Stromer volledig uitgevallen

Geert83
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 nov 2018, 13:28

Hey,

Daarstraks van het werk naar huis aan het rijden en na 30km viel mijn fiets plotseling volledig uit. Proberen terug aan te zetten zonder succes :-(. Heel soms licht display even op maar na enkele seconden terug uit. Dan maar zo verder naar huis gefietst :roll: . Thuis aangekomen en lader aangesloten. Op display komt nu " laad op" en zegt dat hij 69% batterij heeft maar laad wel niet verder op. Ik krijg fiets ook niet aangezet met gevolg dat ik mijn batterij er ook niet even kan uithalen en terugplaatsten voor effe harde reset.

Iemand een ideetje ?? Kan ik op één of ander manier de batterij er nog uit halen anders wordt het morgen effe dealer contacteren :-(.

Grtz,

Geert
Stromer ST3 LE WW 40km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Balen zeg...

Werkt de knop om het accuvak te openen niet als je de lader aansluit op je Stromer? Ik heb mij eens door een Stromer dealer laten vertellen dat dit zo zou moeten kunnen, maar het werd door iemand anders op het forum tegen gesproken. (En ik kan het niet testen voor je, want de mijne werkt met een sleuteltje.)

Viel de verlichting van je Stromer ook uit?

Hopelijk lukt het je om de accu eruit te halen. Wellicht lukt laden wel buiten je Stromer, en komt-ie weer tot leven als je de accu terug plaatst. Kijk ook even na of alle connectoren (b.v. die richting je motor bij de liggende achterbrug) nog goed vast zitten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Geert83
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 nov 2018, 13:28

Hey,

Ik krijg het accuvak niet open met de knop. Ik denk zolang je niet op de eject functie kunt drukken dat deze gesloten blijft :-(.
Verlichting viel ook volledig uit.

Eens ik zelf begon verder te trappen zonder ondersteuning wel te verstaan sprong het licht wel na enkele seconden aan en kon ik al goed toch nog op een veilige manier naar huis fietsen.
Stromer ST3 LE WW 40km enkel :d3:
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Dat klopt en hoort ook zo, op het moment dat er geen stroom (of spanning) geleverd wordt door de accu gaat de motor als dynamo werken om zo wel het licht te kunnen laten branden. In hoeverre dit via de controller loopt weet ik niet dus of je een accu/controller/whatever probleem hebt is zo niet te zeggen.

Wel ontzettend kl*** in ieder geval.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
buco

Hard reset? 10 seconden of langer op de on/offknop drukken.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Of het bekende probleem met de contactjes?
Geert83
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 nov 2018, 13:28

EUREKA !!

Nog wat aan het proberen geweest en gemerkt dat telkens ik hem opstarte wanneer hij aan de lader hing hij heeeel even in menu komt waarna hij snel overschakelt naar display laad op. Zo na veel keer proberen toch één keer de eject functie kunnen activeren en de klep kunnen openen. Batterij een paar keer in en uit moeten doen en nu werkt hij weer :cool2: .
één van de dagen toch eens langs dealer gaan om connectie eens te laten nakijken.

Hopelijk blijft het bij een éénmalig gevalletje want voor de rest ben ik super tevreden van deze fiets !!
Stromer ST3 LE WW 40km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gelukkig!
Daniel1975 schreef: 21 nov 2018, 21:21 Of het bekende probleem met de contactjes?
Aangezien de Stromer niet/even tot leven komt bij het aansluiten van de lader denk ik ook aan een los contact, misschien bij de accu aansluiting.

Ik zou de dealer hier sowieso naar laten kijken en als het inderdaad een los contact bij de accu-aansluiting is, laat ze dan even bellen met Stromer, want van wat ik begrepen heb is de oplossing vrij eenvoudig.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Matthias
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:24
Locatie: Luik

Heb hetzelfde voor gehad (identiek scenario) met mijn ST3 afgelopen maandag. Dealer heeft me laten weten dat batterij stuk was (na 1400 km...) en morgen ga ik hem ophalen bij mijn dealer. Alles zou terug in orde zijn, heeft mijn dealer al laten weten.
2018-2021: st3 LE
12/2022 - .... :ST7
WW /52km enkel
Geert83
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 nov 2018, 13:28

Oke Matthias bedankt voor de info.

Batterij was gisteren terug volledig opgeladen. Dus vanmorgen terug vertrokken met volle moed maar spijtig genoeg na 5 min rijden viel hij plots weer uit :-(. Heb momenteel nog maar 490km op de teller staan dus gaat precies wel heel snel kapot.

Dealer vandaag sluitingsdag :-( dus morgen even hier omtrent bellen.

Geert
Stromer ST3 LE WW 40km enkel :d3:
Plaats reactie