foutcodes en lage sensor spanning

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heel raar, drie defecte koppelsensoren. Ik ben benieuwd of we hier met een structureel kwaliteitsprobleem van de TMM-sensoren te maken hebben, of met een specifiek probleem aan jouw Stromer waardoor die sensor steeds vervangen wordt (terwijl de oorzaak van het probleem mogelijk wat anders is).

Wat zegt jouw dealer hierover?

Over de garantie zou ik me niet al te druk maken: als een onderdeel onder garantie wordt vervangen, dan heb je op dit onderdeel opnieuw 2 jaar garantie vanaf het moment dat dit nieuwe onderdeel werd geplaatst. Als je op enig moment een TMM-sensor hebt die langer meegaat dan die paar duizend km (en dat mag ik toch echt hopen), dan zit je wel goed.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Je (thorVN) hebt het 3x over een probleem ... telkens hetzelfde probleem ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
thorVN
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 mar 2019, 06:23
Locatie: belgië

Golvas schreef: 18 jun 2019, 19:16 Je (thorVN) hebt het 3x over een probleem ... telkens hetzelfde probleem ?
Zelfde probleem als initieel aangehaald in dit toppic,
Ik krijg na verloop een reeksem foutmeldingen verwijzend naar een probleem met de sensor.
Nog enige tijd later gaat de ondersteuning minderen.(geeft een aardig goeie workout)
Tot slot doen er zich abrupte onderbrekingen voor bij het geven van ondersteuning. (meestal op te lossen met het uithalen van de batterij)
de 1ste en 2de maal heb ik gereden tot mijn fiets echt niet meer wou.(gelukkig zijn we voor zo'n dingen verzekerd en heeft de pechverhelping mijn fiets naar de FM gesleept)
Bij de derde "herstelling/vervanging" heb ik tijdig langsgeweest bij de FM.
Zal bij de 4de vervanging (hopelijk komt die er niet) eens een woordje uitleg vragen.
Stromer ST3 (2019) wit 983Wh battery fietstassen : Ortlieb Back Roller Plus
rollie65
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2019, 01:33

Hoi ,

Ik ben dus niet de enige ....
2 maanden in het bezit van een st3 2019 , alles ging redelijk goed (in 2e week hield ie ermee op vanwege probleem met stekker en bedrading in het batterijvak , netjes vervangen door FM)
Tot dat ik 3 weken geleden achterband lek reed ...
Op zich zo geen probleem , enkel na vervangen binnenband en terugplaatsen achterwiel ( met niet het juiste aandraaikoppel van 25 NM vanwege kapotte momentsleutel) had ik dezelfde problemen zoals hierboven beschreven , een fiets die even goed werkt en dan de ondersteuning afbouwde tot er bijna niets overbleef.
Fiets weer binnen en tmm sensor netjes vervangen met excuses van FM erbij. ok , missen is menselijk.
Nu weer terug de baan op en hij doed het weer (redelijk) goed , dwz voorheen vlot ondersteuning tot begrenzer op 48/u maar nu krijg ik hem toch maar tot 45 a 46 met toch beduidend meer trapkracht dan voorheen...
gemiddelde snelheid is gezakt van 40.6 naar 37.6 .
FM is nu in vakantie maar ga toch nog eens luisteren of er vanuit stromer nog ff naar gekeken kan worden op afstand.
Alle aandraaimomenten staan nu minutieus op de goede kracht en software is geupdated ...
word vervolgd ...
thorVN
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 mar 2019, 06:23
Locatie: belgië

rollie65 schreef: 17 jul 2019, 03:20 Hoi ,

Ik ben dus niet de enige ....
2 maanden in het bezit van een st3 2019 , alles ging redelijk goed (in 2e week hield ie ermee op vanwege probleem met stekker en bedrading in het batterijvak , netjes vervangen door FM)
Tot dat ik 3 weken geleden achterband lek reed ...
Op zich zo geen probleem , enkel na vervangen binnenband en terugplaatsen achterwiel ( met niet het juiste aandraaikoppel van 25 NM vanwege kapotte momentsleutel) had ik dezelfde problemen zoals hierboven beschreven , een fiets die even goed werkt en dan de ondersteuning afbouwde tot er bijna niets overbleef.
Fiets weer binnen en tmm sensor netjes vervangen met excuses van FM erbij. ok , missen is menselijk.
Nu weer terug de baan op en hij doed het weer (redelijk) goed , dwz voorheen vlot ondersteuning tot begrenzer op 48/u maar nu krijg ik hem toch maar tot 45 a 46 met toch beduidend meer trapkracht dan voorheen...
gemiddelde snelheid is gezakt van 40.6 naar 37.6 .
FM is nu in vakantie maar ga toch nog eens luisteren of er vanuit stromer nog ff naar gekeken kan worden op afstand.
Alle aandraaimomenten staan nu minutieus op de goede kracht en software is geupdated ...
word vervolgd ...
Vreemd dat het bij u zo gelopen is.
Die tmm sensor lijkt nog wel een zwakte punt te zijn op de nieuwe st3 stromers.
Hopelijk blijft het bij enkele voorvallen en "toevallen".
wel goed dat je FM duidelijk met je inzit , ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen ;p
Heb overigens hetzelfde probleem. ik haal geen 48/u tenzij ik een sprintje trek of het een redelijk stevige bergaf is.
dat terzijde rijd ik wel vlot 45 a 46/u wat ik dus eerder niet kon halen.
Ik denk ook wel dat er een aantal factoren meespelen zoals wind en gewicht/belading van de fiets die ervoor zorgen dat de topsnelheid halen moeilijk word.
Stromer ST3 (2019) wit 983Wh battery fietstassen : Ortlieb Back Roller Plus
Flukker
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 apr 2019, 09:28
Locatie: Kempen

Ik heb mijn ST3 sinds februari dit jaar. Steeds heb ik genoteerd hoeveel procent batterij ik nog overhield als ik aangekomen was op mijn werk. Dat was al opgelopen van 10% batterij overschot in februari naar meer dan 30% in juni. Ik dacht dat dat te maken had met een hogere omgevingstemperatuur (rond de 0gr in feb. en boven de 20 in juni). Ik had de link niet gelegd met mijn snelheid die gezakt was naar 43/u met toch stevig trappen om die snelheid aan te houden. Ik had reeds twee maal een sensorcalibratie gedaan met een week of twee ertussen. Resultaat bleef nagenoeg hetzelfde. Een week of wat erna toch nog eens voor een derde maal een sensorcalibratie gedaan en... nu haal ik plots weer een snelheid van 47/u met twee vingers in de neus. Ik merk het ook aan de batterij, nu hou ik terug maar iets van een 15% over( had dus niets met omgevingstemperatuur te maken). Conclusie: als je topsnelheid zakt kan je misschien meer dan één keer een sensorcalibratie proberen. Wie weet...
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Geen idee of dit de echte oplossing is, maar een Stromer zit vol "geheimen". :D
Witte ST3 van maart 2019
Flukker
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 apr 2019, 09:28
Locatie: Kempen

Flukker schreef: 26 jul 2019, 17:29 Ik heb mijn ST3 sinds februari dit jaar. Steeds heb ik genoteerd hoeveel procent batterij ik nog overhield als ik aangekomen was op mijn werk. Dat was al opgelopen van 10% batterij overschot in februari naar meer dan 30% in juni. Ik dacht dat dat te maken had met een hogere omgevingstemperatuur (rond de 0gr in feb. en boven de 20 in juni). Ik had de link niet gelegd met mijn snelheid die gezakt was naar 43/u met toch stevig trappen om die snelheid aan te houden. Ik had reeds twee maal een sensorcalibratie gedaan met een week of twee ertussen. Resultaat bleef nagenoeg hetzelfde. Een week of wat erna toch nog eens voor een derde maal een sensorcalibratie gedaan en... nu haal ik plots weer een snelheid van 47/u met twee vingers in de neus. Ik merk het ook aan de batterij, nu hou ik terug maar iets van een 15% over( had dus niets met omgevingstemperatuur te maken). Conclusie: als je topsnelheid zakt kan je misschien meer dan één keer een sensorcalibratie proberen. Wie weet...
Een week geleden fiets binnengedaan voor tweede onderhoud. Mijn verhaal gedaan over de herhaalde malen dat ik een sensorcalibratie moest doen alvorens ik terug makkelijk 45/u kon rijden. Ze hebben de trapsensor vervangen(in garantie), gevolg: weer heel de week hard trappen om boven de 40/u te kunnen blijven. Ik heb in totaal denk ik wel 30 keer een sensorcalibratie gedaan. Drie maal daarvan met eerst de batterij te verwijderen en terug te plaatsen en dan pas de calibratie te doen. Bij deze laatste keer(donderdag) is hij terug ok. Nu kan ik weer vlot 45/u rijden zonder de beruchte “olifant op de bagagedrager” :bn:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Meten is weten....
Welke offset spanning (TMM sensor waarde) lees je af in het servicemenu van de OMNI?
Ben je zelf in staat om het achterwiel met het juiste koppel vast te zetten?
Witte ST3 van maart 2019
Flukker
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 apr 2019, 09:28
Locatie: Kempen

Na mijn onderhoud vorig weekend is er bij mij ook een software-update gebeurd waardoor ik nu ook niet meer in het service menu kan zonder pincode. Achterwiel vastzetten op koppel moet mij via collega stromers wel lukken. Zou toch met juist koppel moeten vastgezet zijn. Ik ga bij Velodome in Berchem voor onderhoud. Ik ga er van uit dat ze daar weten wat ze doen, maar je weet inderdaad nooit
Plaats reactie