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2019, 14:17

Fietsend is het net of er iets tegen mijn achterband aanloopt. Met elke omwenteling een tikje. Vrij lopend (Dus onbelast) niets te horen. Alle spaken al gecontroleerd, druppeltjes olie op de kruispunten, bij de naaf (motor) en de nippeltjes (velg), niets helpt. Het wiel loopt nergens zichtbaar tegenaan, ook niet waar de kabel de motor ingaat...... Wie weet raad.... De FM verzint ook vanalles maar komt met niks oplossends
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

AVN schreef: 22 jun 2019, 14:34 De FM verzint ook vanalles maar komt met niks oplossends
Heeft de FM al verzonnen om te testen wat een ander achterwiel als resultaat geeft ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Spatbord dat de band raakt?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik heb het al weken. Geen idee wat het is. Alles loopt vrij, lijkt iets rond de as vandaan te komem.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

AVN schreef: 22 jun 2019, 14:34 Met elke omwenteling een tikje. Vrij lopend (Dus onbelast) niets te horen.
Omwenteling van wat? Wiel of trapas?
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Heb hier iets vergelijkbaar....onbelast niets te horen belast een tik ....ook als je de trappers stilhoud is die tik er maar minder...Me al rot gezocht maar niets te vinden soms is het ook even weg. Meest last bij warmte en droogte . komt volgens mij uit de motor, maar wat het kan zijn ...geen flauw idee. Binnenkort vakantie en dan kan de FM zich er even over buigen... Neen ik ben geen purist die van het minste geluidje een gongslag maakt... Vandaag met Jeroen en Chris en Rene gefietst en ook zij hoorden het en vonden het vervelend.... :mrgreen:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik had ook tweemaal last van tikken.

Dit tikken werd een keer veroorzaakt door de trapper/crank die tegen de fietsstandaard aan kwam. Na die fietsstandaard te hebben losgemaakt en opnieuw te hebben vastgezet, was dat probleem over. Er is hier een topic waarin iemand een aluminium plaatje heeft gemaakt en die dit plaatje heeft geplaatst, waardoor de ruimte die er zat werd opgevuld. Ik heb geen plaatje geplaatst, enkel na losmaken de trapper met loctite 248 vastgemaakt.

Toen ik de tweede keer tikken hoorde bleek dit te komen van de spaken. Na wat olie op de spaken te hebben gedaan (op de plekken die AVN beschreven heeft) was ik ook van dat getik af.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

100% zeker ergens uit de naaf.
Met enige arrogantie durf ik wel te beweren dat ik elke andere tik had gevonden met alle fiets&sleutel ervaring die ik heb.
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Hier hetzelfde probleem... heeft er iemand een mogelijke oplossing buiten hetgeen ik hier las? Ik word er wat ‘freaky’ van. :bu:
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Zou het kunnen dat het probleem veroorzaakt wordt aan de contactpunten met de batterij? Ik ben totaal niet technisch aangelegd maar een beetje hetzelfde principe als bij een afsluiting in de landbouw waar elektriciteit op zit om het vee van de draad weg te houden. Dan hoor je dikwijls ook zo een ‘tik’. Mijn uitleg kan (zal waarschijnlijk) belachelijk klinken, ik suggereer maar...
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Plaats reactie