ST3 onderhoud

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Henry schreef: 04 apr 2019, 08:37 Zo vind ik het opmerkelijk dat je de fietsenmaker moet laten checken of de remmen niet versleten zijn. Als je 1x met versleten remmen hebt geremd, weet je gelijk waar je op moet letten.
Als je dat voelt, dan ben je feitelijk al te laat en rijd je rond op een onveilige fiets. Juist vanwege de veiligheid moeten rempads vervangen zijn voordat ze op zijn. Veiligheid zal de reden zijn dat Stromer dit aan de FM overlaat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Daar heb je helemaal gelijk in. :ay
...maar elke 300-500 km laten checken is een beetje overdreven.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Henry schreef: 04 apr 2019, 09:27 Daar heb je helemaal gelijk in. :ay
...maar elke 300-500 km laten checken is een beetje overdreven.
Straks mag hij iedere week binnen voor een check-up :lol:
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Patrick63 schreef: 04 apr 2019, 10:12
Henry schreef: 04 apr 2019, 09:27 Daar heb je helemaal gelijk in. :ay
...maar elke 300-500 km laten checken is een beetje overdreven.
Straks mag hij iedere week binnen voor een check-up :lol:
Klopt: mijn Bulls dus, 300 km per (werk)week.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Polling schreef: 04 apr 2019, 06:49 Volgens mij is het bij een auto niet anders: garantie geldt alleen als de voorgeschreven onderhoudsbeurten door de dealer zijn uitgevoerd.
Neen, vroeger was dat zo maar constructeurs werden hiervoor op de vingers getikt door Europa. Nu mag je je wagen, binnen de garantieperiode, buiten het officiële dealernetwerk laten onderhouden maar je moet met originele of zelfde kwaliteitsonderdelen onderdelen en olie met dezelfde specificaties werken en volgens de voorschriften van de constructeur. Het is ook aan jou om dit te kunnen bewijzen mochten er problemen ontstaan tijdens de garantieperiode. Altijd tricky natuurlijk!
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

nick1 schreef: 04 apr 2019, 19:50
Polling schreef: 04 apr 2019, 06:49 Volgens mij is het bij een auto niet anders: garantie geldt alleen als de voorgeschreven onderhoudsbeurten door de dealer zijn uitgevoerd.
Neen, vroeger was dat zo maar constructeurs werden hiervoor op de vingers getikt door Europa. Nu mag je je wagen, binnen de garantieperiode, buiten het officiële dealernetwerk laten onderhouden maar je moet met originele of zelfde kwaliteitsonderdelen onderdelen en olie met dezelfde specificaties werken en volgens de voorschriften van de constructeur. Het is ook aan jou om dit te kunnen bewijzen mochten er problemen ontstaan tijdens de garantieperiode. Altijd tricky natuurlijk!
Ik lees 2x zo goed als hetzeflde. Als je in het bericht van Peter "de dealer" vervangt door "een dealer" dan ben je er al.

Maar waar het op neerkomt is dat de eisen niet zo heel gek zijn. Zeker niet voor een 45 km/h fiets waarbij het wel belangrijk is dat sommige onderdelen goed onderhouden zijn.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

FreddyH schreef: 05 apr 2019, 00:24
nick1 schreef: 04 apr 2019, 19:50
Polling schreef: 04 apr 2019, 06:49 Volgens mij is het bij een auto niet anders: garantie geldt alleen als de voorgeschreven onderhoudsbeurten door de dealer zijn uitgevoerd.
Neen, vroeger was dat zo maar constructeurs werden hiervoor op de vingers getikt door Europa. Nu mag je je wagen, binnen de garantieperiode, buiten het officiële dealernetwerk laten onderhouden maar je moet met originele of zelfde kwaliteitsonderdelen onderdelen en olie met dezelfde specificaties werken en volgens de voorschriften van de constructeur. Het is ook aan jou om dit te kunnen bewijzen mochten er problemen ontstaan tijdens de garantieperiode. Altijd tricky natuurlijk!
Ik lees 2x zo goed als hetzeflde. Als je in het bericht van Peter "de dealer" vervangt door "een dealer" dan ben je er al.

Maar waar het op neerkomt is dat de eisen niet zo heel gek zijn. Zeker niet voor een 45 km/h fiets waarbij het wel belangrijk is dat sommige onderdelen goed onderhouden zijn.
Dat is je eigen verantwoording. Je kan een motorfiets kopen met een top van 300km/h, je bent niet verplicht die langs de dealer te brengen.

En dan al de (meestal) stinkende scooter rijders dan. Die komen alleen bij de dealer als er storing is hoor.
Plaats reactie