Batterijklep kan niet dicht als batterij eruit is?

Georgio
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 mar 2018, 13:44
Locatie: Zeist

Ik heb geen klittenband meer nodig….even het scharnierboutje van de klep iets meer aandraaien.

https://stromerforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=2328#p50518
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...
+johan-
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 nov 2017, 19:04
Locatie: Regio Eindhoven

Ik gebruik een ronde zwarte elastiek, vind ik veel gemakkelijker dan zo'n Velcro bandje. Deze schuif ik omlaag om de klep dicht te houden en omhoog om te openen.
ST3 Pinion 2022 - (ST2 2017 20.000 km)
Gebruikersavatar
Addow
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2019, 15:41
Locatie: Ravels, BE

FreddyH schreef: 19 apr 2019, 10:00 Heb je een ST3/5 of een ST2/ST1x? In het laatste geval kan een accu dummy van Van Zijp nog uitkomst bieden. Maar "dankzij" het electronische slot van de ST3 en 5 is dat bij die fietsen niet zo'n goed idee :ai
Ik kan hierbij melden dat het wel degelijk gebruikt kan worden op de ST3/ST5. Er een procedure om de batterijklep terug te openen nadat het dummy accu blokje erin werd geplaatst.

1. Batterijlader aankoppelen en OMNI opstarten
2. Wachten tot het scherm "Battery charging" verschijnt
3. Rechtsonder op de OMNI drukken (1 tot 2 seconden)
4. Er verschijnt een popup/dialog met de vraag of je de batterijklep wilt openen: JA/NEEN. Druk op JA.
5. (Optioneel) pincode ingeven
6. Je kan de herkenbare KLIK horen
7. Batterijknop indrukken zoals gewoonlijk om batterijklep te openen

Dus het dummy accu klepje kan dus ook handig zijn voor ST3/ST5, wanneer bijvoorbeeld je fiets wil poetsen (op statief) of op je fietsenrek wilt plaatsen zonder accu. Je moet wel rekening houden dat je dan 230V + batterijlader in de buurt moet hebben om de klep terug te openen.
:bike: ST3 - “Stromboli” - sinds 5 juli 2019
Deep Black - Sport XL - 983 Wh
59 km Ravels - Edegem | 28 km Ravels - Malle
Plaats reactie