Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
FreddyH schreef: ↑16 okt 2019, 23:31
Goed punt Tomasj.
Een tip aan iedereen hier: laat eens iemand je fiets in het donker rechtop houden en kijk eens vanaf een meter of 20-30 verderop, op een kleine anderhalve meter hoogte (ooghoogte van automobilist) naar je fiets. Als je je fiets goed kunt zien (de fiets dus, niet alleen het licht): gefeliciteerd, jouw koplamp staat goed afgesteld.
Anders... werk aan de winkel. Serieus, gezien worden is belangrijk, maar hoe gaat die automobilist jou op die smalle weg netjes ontwijken als je hem/haar helemaal verblindt?
We hebben hier terecht veel aandacht over gladheid en zo komende maanden, maar dat het 's ochtends en 's avonds donker is betekent ook het een en ander!
Persoonlijk verschiet ik er van dat hier omtrent nog geen wetgeving of regeltjes over zijn?
SamG schreef: ↑18 okt 2019, 11:48
Persoonlijk verschiet ik er van dat hier omtrent nog geen wetgeving of regeltjes over zijn?
Het wisselt inderdaad per land of er regelgeving is of niet, maar letterlijk in elke Stromer handleiding staat vermeld hoe je je verlichting correct moet afstellen. Hetzelfde geldt voor de handleidingen van de fabrikanten van de Stromer verlichting.
Het probleem is dat iedereen desondanks zelf maar wat aan rotzooit, handleidingen niet leest, het allemaal weer beter weet dan de handleiding (onderstaand plaatje gaat natuurlijk ook weer ter discussie worden gesteld)... yadayayada.
Ik zou het halve forum kunnen opdoeken als iedereen gewoon eerst eens het boekje van Stromer doorleest en alle aanwijzingen en adviezen van Stromer zelf opvolgt.
Afstellen Stromer verlichting.png (26.84 KiB) 3406 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Staat dat ook zo in de handleiding van de ST5 en ST2s? Daar zou ik dat wel vreemd vinden, aangezien dit tegen de handleiding van de M99 Pro in lijkt te gaan. Die schrijft namelijk simpelweg voor dat de lamp horizontaal gemonteerd moet staan:
Screenshot 2019-10-18 at 13.10.35.png (287.59 KiB) 3382 keer bekeken
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
SamG schreef: ↑18 okt 2019, 11:48
Persoonlijk verschiet ik er van dat hier omtrent nog geen wetgeving of regeltjes over zijn?
Het wisselt inderdaad per land of er regelgeving is of niet, maar letterlijk in elke Stromer handleiding staat vermeld hoe je je verlichting correct moet afstellen. Hetzelfde geldt voor de handleidingen van de fabrikanten van de Stromer verlichting.
Het probleem is dat iedereen desondanks zelf maar wat aan rotzooit, handleidingen niet leest, het allemaal weer beter weet dan de handleiding (onderstaand plaatje gaat natuurlijk ook weer ter discussie worden gesteld)... yadayayada.
Ik zou het halve forum kunnen opdoeken als iedereen gewoon eerst eens het boekje van Stromer doorleest en alle aanwijzingen en adviezen van Stromer zelf opvolgt.
Afstellen Stromer verlichting.png
Mijn excuses voor de verwarring, maar ik bedoelde eigenlijk in het algemeen.
Niet alleen specifiek voor stromer, maar voor andere SP'ers en (voornamelijk) andere fietsers
Ikzelf gebruik een extra Lezyne XL lamp van 900lumen. Elke dag WW via jaagpad en enkele landelijke baantjes.
Normaal scheuren de auto’s, tractors, ed. zonder afremmen, mij gewoon voorbij. Sinds ik deze lamp opzet, remmen ze af en gaan ze helemaal in de graskant rijden. Bij deze kies ik voor mijn eigen veiligheid, misschien egoïstisch, dus met lamp.
FreddyH schreef: ↑25 nov 2019, 20:35
Voor je eigen veiligheid kiezen is niet egoïstisch maar verstandig. Anderen doen dat niet voor jou, dus moet je het zelf doen...
Zolang het niet ten koste gaat van de veiligheid van anderen. Ik kom soms kerstbomen tegen met felle flitslichten zodat ik nauwelijks de baan kan zien als ik langs ze rij.
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door.
JeroenB schreef: ↑26 nov 2019, 20:21
Zolang het niet ten koste gaat van de veiligheid van anderen. Ik kom soms kerstbomen tegen met felle flitslichten zodat ik nauwelijks de baan kan zien als ik langs ze rij.
Maar dan kies je ook niet voor je eigen veiligheid. Door anderen te verblinden breng je ook jezelf in gevaar...
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]