Pagina 3 van 4

Re: Trapper raakt standaard ST3

Geplaatst: 24 mei 2019, 08:56
door Golvas
Bizar, want hij stond vast ... :bn:

Nu, mocht hij opnieuw nukkig beginnen doen, dan kan je nog de piste met het vulplaatje bewandelen of de standaard vervangen door bijvoorbeeld een Pletscher Optima Flex.

Re: Trapper raakt standaard ST3

Geplaatst: 24 mei 2019, 12:42
door Free2be
Voor de prijs niet gelaten, maar denk je dat dewelke je voorstelt, beter zou zijn, wat stabiliteit en montage betreft? Ik heb hier ergens op 't forum een topic gelezen, over schroefdraad uitboren enz...

Re: Trapper raakt standaard ST3

Geplaatst: 24 mei 2019, 18:40
door Golvas
Klopt, je dient idd rekening te houden met het feit dat aanpassingen mss noodzakelijk zijn, zo was het alvast wanneer deze standaard op de ST1x en op de ST2 werd geplaatst ... op een aantal ST5'en is de Pletscher Optima Flex de standaard standaard. :D

Re: Trapper raakt standaard ST3

Geplaatst: 14 jul 2019, 18:13
door Dominiqueaneca
Misschien beetje vreemd maar ik geef bij vertrek altijd een tik met de voet op de pikkel. Dan gaat die net dat kleine beetje naar binnen en raakt die de crank niet. Het is deel geworden van mijn aanzet routine.

Re: Trapper raakt standaard ST3

Geplaatst: 14 jul 2019, 19:07
door FreddyH
Dominiqueaneca schreef: 14 jul 2019, 18:13 Misschien beetje vreemd maar ik geef bij vertrek altijd een tik met de voet op de pikkel.
Tja, bij een studentenbrik van 15 Euro zou ik dat niet héél vreemd vinden... Anders vind ik het niet "een beetje" vreemd!

Re: Trapper raakt standaard ST3

Geplaatst: 14 jul 2019, 19:24
door Golvas
Dominiqueaneca schreef: 14 jul 2019, 18:13 ik geef bij vertrek altijd een tik met de voet op de pikkel. Dan gaat die net dat kleine beetje naar binnen
Staat de standaard wel goed vast en is het scharnierpunt van je standaard ("inwendig") 100 % proper en goed gesmeerd ?

Re: Trapper raakt standaard ST3

Geplaatst: 14 jul 2019, 21:40
door WFVst5
Mmmmm vindt sowieso dat de montageplek van de standaard waardeloos is.
Manoevreer de fiets vaak aan het stuur tussen van alles en nog wat achteruit mijn garage en da's dan ruzie met de crank dus moet ie eerst ingeklapt worden.
Overigens heb ik mijn fiets voordat ik er echt mee ging fietsen zelf helemaal nagelopen en alle bouten&moeren echt vastgezet en er is na 6500km nog niets losgelopen of aan gaan lopen.
Tijdens mijn bezoek bij stromeraar in Herveld deed de technicus daar hetzelfde (service van de zaak) Als techneut snap ik dit wel maar eigenlijk zouden alle dealers dit moeten doen.

Re: Trapper raakt standaard ST3

Geplaatst: 14 jul 2019, 21:43
door Stromeur
WFVst5 schreef: 14 jul 2019, 21:40 Als techneut snap ik dit wel maar eigenlijk zouden alle dealers dit moeten doen.
Sterker nog: Stromer schrijft dit officieel voor aan de dealers, het staat zelfs in onze eigen handleiding. Dealers die dit nalaten (al helemaal bij aflevering en de eerste controle/onderhoudsbeurt) zijn prutsers.

Re: Trapper raakt standaard ST3

Geplaatst: 18 jul 2019, 23:13
door WFVst5
Stromeur schreef: 14 jul 2019, 21:43
WFVst5 schreef: 14 jul 2019, 21:40 Als techneut snap ik dit wel maar eigenlijk zouden alle dealers dit moeten doen.
Sterker nog: Stromer schrijft dit officieel voor aan de dealers, het staat zelfs in onze eigen handleiding. Dealers die dit nalaten (al helemaal bij aflevering en de eerste controle/onderhoudsbeurt) zijn prutsers.
Daarom snap ik echnie hoe het mogelijk is dat er stromeraars zijn die problemen hebben met loslopende crank.

Re: Trapper raakt standaard ST3

Geplaatst: 19 jul 2019, 15:10
door netvista
Dat loslopen van die crank lijkt een andere oorzaak te hebben dan het niet/slecht aandraaien van de crankbout.

Bij mij liep ie ook constant los, ondanks gebruik van loctite en zeer krachtig aandraaien.

Na het vervangen van de complete crank geen last van loslopen meer gehad. Lijkt toch echt op een issue met de crank zelf te zijn. ( schroefdraad wellicht...)