Pedalen kraken ST3

Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Goeiemiddag allemaal

Ik had eens een vraagje, want vond het niet meteen terug in de search.
Ik blijf precies maar problemen hebben met m'n st3 :roll:

Bij elke trap, hoor ik een gekraak, weet iemand wat dit kan zijn?
Trappers staan vast, heb ik al nagezien.

Alvast bedankt
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

De lagers in de trappers?
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Free2be schreef: 27 jan 2019, 11:34 De lagers in de trappers?
en valt dit te herstellen? Daarmee bedoel ik, is dit een "eenvoudige" herstelling? (heb uiteraard nog wel garantie)

Alvast bedankt
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Gekraak kan overal vandaan komen, ook al lijkt het ogenschijnlijk uit de trappers te komen. Het vervangen van de trappers is een eenvoudig uit te voeren actie, maar voor je dat doet, kijk eerst even naar de trapas, het zadel, de zadelstang en het stuur. Zit daar alles goed vast en komt daar het gekraak niet vandaan?
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Henry schreef: 27 jan 2019, 11:57 Gekraak kan overal vandaan komen, ook al lijkt het ogenschijnlijk uit de trappers te komen. Het vervangen van de trappers is een eenvoudig uit te voeren actie, maar voor je dat doet, kijk eerst even naar de trapas, het zadel, de zadelstang en het stuur. Zit daar alles goed vast en komt daar het gekraak niet vandaan?
Ik zal straks eens rechtop fietsen, mocht het zich dan nog voordoen, ligt het zeker niet aan zadel, zadelstang.
Maar het geluid lijkt echt van de trappers te komen, ook als ik stop met trappen, stopt het ook.
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Het kan ook tijd worden om de ketting schoon te maken (vuil dat kraakt tussen ketting en tandwielen als je aanzet) en/of derailleur af te stellen (nieuwigheid: de kabel zet zich de eerste ca 1000km).
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Veel teveel macht :lol:

Laten nakijken door FM is toch nog garantie :?:
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
asm12z
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 nov 2018, 08:02

boomshakalak schreef: 27 jan 2019, 12:03
Henry schreef: 27 jan 2019, 11:57 Gekraak kan overal vandaan komen, ook al lijkt het ogenschijnlijk uit de trappers te komen. Het vervangen van de trappers is een eenvoudig uit te voeren actie, maar voor je dat doet, kijk eerst even naar de trapas, het zadel, de zadelstang en het stuur. Zit daar alles goed vast en komt daar het gekraak niet vandaan?
Ik zal straks eens rechtop fietsen, mocht het zich dan nog voordoen, ligt het zeker niet aan zadel, zadelstang.
Maar het geluid lijkt echt van de trappers te komen, ook als ik stop met trappen, stopt het ook.
Ik zou eens bij de FM langsgaan.
2018-2022 ST3 (🚲 Deep Black, Sport L, 🔋BQ814,⛑ Giro Bexley, 🎥 Cycliq Fly12CE, 🛎 Spurcycle) 🇧🇪
2022-... ELLIO (🚲 Yankee Blue, Sport, 🔋1150W, ⛑ Giro Bexley - winter, Lazer Anverz - zomer, 🎥 Cycliq Fly12CE, 🛎 Spurcycle) 🇧🇪
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

pvg schreef: 27 jan 2019, 12:15 Het kan ook tijd worden om de ketting schoon te maken (vuil dat kraakt tussen ketting en tandwielen als je aanzet) en/of derailleur af te stellen (nieuwigheid: de kabel zet zich de eerste ca 1000km).
De fiets is zo proper als iets, je kan er uw boterhammen op leggen!! ;p
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
BMartens
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 apr 2018, 08:57
Locatie: Berlaar, Antwerpen (BE)

Bij mijn Klever X Speed had ik hetzelfde voor. Het gekraak kwam van de trapas. Deze is vervangen (mooi onder garantie), intussen geen kraakjes meer.
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
Plaats reactie