Lichtbundel koplamp niet stabiel
Bij mijn ochtendrit (schemerdonker) viel mij op dat de lichtbundel van mijn koplamp niet stabiel is en fluctueert in lichtsterkte. Mijn eerste gedacht was dat de koplamp automatisch switchte tussen dim en grootlicht maar dat bleek niet het geval. Toen ik het een tijdje volgde viel me op dat de lichtstraal meer of minder verzwakt afhankelijk van de kracht die de motor levert en tevens als er in de remhendel geknepen wordt waardoor het remlicht aangaat. Het lijkt er dus op dat afhankelijk van de hoeveelheid stroom die andere verbruikers (motor, remlicht) vraagt de koplamp sterker of zwakker schijnt in dimlichtstand. Nog iemand die dat opmerkt op zijn stromer, meer bepaald ST3?
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Nee, totaal niet. En heb er zo'n 1.000km mee door het donker gereden.
Lichtbundel is stabiel en niet afhankelijk van enige invloed vanuit de fiets.
Lichtbundel is stabiel en niet afhankelijk van enige invloed vanuit de fiets.
- TheWhiteRider
- Pro
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 16 jan 2019, 13:59
- Locatie: Limburg, BE
Idem hier.
1500 km gereden en de lichtopbrengst blijft onder alle omstandigheden stabiel.
1500 km gereden en de lichtopbrengst blijft onder alle omstandigheden stabiel.
ST3 Sport L Cool White 983Wh
Bike naam "Whitey"
Bike naam "Whitey"
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Bij de grote koplampentest is het ons wel opgevallen dat dat exemplaar ST3 bij kracht op de pedalen zetten automatisch naar grootlicht schakelde. Dus de verlichting staat gewoon aan, je gaat fietsen en het licht wordt ineens grootlicht. Dan stop je even met trappen (of je trapt wat lichter) en hij gaat gelijk terug naar normaal licht.
Dit werd door ons ook ervaren als fluctuatie en het duurde even voordat we doorhadden wat het probleem precies was.
Zie je op een donkere weg het verschil tussen grootlicht en dimlicht? Zo nee, dan zou je hetzelfde probleem kunnen hebben.
Dit werd door ons ook ervaren als fluctuatie en het duurde even voordat we doorhadden wat het probleem precies was.
Zie je op een donkere weg het verschil tussen grootlicht en dimlicht? Zo nee, dan zou je hetzelfde probleem kunnen hebben.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Dat is dus een foutje, want zou niet moeten kunnen IMHO.
Hoort inderdaad zo niet. Op mijn ST3 ook nog niet voorgehad en rij elke ochtend een uur door het donker.
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST
Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Ga er morgenvroeg nog eens op letten. Ik dacht dat de koplamp eerder verzwakte als de motor kracht moest leveren en als ik aan de remhendel trok. Stopte ik met trappen dan scheen de lamp feller. Het grootlicht werkt alleszins want ik heb tijdens het fietsen enkele malen geswitcht van dim naar grootlicht.FreddyH schreef: ↑25 feb 2019, 14:36 Bij de grote koplampentest is het ons wel opgevallen dat dat exemplaar ST3 bij kracht op de pedalen zetten automatisch naar grootlicht schakelde. Dus de verlichting staat gewoon aan, je gaat fietsen en het licht wordt ineens grootlicht. Dan stop je even met trappen (of je trapt wat lichter) en hij gaat gelijk terug naar normaal licht.
Dit werd door ons ook ervaren als fluctuatie en het duurde even voordat we doorhadden wat het probleem precies was.
Zie je op een donkere weg het verschil tussen grootlicht en dimlicht? Zo nee, dan zou je hetzelfde probleem kunnen hebben.
Het is dus al duidelijk dat het licht niet functioneert zoals het moet. Morgen maar eens de FM opbellen.
Voor de rest is het een SUPERfiets, het waren vandaag 40 heerlijke kms. zonder zwoegen en zweten de 45km/u halen en aanhouden. Op stand 3 getest vandaag om te zien hoeveel % ik nog over zou hebben na 40km en dat was 62% dus meer dan ik verwachtte.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
- TheWhiteRider
- Pro
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 16 jan 2019, 13:59
- Locatie: Limburg, BE
Ik had alles ingesteld op de volle 100% echt om te testen hoeveel dat zou vergen van de accu.TheWhiteRider schreef: ↑25 feb 2019, 19:17Amaai, dat is nog veel batterijcapaciteit over!
Op hoeveel % staat je trapsensor ingesteld?
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Op volgende link is het filmpje opgeladen van mijn rit deze ochtend en is de fluctuatie van de lichtbundel soms te zien: https://www.facebook.com/dominique.coel ... 322961154/
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3