Pagina 3 van 7

Re: Actieradius

Geplaatst: 19 feb 2019, 06:30
door Daniel1975
Houding op de fiets scheelt ook wel wat. Als ik mijzelf klein maak, stuur direct naast de stuurpen vastpak (dus heel smal) ga ik bij tegenwind zomaar 2km harder.

Re: Actieradius

Geplaatst: 19 feb 2019, 07:05
door Tomasj
Walscro schreef: 19 feb 2019, 01:43
Blue schreef: 19 feb 2019, 00:16 Aarschot - Lier?
Doe je dat dan via de liersesteenweg?
ja idd, die lange baan.. Wel een saai stuk maja
Iedere dag langs die moordstrookjes naar het werk? Ik zou dat echt niet riskeren.
Mijn advies: koop jezelf een tweede batterij en een fietstas waarin die past (zijn hier al gepasseerd) of wacht op het accessoire van Jeroen om een tweede batterij te vervoeren.
Rij rond langs fietspad Herselt en dan naar het kanaal. Je gemiddelde snelheid gaat op die route hoger liggen(niet wachten aan al die rode lichten) ... Je gaat zelfs in de meest ongunstige omstandigheden (koud en windop) met volle ondersteuning > 40 km uit je batterij halen. Je rijdt dus één batterij leeg, wisselt ze voor de tweede en rijdt de tweede voor ongeveer 50% leeg. Op je werk laad je (via een extra lader) de volledig lege batterij opnieuw op, en zo geraak je ook weer thuis.
Voor zo'n afstanden zou ik ook een Klever overwegen, die rijdt even snel als de Stromer, maar de batterijen zijn handiger om te vervoeren (handigere vorm) en een pak goedkoper per kW. Ook de extra laders zijn bij Klever veel goedkoper (189 EUR voor een fast charger, de travel charger 99 EUR). De batterijen hebben wel wat minder capaciteit (850Wh ipv 1000Wh)
Prijs batterij Stromer 1 kWh = 2000 EUR
Prijs batterij Klever 850 Wh = 1250 EUR
Klever heeft een 1200Wh batterij aangekondigd, maar na het fiasco van de 850Wh uitleveringen zou ik daar niet op wachten.
Met een tweede batterij haal je met de Klever 80-100 km aan volle ondersteuning (met een gemiddelde > 40 km/h)

Re: Actieradius

Geplaatst: 19 feb 2019, 08:22
door Blue
Amaai das toch ook nie echt veilig?
Vlak naast de grote baan en niet afgescheiden?
(Dacht ik toch heel da stuk van aarschot tot berlaar-heikant)

Of rij je dan tegen de richting in?

Even een onoplettende truck/auto en ze scheppen je mee.


(Ik moet ook een klein stukje doen en vanaf berlaar-heikant is dat netjes gescheiden maar vanaf Gero tot aan tankstation rij ik toch constant in mijn spiegel te kijken of ze niet op’t fietspad komen)

Re: Actieradius

Geplaatst: 19 feb 2019, 08:26
door Blue
Ik heb zowel de klever en de St2 getest toen ik voor mijn keuze stond en ben totaal niet merk gericht.
Heb ze op 1 dag direct samen (thuis) getest en dan merk je toch een groot verschil in kwaliteitsgevoel hoor.
Voor mij voelde de klever als een gewone fiets aan, de Stromer voelde veel meer solide aan.
Ook wel een groot prijsverschil uiteraard.

Re: Actieradius

Geplaatst: 19 feb 2019, 19:21
door Tomasj
Blue schreef: 19 feb 2019, 08:26 Ik heb zowel de klever en de St2 getest toen ik voor mijn keuze stond en ben totaal niet merk gericht.
Heb ze op 1 dag direct samen (thuis) getest en dan merk je toch een groot verschil in kwaliteitsgevoel hoor.
Voor mij voelde de klever als een gewone fiets aan, de Stromer voelde veel meer solide aan.
Ook wel een groot prijsverschil uiteraard.
Ik denk dat het verschil dat jij ervoer toch voor een groot deel subjectief ingegeven is door de wat betere afwerking van de Stromer. De Klever moet in afmontage echt niet onderdoen voor de ST2, maar is wel wat minder mooi afgewerkt (met vorig jaar dat aftandse display dat ondertussen wel upgedate is). Hij rijdt in mijn beleving even goed en zeker even snel, en is, zoals ik hierboven aangaf, gewoon meer geschikt voor wat langere afstanden, omdat een extra batterij makkelijker mee te nemen is.

Re: Actieradius

Geplaatst: 19 feb 2019, 19:46
door Blue
Neen, comfort en gevoel op de fiets tijdens de rit.
Dus demping, bochten nemen, op en af drempels,...

Dus niet van schakelsysteem of andere zaken.

Maar zoals ik al zei: mijn mening ;)

En ik wou toen echt een Klever en net geen Stromer als eerste gedacht.
Ben na de testrit helemaal gedraaid.

Re: Actieradius

Geplaatst: 19 feb 2019, 20:51
door Golvas
Walscro schreef: 19 feb 2019, 00:11 jawel, via aarschot, Lier, Boechout enz.. op de kop 60 km
Via die weg (Aarschot - N10 - Lier - Boechout - Mortsel - Berchem - A'pen) kom ik aan 43,5 km ?

Re: Actieradius

Geplaatst: 19 feb 2019, 21:32
door Blue
Hangt er vanaf waar hij moet vertrekken en aankomen in Aarschot en Antwerpen he ;).

Re: Actieradius

Geplaatst: 19 feb 2019, 21:35
door Golvas
Als hij zonder meer Aarschot en A'pen opgeeft, dan is dat van centrum naar centrum hé ... ;)

Re: Actieradius

Geplaatst: 19 feb 2019, 21:38
door Blue
Niet iedereen deelt graag exacte locaties.

Ik zie geen reden waarom je hier 60 zou zeggen alst maar 40 is??
Geen prijzen te winnen :).