Lichtbundel koplamp niet stabiel
Deze ochtend extra aandacht aan besteed en de lichtbundel verzwakt zodra er getrapt wordt of de remhendels ingetrokken worden. Zodra ik stop met trappen en niet rem zie je de lichtbundel harder schijnen. Lijkt er dus op dat de lichtbundel verzwakt als de accu stroom moet leveren of naar de motor of naar het achterlicht. Kan zijn dat dit normaal is maar voor alle zekerheid heb ik met mijn FM gebeld en hij gaat navraag doen bij Stromer. Afwachten dus, hoe dan ook...dit kan de pret niet drukken om met deze fantastische fiets mijn woonwerkverkeer af te leggen, hij beantwoordt werkelijk aan al mijn verwachtingen!
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Je linkt naar een niet openbare pagina ...nick1 schreef: ↑25 feb 2019, 21:00 Op volgende link is het filmpje opgeladen van mijn rit deze ochtend en is de fluctuatie van de lichtbundel soms te zien: https://www.facebook.com/dominique.coel ... 322961154/
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Fiets is sinds gisteren binnen bij de FM om het probleem van de fluctuerende lichtbundel aan te pakken en eveneens nog enkele kleine akkefietjes te verhelpen. Probleem zou gevonden zijn, blijkbaar een draad die beschadigd was aan de controller door foute montage waardoor er lekstroom optrad. Problem solved volgens FM . Dinsdag worden de andere akkefietjes aangepakt (maandag sluitingsdag bij FM) en dan hopelijk woensdag terug probleemloos genieten van de ST3.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Dat zegt weeral iets over de kwaliteitscontrole langs de montagelijn bij Stromer ...
Fijn dat het opgelost is !
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Tja, die kwaliteitscontroles , na 37 jaar werkzaam te zijn in de automobielwereld (waaronder 17 jaar bij een premium merk)heb ik al de gekste dingen zien passeren waarvan ik dacht...hoe kon dit nou zo geproduceerd worden of door de eindcontrole raken. De laatste jaren volgen recall na recall ivm controles, software-updates en vervangingen van onderdelen die meer en meer de indruk geven dat een eindproduct veel te snel op de markt gezet wordt zonder grondig uitgetest te zijn.
Ben bij dat ik maar 5 jaar meer te gaan heb alvorens ik recht heb op (vervroegd) pensioen want, hoewel ik altijd graag mijn job gedaan heb, wordt ik het toch wat beu om telkens de bonen te vreten door klanten die steeds mondiger worden, op het agressieve af terwijl de fabrikant buiten schot blijft.
Nah....dat deed deugd om weer eens mijn frustraties van mij af te pennen!
Ben bij dat ik maar 5 jaar meer te gaan heb alvorens ik recht heb op (vervroegd) pensioen want, hoewel ik altijd graag mijn job gedaan heb, wordt ik het toch wat beu om telkens de bonen te vreten door klanten die steeds mondiger worden, op het agressieve af terwijl de fabrikant buiten schot blijft.
Nah....dat deed deugd om weer eens mijn frustraties van mij af te pennen!
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Mijn vorige auto kwam uit een niet nader te noemen fabriek in Bayern, maar ook daar schijnen ze op maandagmorgen te werken.
Eerste half jaar bij wijze van spreken vaker bij de dealer dan bij mij thuis. Windgeleider van open dak verloren, tocht uit de zijstijl (waar gordel eruit komt) ivm niet gemonteerde isolatie, een airco die pas na half jaar eindelijk werkte, ratelende distributie ketting (iets met de spanrollen), enz. Kortom, net zo priemiejum als Stromer.....
Eerste half jaar bij wijze van spreken vaker bij de dealer dan bij mij thuis. Windgeleider van open dak verloren, tocht uit de zijstijl (waar gordel eruit komt) ivm niet gemonteerde isolatie, een airco die pas na half jaar eindelijk werkte, ratelende distributie ketting (iets met de spanrollen), enz. Kortom, net zo priemiejum als Stromer.....
Eind jaren '80 luidde de slogan daar "Als je écht wil rijden ... "
Begin jaren '90 anderhalf jaar voor dat merk gewerkt, maar heb er zelf (bewust) nooit eentje gekocht ... zowat gelijklopende roots met nick1 dus.
Begin jaren '90 anderhalf jaar voor dat merk gewerkt, maar heb er zelf (bewust) nooit eentje gekocht ... zowat gelijklopende roots met nick1 dus.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Freude am fahren was tussen de bezoeken aan de dealer echt wel van toepassing. Ziehier wederom het bruggetje naar Stromer
Maar als ik nu de prijzen zie van de nieuwe 3, dan sla ik voor de volgende auto weer over. De lol is er wel af, tenzij er superscherpe lease-editions komen ivm de bijtelling.
Maar als ik nu de prijzen zie van de nieuwe 3, dan sla ik voor de volgende auto weer over. De lol is er wel af, tenzij er superscherpe lease-editions komen ivm de bijtelling.
Interessant topic, ik heb precies hetzelfde met mijn St1x (2018 model).
Morgen naar FM...
Telefonisch, na overleg van FM met een expert van Stromer, was 'waarschijnlijk de motor' (weekje of 3 levertijd .. ).
Als techneut snap ik niet hoe dat door zou moeten werken op de koplamp. De motor trekt en levert altijd variabele stroom/spanning, maar daar heeft de koplamp normaal geen last van, zelfs niet als er meer ruis/pieken op de powerlijn zou komen.
Lekstroom nabij controller (of een eventueel een voedings/regel circuit in de koplamp zelf, mocht dat erin zitten, weet niet), lijkt me waarschijnlijker.
Morgen naar FM...
Telefonisch, na overleg van FM met een expert van Stromer, was 'waarschijnlijk de motor' (weekje of 3 levertijd .. ).
Als techneut snap ik niet hoe dat door zou moeten werken op de koplamp. De motor trekt en levert altijd variabele stroom/spanning, maar daar heeft de koplamp normaal geen last van, zelfs niet als er meer ruis/pieken op de powerlijn zou komen.
Lekstroom nabij controller (of een eventueel een voedings/regel circuit in de koplamp zelf, mocht dat erin zitten, weet niet), lijkt me waarschijnlijker.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Gewoon opvolgen wat Stromer adviseert. Iets anders zit er niet op binnen garantie. Motor wordt vervangen en we horen natuurlijk graag van je of dit je probleem heeft opgelost.
Na die twee jaar garantie kun je starten met testen of je het echt beter weet dan een Stromer specialist.
Na die twee jaar garantie kun je starten met testen of je het echt beter weet dan een Stromer specialist.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023