Stromer ST3 Deep Black: foto's

Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Ziet er echt super uit in dat zwart, ben er vast van overtuigd dat ik de juiste keuze gemaakt heb nu.
Zijn dit demo's voor de dealers of al fietsen voor klanten die nu geleverd zijn?
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
mrstrom

Prachtige fiets hoor. Kleur is ook erg goed. Vele snelle en veilige km ermee.
Goody
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 okt 2018, 10:10
Locatie: Massemen
Merk SP: Stromer st5
Km-stand: 23000

ziet er goed uit , leuke stoere ebike , kleur perfect.
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Ik dacht overigens dat de zwarte en witte variant nog wel even op zich zouden laten wachten? (ik meende dat ze pas begin 2019 bij de FM's "binnen zouden stromeren".
De eerste zwarte in L was voor mij gereserveerd en zou 2 weken geleden bij Dikkenberg binnen komen.
Ik kreeg een telefoontje dat het 2 weken later zou worden omdat ze die dan pas van Stromer kregen.
Helaas heb ik de levering van mijn fiets even uit moeten stellen omdat ik volgende maand of begin januari geopereerd ga worden en heb dat aan hen doorgegeven.
Als ik de foto's zie vind ik het wel jammer dat ik het uit heb moeten stellen, gelukkig heb ik wel veel begrip gekregen van Dikkenberg en ben blij dat ik met hen in zee ben gegaan.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Poeh, nu nog eens extra blij met mijn 3 LE.
Die mat-zwart hype hebben we ook een tijdje bij de racefietsen gehad, blij dat fabrikanten weer eens een beetje kleur bekennen. Ik vind het echt te saai en kleurloos voor woorden.
Gebruikersavatar
DVLdriver
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:23

Ik ben ook erg fan van alle tinten zwart: matte, deep black, shine&matte gecombineerd, ... Heb racefietsen gehad in stealth black met hoge zwarte velgen etc etc - alles zo zwart mogelijk; maar ik kan me niet van het gevoel ontdoen dat die trend een beetje voorbij is.

Het is uiteraard persoonlijk, -de gustibus et coloribus non est disputandum, dus neem me het niet kwalijk, maar ik moet toch al 'getraind' kijken of ik niet naar een subtiel-getweakte ST2 ah kijken ben :)

Leve kleur, leve de ST3 LE - grapje hee -prachtige fiets de zwarte! :ba
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Ik begreep zojuist van Dikkenberg dat dit exemplaar al in Duitsland van de band is komen rollen. Dit is bedoeld als een testfiets waar Dikkenberg en nog een paar FM’s over beschikken en komende tijd gaan testen. Echt hele verstandige aanpak van Stromer :ay

Vanaf volgende maand gaat productie in Duitsland echt van start. Ze starten eerst met de ST3, de anderen volgen later. Er zijn de nodige mensen in Duitsland extra aangenomen speciaal voor de stromers.. goed nieuws dus :ay
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Lomito

Vandaag heb ik de ST3 Deep Black-testfiets ter hand genomen voor een ritje, vooral om het verschil met mijn ST5 te ervaren. Om het verschil zo klein mogelijk te houden en omdat ik niet meer anders zou willen heb ik wel even mijn zadel met BF overgezet op de ST3.

De fiets zoeft heerlijk weg, het back-sweap stuur voelt natuurlijk en comfortabel. Pas op de dijk merk ik het verschil in vermogen wanneer ik vol in de wind rij, bij zuiderwind is dat afwisselend mee of tegen over de kronkelende dijkweg. En dan merk je dat het duwtje in de rug van de ST3 wat minder is dan die van de ST5. Zoals David van Bright het noemt: "ik ben gek op elektrische fietsen, dat beschouw ik als fietsen met een windje mee... maar wat ik eigenlijk wil is fietsen met een storm in mijn rug". Het verschil tussen ST3 en ST5 is dus duidelijk merkbaar, met name bij tegenwind of heuvel op. Desondanks is het verschil in ondersteuning niet zo groot dat de ST3 minder prettig zou fietsen. Het feestje op de ST5 is alleen NOG iets groter.

De matzwarte kleur van de fiets is gewoon mooi, mooier dan de Charcoal van de ST1x-ST2, maar al rijdend op de ST3 is de fiets met de donkere stuurkap en stuurbuis daardoor ook minder "aanwezig", alsof de fiets zichzelf wegcijfert... ik ben benieuwd hoe dit effect vrijdag op de ST3-LE zal zijn. Op mijn ST5 is dat echt anders met het totale frame EN stuur in metallic zilvergrijze kleur, daar is de fiets zeer nadrukkelijk in beeld en dat merk je ook aan de vele reacties van omstanders.

Waar de ST3 in excelleert is het schakelen. Niet dat de Di2 overtroffen wordt maar voor een manuele schakeling heb ik nog niet eerder zo'n fijn systeem meegemaakt: de schakelgangen zijn heerlijk kort/sportief en met een duidelijk voelbare en hoorbare klik. En de derailleur reageert net zo snel en precies als de stuurbediening.

De verlichting heb ik niet getest (want daglicht) maar we weten natuurlijk allang dat de lamp prima presteert, zij het met een Roxim-gat. Maar vooral de beschikking over een schakelbare high beam is in het verkeer bijzonder nuttig als communicatiemiddel over grote afstand en uiteraard voor het verlichten van totaal duistere wegen. Met deze verlichting kun je gerust 45 km/u rijden. Als ik zou moeten kiezen tussen de ST2-Supernova Mini of deze ST3-Roxim dan zou het zonder twijfel de Roxim worden vanwege de high beam.

Uiteraard heb ik ook het stroomverbruik van de fiets gemeten... reken op 16-22 Wh/km in maximale ondersteuning, afhankelijk van lichaamslengte en gewicht. Dat is fors meer dan met een ST1x (10-14), ST2 (12-18) of ST2s (14-20) maar wel minder dan met de ST5 (18-24). In combinatie met een blauwtje kon je dan aan een actieradius van ca. 45-60 km.
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Vette fiets :ay , blij met de keuze die ik gemaakt heb. :bp:
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gerard S
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 nov 2018, 11:34
Locatie: Wageningen

Trafficleader schreef: 14 nov 2018, 10:53
Ik dacht overigens dat de zwarte en witte variant nog wel even op zich zouden laten wachten? (ik meende dat ze pas begin 2019 bij de FM's "binnen zouden stromeren".
De eerste zwarte in L was voor mij gereserveerd en zou 2 weken geleden bij Dikkenberg binnen komen.
Ik kreeg een telefoontje dat het 2 weken later zou worden omdat ze die dan pas van Stromer kregen.
Helaas heb ik de levering van mijn fiets even uit moeten stellen omdat ik volgende maand of begin januari geopereerd ga worden en heb dat aan hen doorgegeven.
Als ik de foto's zie vind ik het wel jammer dat ik het uit heb moeten stellen, gelukkig heb ik wel veel begrip gekregen van Dikkenberg en ben blij dat ik met hen in zee ben gegaan.
Hoi hoi,

Je was de 1e die bij Dikkenberg besteld had. Ik ben de 2e voor de zwarte L. Nu is het wachten op de 1e uitlevering van de zwarte ST3. :P

Hopelijke dat de uitlevering na jouw operatie lekker vlot gaat. In ieder geval veel succes ermee. Wellicht heb je dan tijd om bij DB een kopje koffie te doen? Dan kan het vooruit genieten met een echt voorbeeld.
Plaats reactie