Topsnelheid OMNI versus Strava

Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Onlangs een Strava KOM :d3: gehaald op traject De Punt naar Vries. Dit is een afstand van 5,1 kilometer, dit heb ik gedaan in 6,38 minuten (volgens Strava). Als ik dit uitreken kom ik op een gemiddelde van 47,96 km/u. Ik heb het hele traject tegen de begrenzer kunnen rijden, het was windstil. Op de Omni heb ik de hele rit eigenlijk 48 en een beetje zien staan. Het gevoel bekruipt me nu dat de afwijking van de Omni op mijn ST3 LE erg gering is. Is mijn observatie enigszins correct?
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
mrstrom

Blijft GPS signaal toch in combinatie met wat de motor meet volgens mij aan omwentelingen? Als je band en bandenspanning zo is dat je deze bij elkaar uitkomen, zou het best kunnen.

Mijne scheelt meestal zon 2,5 tot 3 km/u
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Mark78 schreef: 11 jun 2019, 11:39 Onlangs een Strava KOM :d3: gehaald op traject De Punt naar Vries. Dit is een afstand van 5,1 kilometer, dit heb ik gedaan in 6,38 minuten (volgens Strava). Als ik dit uitreken kom ik op een gemiddelde van 47,96 km/u. Ik heb het hele traject tegen de begrenzer kunnen rijden, het was windstil. Op de Omni heb ik de hele rit eigenlijk 48 en een beetje zien staan. Het gevoel bekruipt me nu dat de afwijking van de Omni op mijn ST3 LE erg gering is. Is mijn observatie enigszins correct?
Zeer fijn om te lezen dat omni niet te veel overdrijft.

Ik heb het als wielrenner wel wat moeilijk met strava ritten op de stromer te laten meetellen als 'fietsen'. Ik weet niet of je dit doet hoor Mark. Maar wielrenners koersen de longen uit het lijf om snellere segmenten neer te zetten en een paar KOM's te halen. Te zien waar ze staan ten opzichte van andere wielrenners. Maar dat wordt onmogelijk gemaakt als we met onze stromer rijden en doen alsof we aan het wegwielrennen zijn. Daar kan je niet mee concurreren... Het zou heel sportief zijn als iedereen de optie ebike kiest zodat dat niet vermengd geraakt met de baanwielrenners.
ST3 black 983wh
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Hoi Bram,

In Strava heb ik uiteraard gekozen voor e-bike rit. Als je dit doet zit je wielrenners niet in de weg. In mijn lijstje staan nu meerdere Stromeraars en geen wielrenners.

Bovendien heb ik vermeld dat mijn fiets een Stromer is.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Mark78 schreef: 11 jun 2019, 12:13 Hoi Bram,

In Strava heb ik uiteraard gekozen voor e-bike rit. Als je dit doet zit je wielrenners niet in de weg. In mijn lijstje staan nu meerdere Stromeraars en geen wielrenners.

Bovendien heb ik vermeld dat mijn fiets een Stromer is.
:cool2:
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik geloof niet dat het 100% klopt.
Ik rijdt altijd met GPS en 45.8 is echt de max om langere tijd vol te houden, 48 op de OMNI. Paar % afwijking in het Stravasegment of in de gps bepaling geeft al vertekening. Lijkt mij sterk dat er tussen de ST3-en onderling zulke grote verschillen zitten.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Bram Roose schreef: 11 jun 2019, 12:06 Ik heb het als wielrenner wel wat moeilijk met strava ritten op de stromer te laten meetellen als 'fietsen'. Ik weet niet of je dit doet hoor Mark. Maar wielrenners koersen de longen uit het lijf om snellere segmenten neer te zetten en een paar KOM's te halen. Te zien waar ze staan ten opzichte van andere wielrenners. Maar dat wordt onmogelijk gemaakt als we met onze stromer rijden en doen alsof we aan het wegwielrennen zijn. Daar kan je niet mee concurreren... Het zou heel sportief zijn als iedereen de optie ebike kiest zodat dat niet vermengd geraakt met de baanwielrenners.
Helemaal mee eens Bram maar het vervelende van Strava is dat je de optie E-bike rit telkens dient aan te passen. Standard hiervoor kiezen is onmogelijk. Dat is onvriendelijk van Strava en zorgt ervoor dat dit ontstaat. Mocht het inmiddels wel kunnen dan hoor ik dat graag, mij is het niet gelukt dit voor elkaar te krijgen.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Lamkram schreef: 11 jun 2019, 20:02
Bram Roose schreef: 11 jun 2019, 12:06 Ik heb het als wielrenner wel wat moeilijk met strava ritten op de stromer te laten meetellen als 'fietsen'. Ik weet niet of je dit doet hoor Mark. Maar wielrenners koersen de longen uit het lijf om snellere segmenten neer te zetten en een paar KOM's te halen. Te zien waar ze staan ten opzichte van andere wielrenners. Maar dat wordt onmogelijk gemaakt als we met onze stromer rijden en doen alsof we aan het wegwielrennen zijn. Daar kan je niet mee concurreren... Het zou heel sportief zijn als iedereen de optie ebike kiest zodat dat niet vermengd geraakt met de baanwielrenners.
Helemaal mee eens Bram maar het vervelende van Strava is dat je de optie E-bike rit telkens dient aan te passen. Standard hiervoor kiezen is onmogelijk. Dat is onvriendelijk van Strava en zorgt ervoor dat dit ontstaat. Mocht het inmiddels wel kunnen dan hoor ik dat graag, mij is het niet gelukt dit voor elkaar te krijgen.

Groet Mark
Nee, werkt helaas nog steeds zo. Het zit inmiddels in mijn spiergeheugen om ebike rit en woon-werk aan te tikken. Zou idd fijn zijn als deze optie gewoon vastgezet kan worden..
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Te veel gedoe voor mij. Ik leg mijn ritten vast met de iWatch en de optie e-bike staat er gewoon niet tussen. Suf gedoe.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Lamkram schreef: 11 jun 2019, 20:02 Helemaal mee eens Bram maar het vervelende van Strava is dat je de optie E-bike rit telkens dient aan te passen. Standard hiervoor kiezen is onmogelijk. Dat is onvriendelijk van Strava en zorgt ervoor dat dit ontstaat. Mocht het inmiddels wel kunnen dan hoor ik dat graag, mij is het niet gelukt dit voor elkaar te krijgen.

Groet Mark
Ik zet mijn ritten standard op private, en pas het dan iedere keer aan
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie