Als je dat voelt, dan ben je feitelijk al te laat en rijd je rond op een onveilige fiets. Juist vanwege de veiligheid moeten rempads vervangen zijn voordat ze op zijn. Veiligheid zal de reden zijn dat Stromer dit aan de FM overlaat.
ST3 onderhoud
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22816
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Klopt: mijn Bulls dus, 300 km per (werk)week.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Neen, vroeger was dat zo maar constructeurs werden hiervoor op de vingers getikt door Europa. Nu mag je je wagen, binnen de garantieperiode, buiten het officiële dealernetwerk laten onderhouden maar je moet met originele of zelfde kwaliteitsonderdelen onderdelen en olie met dezelfde specificaties werken en volgens de voorschriften van de constructeur. Het is ook aan jou om dit te kunnen bewijzen mochten er problemen ontstaan tijdens de garantieperiode. Altijd tricky natuurlijk!
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik lees 2x zo goed als hetzeflde. Als je in het bericht van Peter "de dealer" vervangt door "een dealer" dan ben je er al.nick1 schreef: ↑04 apr 2019, 19:50Neen, vroeger was dat zo maar constructeurs werden hiervoor op de vingers getikt door Europa. Nu mag je je wagen, binnen de garantieperiode, buiten het officiële dealernetwerk laten onderhouden maar je moet met originele of zelfde kwaliteitsonderdelen onderdelen en olie met dezelfde specificaties werken en volgens de voorschriften van de constructeur. Het is ook aan jou om dit te kunnen bewijzen mochten er problemen ontstaan tijdens de garantieperiode. Altijd tricky natuurlijk!
Maar waar het op neerkomt is dat de eisen niet zo heel gek zijn. Zeker niet voor een 45 km/h fiets waarbij het wel belangrijk is dat sommige onderdelen goed onderhouden zijn.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Dat is je eigen verantwoording. Je kan een motorfiets kopen met een top van 300km/h, je bent niet verplicht die langs de dealer te brengen.FreddyH schreef: ↑05 apr 2019, 00:24Ik lees 2x zo goed als hetzeflde. Als je in het bericht van Peter "de dealer" vervangt door "een dealer" dan ben je er al.nick1 schreef: ↑04 apr 2019, 19:50Neen, vroeger was dat zo maar constructeurs werden hiervoor op de vingers getikt door Europa. Nu mag je je wagen, binnen de garantieperiode, buiten het officiële dealernetwerk laten onderhouden maar je moet met originele of zelfde kwaliteitsonderdelen onderdelen en olie met dezelfde specificaties werken en volgens de voorschriften van de constructeur. Het is ook aan jou om dit te kunnen bewijzen mochten er problemen ontstaan tijdens de garantieperiode. Altijd tricky natuurlijk!
Maar waar het op neerkomt is dat de eisen niet zo heel gek zijn. Zeker niet voor een 45 km/h fiets waarbij het wel belangrijk is dat sommige onderdelen goed onderhouden zijn.
En dan al de (meestal) stinkende scooter rijders dan. Die komen alleen bij de dealer als er storing is hoor.