Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Heeft de accu gebrand of alleen de elektronica onder de accu/buis?
Geen idee, ik heb zelf de batterij er niet kunnen uithalen. En ik moest ook dringend naar mijn werk vertrekken en mij nog omkleden dus in alle stress en het half donker geen tijd gehad om zelf veel te bekijken.
De FM heeft dit ondertussen wel gedaan en volgens hem viel het wel mee. Meer weet ik ook niet.
Heeft de FM gezegd of het de accu of de controller was die ontbrandde? Omdat je het vuur vrij snel uit had, vermoed ik de controller. Een accu laat zich niet zo eenvoudig blussen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromeur schreef: ↑04 jun 2019, 21:06
Gelukkig dat je niet gewond bent geraakt.
Heeft de FM gezegd of het de accu of de controller was die ontbrandde? Omdat je het vuur vrij snel uit had, vermoed ik de controller. Een accu laat zich niet zo eenvoudig blussen.
Nee weet niets meer. Ik wacht wel af wat Stromer gaat doen.
Stromeur schreef: ↑04 jun 2019, 21:06
Heeft de FM gezegd of het de accu of de controller was die ontbrandde? Omdat je het vuur vrij snel uit had, vermoed ik de controller. Een accu laat zich niet zo eenvoudig blussen.
Ik denk idd iets vergelijkbaars: wss had je ST3 het bekende accuconnector probleem: slecht contact. Mogelijk is er daardoor een en ander gesmolten bij de connector bij een eerdere rit. Bij het opnieuw aanzetten was er wss kortsluiting (volgens mij komt er pas spanning op de dikke pennen van de accu als de controller daar opdracht toe geeft aan de BMS) met wat vuurwerk als gevolg.
[Let op: dit is slechts mijn vermoeden.]