Stromer volledig uitgevallen

Matthias
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:24
Locatie: Luik

sinds half oktober.
Eerste 1400 km gingen zo goed als probleemloos. Dan begon het :shock: :D
2018-2021: st3 LE
12/2022 - .... :ST7
WW /52km enkel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

boomshakalak schreef: 05 dec 2018, 14:03 Want ik heb hem sedert gisteren, en heb bang als ik soms de reacties lees hier...
Een Stromer kan opstartproblemen hebben; issues die in de eerste paar maanden van gebruik aan het licht komen, en die opgelost worden onder garantie. Het hoort niet, het mag niet, maar het gebeurt (en helaas niet alleen bij Stromer).

Hoe snel defecten worden opgelost hangt o.a. af van de kennis, ervaring en bereidwilligheid van je dealer, en of ze de meest voorkomende onderdelen op voorraad hebben liggen (of bereid zijn om even een onderdeel uit een andere voorraad-Stromer te halen, zodat jij meteen weer op weg kan).

Ik heb om die reden mijn eerste ST1 X gekocht bij een dealer hier 100km vandaan, en niet bij een Stromer dealer die op 5 minuten fietsen van mijn werk zat, maar waar ik absoluut geen goed gevoel bij had. En dat was maar goed ook, want ik was in 2017 één van de eersten die een ST1 X kocht en daar is wel het nodige mee aan de hand geweest. Maar de dealer heeft ervoor gezorgd dat ik steeds weer binnen 24 uur op weg kon. Dat maakt dat ik vrij makkelijk over de problemen heen heb kunnen stappen, maar ik ben sowieso niet zo'n chronisch verontwaardigd tiepje.

Daarnaast kunnen er problemen zijn waarvan we er na verloop van tijd achter komen dat het structurele issues zijn, die te maken hebben met een ontwerp- of constructiefout of de kwaliteitscontrole bij Stromer of de dealer. Hiervoor ligt de bal bij Stromer, en dan duurt het beduidend langer voordat ze zijn erkend en opgelost.

Ik heb eigenlijk maar één advies: geniet lekker van je Stromer en laat je niet gek maken door wat je op internet leest. Klagers melden zich vaak eerder dan tevreden mensen, soms omdat ze gewoon de hele tijd willen klagen, maar vaker nog omdat ze antwoord zoeken op hun vragen. Als er iets mis is met je Stromer, dan gaat de dealer het echt wel oplossen, al is de keus voor een goeie dealer hierbij soms wel echt essentieel. (Maar dat lijkt mij volstrekt logisch. Ik koop ook geen auto bij een prut-garage.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Stromeur schreef: 05 dec 2018, 16:21
boomshakalak schreef: 05 dec 2018, 14:03 Want ik heb hem sedert gisteren, en heb bang als ik soms de reacties lees hier...
Een Stromer kan opstartproblemen hebben; issues die in de eerste paar maanden van gebruik aan het licht komen, en die opgelost worden onder garantie. Het hoort niet, het mag niet, maar het gebeurt (en helaas niet alleen bij Stromer).

Hoe snel defecten worden opgelost hangt o.a. af van de kennis, ervaring en bereidwilligheid van je dealer, en of ze de meest voorkomende onderdelen op voorraad hebben liggen (of bereid zijn om even een onderdeel uit een andere voorraad-Stromer te halen, zodat jij meteen weer op weg kan).

Ik heb om die reden mijn eerste ST1 X gekocht bij een dealer hier 100km vandaan, en niet bij een Stromer dealer die op 5 minuten fietsen van mijn werk zat, maar waar ik absoluut geen goed gevoel bij had. En dat was maar goed ook, want ik was in 2017 één van de eersten die een ST1 X kocht en daar is wel het nodige mee aan de hand geweest. Maar de dealer heeft ervoor gezorgd dat ik steeds weer binnen 24 uur op weg kon. Dat maakt dat ik vrij makkelijk over de problemen heen heb kunnen stappen, maar ik ben sowieso niet zo'n chronisch verontwaardigd tiepje.

Daarnaast kunnen er problemen zijn waarvan we er na verloop van tijd achter komen dat het structurele issues zijn, die te maken hebben met een ontwerp- of constructiefout of de kwaliteitscontrole bij Stromer of de dealer. Hiervoor ligt de bal bij Stromer, en dan duurt het beduidend langer voordat ze zijn erkend en opgelost.

Ik heb eigenlijk maar één advies: geniet lekker van je Stromer en laat je niet gek maken door wat je op internet leest. Klagers melden zich vaak eerder dan tevreden mensen, soms omdat ze gewoon de hele tijd willen klagen, maar vaker nog omdat ze antwoord zoeken op hun vragen. Als er iets mis is met je Stromer, dan gaat de dealer het echt wel oplossen, al is de keus voor een goeie dealer hierbij soms wel echt essentieel. (Maar dat lijkt mij volstrekt logisch. Ik koop ook geen auto bij een prut-garage.)
Thanks, klopt wat je zegt! Ga me geen zorgen maken, en gewoon genieten :-P
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
tcoppen1
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2019, 21:58

Geert83 schreef: 23 nov 2018, 19:17 Zo, vandaag fiets bij de dealer binnen gedaan. Hebben hem uitgelezen en blijkbaar 6 maal de code E 210003 gehad. Dit zou van een slechte verbinding komen van batterijstekker en kabeltje in de fiets. Ze gaan dit volledig nakijken nu en contact opnemen met stromer service voor extra support. Hopelijk mijn fiets morgen in top conditie weer terug !
Geert weet jij wat er juist allemaal vervangen is? Is het probleem opgelost? Was het gewoon een draadje die los was aan de connectie van de batterij? Mijn fiets ST3 LE heeft lang (3 maand) bij de FM gestaan wegens leasing contract pas later gestart werd. Nu 50km gefietst en steeds de zelfde fout, ondersteuning valt weg. Mijn fiets is sinds zaterdag bij de FM er zal contact worden opgenomen met stromer service. :D
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Ik had dezelfde fout, met dezelfde ST3 LE. En die van mij heeft ook langere tijd bij de dealer gestaan vanwege papieren etc.

Nu wordt er geloof ik een kabeltje vervangen.
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
tcoppen1
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2019, 21:58

Volgens dealer ligt het bij mij aan de controller, deze wordt vervangen. Staat al 3 weken bij FM, gelukkig vervangfiets :)
Geert83
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 nov 2018, 13:28

Hey tcoppen1 sorry voor het late antwoord. Is het probleem al reeds opgelost met jouw fiets en wat hebben ze juist gedaan ? Bij mijn fiets hebben ze inderdaad de stekker in de fiets + klein kabeltje vervangen. Sindsdien rijdt ik al enige tijd verder zonder problemen.

Grtz Geert
Stromer ST3 LE WW 40km enkel :d3:
Horch
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jun 2019, 20:44

Lap! Ik had vandaag ook prijs. Bij het huiswaarts rijden na het werk, al na 500m alles uitgevallen. Met geen stokken nog leven in te krijgen. Dan maar met horten en stoten tot bij de FM gestoempt, om voor een gesloten deur te staan.... FM gaat pas op maandag terug open. Dan maar naar mijn ouders, een kleine 2 km verder, met het idee de fiets daar te laten staan tot de FM weer open is. Daar een beetje geprutst aan de dikke connector aan het achterwiel, en eureka, hij startte weer op. Daarna probleemloos naar huis gereden, een 15-tal km, zonder problemen. Zijn er nog mensen die dit voorgehad hebben? Heb de fiets amper 2 weken, euforie is nu wel even weg... :bh:
If it ain't broken, don't fix it.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Sowieso eentje voor de FM.

Vier dagen geleden was er al een probleem aan je achterwiel, werd er aan je fiets gewerkt om dat op te lossen ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Horch
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jun 2019, 20:44

Neen, dat probleem heeft zichzelf opgelost, maar vraag me ook niet hoe. Ik moet er zowieso terug mee binnen bij de FM voor een eerste nazicht. Dan moet hij maar kijken of hij iets vindt.
If it ain't broken, don't fix it.
Plaats reactie