omni app - sensoren

Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

In de omni app zou ik graag de gevoeligheid van de trapsensor aanpassen alsook de remkracht sensor.Ik kan beide balkjes verschuiven,maar NIET bevestigen.
Doe ik iets verkeerd??
Ter info,mijn telefoon is een Huawei P20 lite.
Motortuning instellen is dan weer géén probleem.
Nu na 300 km heb ik blijkbaar ook meer moeite om vlot mijn topsnelheid te halen.
Eerste 250 km ging de teller vlot naar 48,8,nu moet ik stevig trappen om 45 te halen.
Recup staat niet op,en kalibreren heb ik ook al enkele keren gedaan.
De fiets heeft nog niet gereden in de regen,is staat helemaal proper,dus ook géén vuil aan de sensor.
Iemand enig idee??
ST3 cool White
Smolly
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 feb 2019, 05:53
Locatie: Brabant
Merk SP: Stromer ST5 ABS

Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Smolly schreef: 31 mar 2019, 18:31 Hetzelfde probleem?
viewtopic.php?f=14&t=1827&start=10
Heeft een ST3 dezelfde software als een ST2??
In het topic waar naar verwezen wordt zijn het eigenaars van st2 fietsen.
ST3 cool White
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Andere software, zelfde OMNI C module. Ik denk wel dat de aard van deze issues eenzelfde oorzaak heeft bij beide modellen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

contact gehad met de FM .
Hij heeft iemand van stromer gesproken en ze gingen mijn fiets aanpassen naar de juiste instellingen om die sensoren werkend te krijgen.Ik mocht enkel de fiets niet uitschakelen of op slot zetten,wat ik dan dus ook gevolgd heb.
ik kan echter niks zien of dit gelukt is want de app op mijn gsm kan blijkbaar géén verbinding maken.
Dit nu reeds méér dan 1 dag.
Ik heb al reeds afgemeld en opnieuw ingelogd,en mijn telefoon opnieuw opgestart??
Iemand die hetzelfde al heeft voorgehad??
Tis toch altijd wat he met die elektronica,we zijn nog ver van huis .
ST3 cool White
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lotte schreef: 02 apr 2019, 19:37 Ik mocht enkel de fiets niet uitschakelen of op slot zetten,wat ik dan dus ook gevolgd heb.
ik kan echter niks zien of dit gelukt is want de app op mijn gsm kan blijkbaar géén verbinding maken.
Dit nu reeds méér dan 1 dag.
Stromer stuurt die instellingen op afstand via het 3G netwerk. Kan het zijn dat je bike binnen staat en geen bereik heeft? Vraag je dealer eens of ze Stromer willen vragen of de instellingen al naar je bike gestuurd zijn en hoe je kunt zien/merken of dit geslaagd is. (Misschien moet je je bike wel even buiten zetten. Ik krijg in mijn huis - buitengebied met slecht bereik - FW updates alleen in huis binnen als ik de achterdeur open zet.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Stromeur schreef: 02 apr 2019, 20:24
Lotte schreef: 02 apr 2019, 19:37 Ik mocht enkel de fiets niet uitschakelen of op slot zetten,wat ik dan dus ook gevolgd heb.
ik kan echter niks zien of dit gelukt is want de app op mijn gsm kan blijkbaar géén verbinding maken.
Dit nu reeds méér dan 1 dag.
Stromer stuurt die instellingen op afstand via het 3G netwerk. Kan het zijn dat je bike binnen staat en geen bereik heeft? Vraag je dealer eens of ze Stromer willen vragen of de instellingen al naar je bike gestuurd zijn en hoe je kunt zien/merken of dit geslaagd is. (Misschien moet je je bike wel even buiten zetten. Ik krijg in mijn huis - buitengebied met slecht bereik - FW updates alleen in huis binnen als ik de achterdeur open zet.)
Had vergeten erbij te melden dat de FM me gevraagd had om de fiets buiten te zetten in de hof,wat ik dus dan ook gedaan heb.Na 1 dag en 7 u toch weer connectie met mijn gsm,er is nog niets veranderd.
De fm had me gevraagd of ik de fiets even wou uitzetten en terug opstarten,en direct kreeg ik een foutmelding.Net even teruggebeld,en ze zullen contact opnemen met stromer en me terugbellen,wat een gedoe.
ST3 cool White
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ach, je Stromer naar Zwitserland brengen zou nog veel meer gedoe zijn ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Smolly
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 feb 2019, 05:53
Locatie: Brabant
Merk SP: Stromer ST5 ABS

Eerder vandaag een update gehad van Stromer, en nu kan ik de sensor instelling vanuit de app saven.
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

en nu bij mij ook ok,na bezoek aan de FM,net toen ik er was kwam het telefoontje van stromer.
Fiets is drie weken in mijn bezit,daarmee vond ik het een gedoe dat dit allemaal zo lang moet duren.
Bijna twee dagen géén verbinding......dan ben je er vet mee moest je fiets toevallig gestolen worden,tegen dan zit ie desnoods al in wit rusland.
Mij lijkt die app dus meer een gadget om mee uit te pakken,dan dat deze betrouwbaar is.ik vind het niet echt normaal dat je soms tot vijf keer opnieuw moet proberen om in te loggen zelfs met 4g ontvangst in op lucht.De plaats waar uw fiets zich bevindt is ook zoiets die niet werkt zoals beschreven wordt,na drie dagen stond mijn fiets nog altijd zogezegd bij de FM,terwijl deze hier bij me thuis stond(en niet in de kelder),wel op een plaats waar er zeker ontvangst is.
Denk van een degelijke tracker te installeren,en hoop dat deze wat accurater werkt dan deze van stromer.
Verder wel tevreden algemeen,al mocht deze stiekem nog wat sneller gegaan hebben.vind het ongemeen leuk om in de(niet drukke) bebouwde kom mee te fietsen met de auto's(als deze zich een beetje aan hun opgelegde snelheid houden.)
mijn kameraad noemt me al de spandexkiller omdat ik de renners inhaal met een smile :mrgreen: ;p
ST3 cool White
Plaats reactie