Ahzo op moment. Even een misverstand dan, ik dacht dat je moment/timing bedoelde.
Ik heb ook het volgende nog gevonden op stromershop.nl :
VOORWIEL
Om het voorwiel uit het frame te nemen maakt u de steekas los met een 6mm-sleutel en trekt u de steekas eruit.
ACHTERWIEL
Om het achterwiel uit het frame te nemen schakelt u eerst naar het kleinste tandwiel (hoogste versnelling), zodat de derailleur niet in de weg zit bij het verwijderen.
Maak de steekas los met een 5mm-sleutel en trek de steekas eruit.
Trek de derailleur enigszins naar achteren.
Til de ST3 op. Met een licht tik met de handpalm van bovenaf op het wiel komt het wiel uit het frame.
Door aan de kleine zilvergekleurde beugel te trekken ontkoppelt u de motoraansluiting.
U kunt nu het wiel uit de voor- of achtervork halen en de lekke band herstellen.
Om het wiel weer te monteren volgt u deze stappen in omgekeerde volgorde. Het aandraaimoment voor de steekassen is20Nm.
Ik zal het dan eens gaan bekijken of dit te doen is.
Weet iemand de originele binnenlanden die erin zitten? Of welke ik moet gebruiken.
Ps sorry voor de vele vragen maar ik wil zo goed mogelijk men eigen voorbereiden vooraleer ik de fiets ik bezit heb.
Gaadi binnenband
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dit is geen officiële website van Stromer, maar de website van een willekeurige Stromer dealer (de Pedaleur). Hou dat in je achterhoofd als je zelf zonder ervaring aan de slag gaat met deze how-to, en het gaat mis. Daar kun je dan dus niet Stromer (of je eigen dealer) op aankijken. Volgens mij klopt ook niet alles wat er staat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Dat had ik door.
Maar met de tips van op dit forum zijn ook voor zelf te doen dus evenzeer niet in orde.
Maar met de tips van op dit forum zijn ook voor zelf te doen dus evenzeer niet in orde.
ST3 983Wh Deep Black L
Thule Shield Pannier Black L
Giro Bexley MIPS City Mat Titanium
GoPro Hero4Sessions
Spurcycle Bell Black
Abus Bordo Granit
Thule Shield Pannier Black L
Giro Bexley MIPS City Mat Titanium
GoPro Hero4Sessions
Spurcycle Bell Black
Abus Bordo Granit
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Voor dit forum geldt een disclaimer (zie gebruikersvoorwaarden) en we wekken niet de suggestie dat "we" Stromer zijn. Iets dat met de lay-out van die stromershop wel wordt gesuggereerd, en waar bovendien geen openlijke interactie mogelijk is, dus mensen kunnen elkaar ook niet corrigeren. Dat doen we hier (gelukkig!) wel.
Er zijn op dit forum ook mensen actief met ervaring vanuit de race- of MTB-wereld, of die (zoals ik) fietsmonteur zijn geweest en een elektrotechnische achtergrond hebben, en mensen die al langer zelf aan hun Stromer klussen. Dan is dit een peulenschil.
Maar als je het enkel van online how-to's moet hebben en daarbij niet kunt inschatten welke informatie correct is en welke niet, dan zou ik er niet zelf aan beginnen, een verzekering incl. pechhulp onderweg afsluiten en dit soort werkzaamheden aan je dealer overlaten. Dan zit je sowieso goed
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Let ook op als je een momentsleutel koopt, sommigen gaan helemaal niet tot aan 20nm.
Verder staat normaalgezien altijd op het onderdeel aangegeven tot welk moment je moet aandraaien, hoef je dus zelfs je boekje niet voor bij te hebben.
Verder staat normaalgezien altijd op het onderdeel aangegeven tot welk moment je moet aandraaien, hoef je dus zelfs je boekje niet voor bij te hebben.
ST3 black 983wh
Als ik onderdelen vervang, dan probeer ik (waar mogelijk) een betere kwaliteit dan de originele onderdelen te gebruiken ... voor een ST3 kan je bijvoorbeeld deze Continental binnenbanden (met autoventiel = AV) nemen.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Expert
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
- Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie
Hmmmm,die lichte tik met de handpalm van bovenaf op het wiel???KrisM schreef: ↑29 apr 2019, 22:08 Ahzo op moment. Even een misverstand dan, ik dacht dat je moment/timing bedoelde.
Ik heb ook het volgende nog gevonden op stromershop.nl :
VOORWIEL
Om het voorwiel uit het frame te nemen maakt u de steekas los met een 6mm-sleutel en trekt u de steekas eruit.
ACHTERWIEL
Om het achterwiel uit het frame te nemen schakelt u eerst naar het kleinste tandwiel (hoogste versnelling), zodat de derailleur niet in de weg zit bij het verwijderen.
Maak de steekas los met een 5mm-sleutel en trek de steekas eruit.
Trek de derailleur enigszins naar achteren.
Til de ST3 op. Met een licht tik met de handpalm van bovenaf op het wiel komt het wiel uit het frame.
Door aan de kleine zilvergekleurde beugel te trekken ontkoppelt u de motoraansluiting.
U kunt nu het wiel uit de voor- of achtervork halen en de lekke band herstellen.
Om het wiel weer te monteren volgt u deze stappen in omgekeerde volgorde. Het aandraaimoment voor de steekassen is20Nm.
Ik zal het dan eens gaan bekijken of dit te doen is.
Weet iemand de originele binnenlanden die erin zitten? Of welke ik moet gebruiken.
Ps sorry voor de vele vragen maar ik wil zo goed mogelijk men eigen voorbereiden vooraleer ik de fiets ik bezit heb.
Met de gemonteerde spatborden wordt dit al niks.
Andere optie weet ik ook niet,nog géén wiel moeten demonteren.
ST3 cool White
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Die beschrijving is prima voor een MTB zonder spatborden, op een Stromer (en ook op mijn fiets) is dit onzin. Als ik mijn fiets heb hangen dan is het een kwestie van inderdaad naar het kleinste tandwiel schakelen (anders gaat het ook wel, maar is lastiger), bij mij moet eerst de motor kabel los en het is bij mij ook handiger om de standaard te verwijderen (zit achter bij het achterwiel), dan de moeren los en een klein beetje onder aan het wiel trekken.
Ik doe wel altijd een spanbandje door de velg en om de bagagedrager, het wiel is behoorlijk zwaar en ik heb me wel eens vergist waardoor het bijna op de grond viel...
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]