foutcodes en lage sensor spanning

allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Verdorie he dat servicemenu. Kent nu niemand de code? Zelfs de mannen van Vietz kenden vorige week de code niet. Ze konden er ook niet in.
Laatst gewijzigd door allesstroomt op 10 aug 2019, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Soms wordt er bij mij om een PIN-code gevraagd en soms niet. Als dit ook voor jullie geldt, dan gewoon nog een paar keer proberen tot je er in bent zonder PIN-code.
Witte ST3 van maart 2019
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Klopt Henry. Maar meestal als je wil kijken owv een probleem, lukt het juist dan niet zonder code. Misschien net iets andere volgorde van de rem/knop bediening? Geen idee
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Flukker schreef: 10 aug 2019, 12:28 Achterwiel vastzetten op koppel moet mij via collega stromers wel lukken. Zou toch met juist koppel moeten vastgezet zijn. Ik ga bij Velodome in Berchem voor onderhoud. Ik ga er van uit dat ze daar weten wat ze doen, maar je weet inderdaad nooit
Vorige zomer is mijn achterwiel er ginds uit geweest, het werd vastgezet zonder momentsleutel ... op de terugweg niets speciaal ondervonden, maar eens thuis toch meteen op het juiste aanhaalmoment vastgezet.

Meten is weten.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
bertjuh1975
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 sep 2019, 13:01

Henry schreef: 10 aug 2019, 19:58 Soms wordt er bij mij om een PIN-code gevraagd en soms niet. Als dit ook voor jullie geldt, dan gewoon nog een paar keer proberen tot je er in bent zonder PIN-code.
Hé, dat heb ik ook. De ene keer geraak ik er probleemloos in, de andere keer vraagt hij een servicecode, die ik helaas niet ken. De eerste keer dacht ik dat mijn FM dat vanaf afstand had gelockt, omdat ik er zelf al een keer een reset in had gedaan(en hem dat had verteld laatst) maar dat is blijkbaar toch niet het geval?
It is better to correct a wise man than to correct a fool.
For a wise man will thank you, but the fool will despise you.
SuperStroom
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 mar 2019, 11:09

Helaas moet ik me aansluiten in de rij van stromers met een defecte koppelsensor. Na de fiets (oeps, speedpedelec) niet gebruikt te hebben 5 weken lang en hem voor het eerst na de vakantie wilde gebruiken was er totaal geen ondersteuning.
Ik had error code 270100. Kalibreren van de sensor faalde, met een foutmelding. Batterij eruit of Omni reset hielp niet. Ook een firmware update door de FM op afstand gestart hielp niet.

Ik heb dus geen periode van geleidelijke verslechtering gehad of gemerkt.. Ik heb dacht ik iets van 2500km gereden.

Twee weken gelden de ST3 weggebracht. De koppelsensor was defect. Er is een nieuwe besteld, maar die is schijnbaar lang onderweg. Dit is nog wel even wennen als ex-automobilist. Ik ben mijn auto zelden langer dan een dag kwijt geweest :) . Ga morgen nog maar eens bellen.
Stromer ST3 2019 Cool white - ww 32,5km
Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

Gisteren ook beide e250103 en w270100 gekregen, ik dacht dat het aan de update lag maar als ik het zo lees is dat niet het geval. Morgen eens gaan horen bij de FM ivm met die sensor :ay
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

SamG schreef: 24 okt 2019, 09:05 Gisteren ook beide e250103 en w270100 gekregen, ik dacht dat het aan de update lag maar als ik het zo lees is dat niet het geval. Morgen eens gaan horen bij de FM ivm met die sensor :ay
Sensor was defect en vervangen onder garantie :ay
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
thorVN
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 mar 2019, 06:23
Locatie: belgië

SamG schreef: 26 okt 2019, 20:49
SamG schreef: 24 okt 2019, 09:05 Gisteren ook beide e250103 en w270100 gekregen, ik dacht dat het aan de update lag maar als ik het zo lees is dat niet het geval. Morgen eens gaan horen bij de FM ivm met die sensor :ay
Sensor was defect en vervangen onder garantie :ay
Top , leuk om te horen dat dit nuttig was !
Stromer ST3 (2019) wit 983Wh battery fietstassen : Ortlieb Back Roller Plus
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Helaas hier de afgelopen weken regelmatig ook een geel waarschuwing-driehoekje en de meldingen E250103 en W270100 op een ST3.
Ook regelmatig bij het opstarten al een melding: Afwijking van de koppelsensor gedetecteerd, etc...

Afwisselend opeens tijdens het fietsen: -of een olifant op de bagagedrager, -of de ondersteuning die volledig wegvalt en vastloopt (vervelend 15 km van huis).
Vervolgens dan in eerste instantie vaak niet kunnen kalibreren; pas na een poging of 10 - 15, de boel uiteindelijk weer "online".
Sporadisch ook spontaan de melding "Recup" op de Omni en zo nu en dan een lichte spanning goed voelbaar op de bevestiging remhendel.

Tot een paar weken terug het service menu nog kunnen benaderen en een lage spanning (ca. 0,6) van de sensor vastgesteld (al eerder een keer vervangen).
Kan nu met geen mogelijkheid het service menu meer benaderen (15 à 20 pogingen).
Volgende week maar weer een afspraak bij de FM, hopelijk wordt dit goed opgelost; ben benieuwd of het aan de sensor ligt en ergens lek-spanning, of aan een slechte connectie met de Omni, die vorige maand los is geweest, na de plaatsing van een Wren fork.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Plaats reactie